Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie een draadje ontstaan: “Welke knoppen hebben jullie op de app geactiveerd?”.

Omdat je het zo vriendelijk vraagt 😜

Screen Shot 2021-11-24 at 20.02.11.png
 
  • Like
Reactions: Phil V
Bij mij ook niet, versie 4.3.0-766 van de app. Ik heb er maar weer eens een mailtje achteraan gestuurd. Werkelijk van de zotte.
Bezit je nog MCU1 of heb je een MCU2?
Indien je MCU1 hebt is het advies om over te stappen naar MCU2. Dan heb je dat probleem niet zegt men. Op internet heeft met het dan over GIJSEL SOFTWARE. Je moet betalen om er weer mee te kunnen werken.
 
Vervelend aan de layout van de app vind ik dat als je wilt verwarmen via de app door in het menu van Climate control steeds op het rechterpijltje te klikken, je ook snel per ongeluk op de knop 'ventileren' komt en je per ongeluk de ramen op een kier zet. Is me inmiddels al meerdere keren overkomen. Niet echt handig, de temperatuur op 'Hi' en tegelijk de ramen open ...:(
 
Vervelend aan de layout van de app vind ik dat als je wilt verwarmen via de app door in het menu van Climate control steeds op het rechterpijltje te klikken, je ook snel per ongeluk op de knop 'ventileren' komt en je per ongeluk de ramen op een kier zet. Is me inmiddels al meerdere keren overkomen. Niet echt handig, de temperatuur op 'Hi' en tegelijk de ramen open ...:(
Als je de temperatuur op high wilt kan je ook in het climate menu omhoog vegen en dan de optie "defrost car" kiezen, erg handig in de winter en het scheelt je 10x op pijltje temperatuur omhoog drukken.
 
Als je de temperatuur op high wilt kan je ook in het climate menu omhoog vegen en dan de optie "defrost car" kiezen, erg handig in de winter en het scheelt je 10x op pijltje temperatuur omhoog drukken.
Dank voor de tip. Soms is 'ontdooien' echter net wat te veel van het goede en vind ik 26 graden wel zat. Het is wel vreemd dat je niet gewoon de temperatuurbalk die dan verschijnt als een slider kunt gebruiken. Bij mij lukt dat tenminste niet.

By the way, die Tesla app zit verder wel goed in elkaar vind ik. Mijn vrouw heeft een Kia e-niro met bijbehorende app (Uvo). Dan merk je pas hoe onlogisch en onhandig een app voor een auto kan zijn en hoe blij ik ben met de Tesla app.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Er zijn twee zaken verdwenen in de nieuwe app (tenzij iemand weet waar ze wel staan).
  1. Het laadvermogen aan de SuC. Waar het acht jaar geleden nog een USP was waar ze best trots mochten op zijn, is het door alle softwarebeperkingen blijkbaar iets geworden wat nu best onder het maaiveld blijft.
  2. De lijst met bereikbare SuCs en hun bezetting. Als ik niet bij de wagen blijf bij het laden, hoe kan ik dan weten of er idle fees van toepassing zullen zijn? Niet dat ik er ooit geriskeerd heb, ook al is de SuC minder dan de helft bezet, maar als je aan het wandelen bent, moet je je minder zorgen maken om op tijd aan te komen. Kunnen ze juridisch eigenlijk iets aanrekenen wat je op voorhand niet kan weten dat het zal aangerekend worden?
 
Er zijn twee zaken verdwenen in de nieuwe app (tenzij iemand weet waar ze wel staan).
  1. Het laadvermogen aan de SuC. Waar het acht jaar geleden nog een USP was waar ze best trots mochten op zijn, is het door alle softwarebeperkingen blijkbaar iets geworden wat nu best onder het maaiveld blijft.
  2. De lijst met bereikbare SuCs en hun bezetting. Als ik niet bij de wagen blijf bij het laden, hoe kan ik dan weten of er idle fees van toepassing zullen zijn? Niet dat ik er ooit geriskeerd heb, ook al is de SuC minder dan de helft bezet, maar als je aan het wandelen bent, moet je je minder zorgen maken om op tijd aan te komen. Kunnen ze juridisch eigenlijk iets aanrekenen wat je op voorhand niet kan weten dat het zal aangerekend worden?
Ik begrijp het gemopper niet helemaal. Ik zie in mijn navigatie nog steeds het aantal beschikbare stalls en de idle fee. Zowel in de zwarte panter als de nieuwe m3
 
Ik begrijp het gemopper niet helemaal. Ik zie in mijn navigatie nog steeds het aantal beschikbare stalls en de idle fee. Zowel in de zwarte panter als de nieuwe m3
Maar niet in de app. Daar gaat het draadje over ;)

In de app kom je wel via locatie in overzicht kaartje, maar kan je geen locatie specificatie(en de prijs etc) opvragen. Is 1 knop 'verzenden naar auto'
 
  • Like
Reactions: Phil V