Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 503 Server Maintenance / 500 Server Error

This site may earn commission on affiliate links.
De hele dag merkte ik bij vlagen een slechte verbinding met de app. Geen error, maar wel een wieltje dat maar bleef draaien (iPhone).
Toen het vanavond weer gebeurde eerst mijn iPhone opnieuw gestart en toen ook dat niet hielp de app opnieuw geïnstalleerd. Dat is op zich gelukt. Ook aanmelding lukt via de app, zij het erg traag. Maar vervolgens kom ik in de modus zonder verbinding met de auto... zoals de app was voordat ik een Tesla had: ik kan alleen Tesla modellen verkennen en kopen. Misschien is aanmelden van de iPhone als telefoonsleutel opnieuw nodig, maar dat lukt helaas ook niet: de auto vraagt dan om in de app de auto te selecteren, maar die keuze wordt in de app niet gegeven.
Zojuist kom ik achter deze storingsmeldingen. Ik hoop dus maar dat het daar allemaal mee te maken heeft...
 
Hier sinds 20u30 down. Op moment van schrijven nog niet terug. Ik kreeg via de app wel een melding dat er een software update beschikbaar is voor de wagen. Ik moest die echter van in de wagen starten, wat helemaal niet er is overigens ;-)
 
Ik merk de laatste dagen ook een veel hogere vampire drain, dan anders. Wellicht dat de auto het ook niet prettig vind dat die het mothership niet kan bereiken? Hier overigens wel weer verbinding vanuit de app sinds gisteravond.

Die hogere vampire drain kan overigens ook komen door Home Assistant die verbinding maakt met de API. Teslamate had ik al een tijd draaien en dat gaf nooit problemen. Daarom wachtwoord aangepast, tokens opnieuw in Teslamate gezet en HA maar even uitgeschakeld. Kijken wat dat doet.