Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Autonomy Day

This site may earn commission on affiliate links.
In het item over HW3 zat best wat nieuwe informatie. Het meeste had Elon al via Twitter de wereld ingestuurd, maar het bevatte best wat gedetailleerde informatie. Meest verrassende vond ik dat ze (volgens Elon) al halverwege de ontwikkeling van HW4 zijn. Snap niet dat hij dat nu roept. Geeft toch een beetje de indruk dat HW3 niet voldoende is.

In het tweede deel heb ik niets nieuws gehoord. Is gewoon het standaard praatje over beeldherkenning d.m.v. AI. Het zijn allemaal bouwstenen die tot FSD moeten dienen, maar het geheim zit hem in de software en daar heb ik nog niets concreets over gehoord...
 
Het zou me verbaasd hebben als ze wel op tijd begonnen zouden zijn. Standard Tesla.

Over FSD zelf dan: Bij de introductie van HW2 zeiden ze al dat de auto alle nodige hardware had voor FSD, en dat ze enkel nog eventjes de software moesten afwerken en wettelijke goedkeuring moesten krijgen, tegen eind 2018 of zoiets. Daarna werd het verhaal bijgesteld naar "enkel wel de computer vervangen", want blijkbaar was die hardwarecomponent toch niet krachtig genoeg. Met HW3 ging hij echt helemaal zelfstandig coast to coast kunnen rijden. Dat werd intussen bijgesteld naar "maar je moet nog wel het stuur vasthouden en ingrijpen wanneer nodig". Maar... nu komt er binnen enkele jaren een nieuwe computer die nu echt echt echt FSD gaat doen!

Ik blijf hopen hoor, maar begin toch meer een meer last te krijgen van realistische verwachtingen.
 
Elon verwacht feature-complete eind dit jaar, dan veilig voor consumers in Q2 2020 en approval (in sommige regio's) eind 2020. De situatie in de EU is echt anders, dus het gaat nog wel even duren voordat FSD hier verkrijgbaar wordt. En het is ook allemaal nog in Elon-time...
 
Ik blijf hopen hoor, maar begin toch meer een meer last te krijgen van realistische verwachtingen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb nooit verwacht dat mijn auto van december 2017 nooit meer verbeterd zou worden qua hardware. Er komt een HW3, een HW4 en waarschijnlijk ooit een HW9. En gelukkig maar ;)
 
  • Like
Reactions: GIO1974