Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Autonomy Day

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb na het zien van de hele presentatie nog niet de behoefte om FSD aan te schaffen. De mogelijkheden van HW3 zijn indrukwekkend, maar dikke HW zonder SW doet niet veel. En over dat laatste is eigenlijk niets zinnigs gezegd. En dat hele robotaxi verhaal zal wellicht gaan werken in de VS over een X aantal jaar, maar tegen de tijd dat mijn Model S aan vervanging toe is dan kijken we wel weer verder. Er wordt gesteld dat de huidige accu's zo'n 750.000km mee moeten gaan (wil ik nog wel geloven), maar ik denk dat de carrosserie tegen die tijd al lang op is.

Om eerlijk te zijn had ik heel wat verwacht van deze presentatie, maar het is eigenlijk een beetje een domper. Benieuwd wat de ervaringen van de mensen zijn die FSD kunnen uitproberen. Hopelijk komen daar spoedig video's van online.
 
Vind het indrukwekkend om te zien hoever ze nu al zijn en heb er het volste vertrouwen in dat de eerste volledig zelfrijdende auto's een T op de neus hebben.

Qua timeline heb ik m'n twijfels. Denk dat we die met een korreltje zout moeten nemen, maar ook al duurt het soms wat langer, het gaat ze zeker lukken!
Wel grappig overigens dat Elon zelf ook aangeeft dat de kritiek op zijn timeline voorspellingen terecht is ;)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik weet dat ik misschien wel wat negatief ben, maar als ik de huidige staat van EAP zie, en berichten lees van mensen die de TACC in hun oude Volvo stukken beter vinden dan de schokkerige en phantombrakende TACC in hun nieuwe Tesla, dan vraag ik me toch af of ze echt nog zo veel voorsprong hebben op de concurrentie. Mark my words: eind dit jaar zal FSD "zo goed als af" zijn, met een demo aangekondigd "in de loop van 2020".
 
Beste opmerking kwam uit het publiek. “Dus als ik 10 Tesla Model 3 robotaxi’s koop hoef ik nooit meer te werken”.

Elon: “Try it”.

Wel interessant dat Elon zei dat als mijn autonoom rijdende auto schade veroorzaakt dat Tesla waarschijnlijk aansprakelijk is.
 
Ik weet dat ik misschien wel wat negatief ben, maar als ik de huidige staat van EAP zie, en berichten lees van mensen die de TACC in hun oude Volvo stukken beter vinden dan de schokkerige en phantombrakende TACC in hun nieuwe Tesla, dan vraag ik me toch af of ze echt nog zo veel voorsprong hebben op de concurrentie. Mark my words: eind dit jaar zal FSD "zo goed als af" zijn, met een demo aangekondigd "in de loop van 2020".
Logisch dat TACC in een oude Volvo niet hapert. Die ziet gewoon geen hindernissen behalve de auto die voor 'm rijdt.

De phantom braking werdt in de presentatie uitgelegd... Het neural net ziet gelijkenissen tussen auto's die de pas worden afgesneden en gaat dan kijken naar wat er vooraf gaat. Vooraf zie je zo een voorligger dus al uitwijken binnen zijn eigen rijvak, dus het neural net gaat dan aanleren dat elke voorligger die trager rijdt en plots in zijn rijvak gaat slingeren, de Tesla de pas zal afsnijden en zal een remactie vragen. Dan komen er hordes Tesla rijders die toch op het gaspedaal duwen om de remactie ongedaan te maken, en het neural net zal ook die acties verzamelen en herkennen als een moment waar de mens achter het stuur ingrijpt. En daaruit leert het neural net dat niet alle slingerbewegingen in andere rijstroken ook effectief voorliggers zijn die je de pas willen afsnijden.

Beetje wat jij hebt geleerd toen je aan het lessen was met een leswagen...
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Hbrink
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km... Er staat niet bij wat de huidige AP computer doet, maar zal vast niet zo veel zijn. Laat het verbruik zijn verdubbeld, dan betekent dit dat het bereik van de auto met bijna 30% omlaag gaat... (Ik rij gemiddeld 210Wh/km in mijn MS75D). Hoop dat je die FSD uit kunt zetten, want anders wordt mijn bereik in de zomer 240km en in de winter maar 160km :eek:
 
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km... Er staat niet bij wat de huidige AP computer doet, maar zal vast niet zo veel zijn. Laat het verbruik zijn verdubbeld, dan betekent dit dat het bereik van de auto met bijna 30% omlaag gaat... (Ik rij gemiddeld 210Wh/km in mijn MS75D). Hoop dat je die FSD uit kunt zetten, want anders wordt mijn bereik in de zomer 240km en in de winter maar 160km :eek:

S en X weet ik niet zeker, maar in de 3 staat die in elke auto standaard aan (of je het gekocht hebt of niet): staan allemaal in shadow mode en sturen alles naar Tesla (daarom denk ik ook dat ze heel snel stappen kunnen maken). Elk 3 op de weg rijdt nu in FSD mode.....
 
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km... Er staat niet bij wat de huidige AP computer doet, maar zal vast niet zo veel zijn. Laat het verbruik zijn verdubbeld, dan betekent dit dat het bereik van de auto met bijna 30% omlaag gaat... (Ik rij gemiddeld 210Wh/km in mijn MS75D). Hoop dat je die FSD uit kunt zetten, want anders wordt mijn bereik in de zomer 240km en in de winter maar 160km :eek:

250 Wh zal niet van de hoogspanningsaccu zijn maar van het 12V circuit dus de impact is niet zo groot verwacht ik.
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Ik denk dat je/men Musk verkeerd begrepen heeft. Pete Bannon startte zijn presentatie net met de design constrains van de computer, waaronder een limiet van 100W om te kunnen passen in de huidige bedrading van AP2.0 en 2.5. Ik heb er verder ook geen aandacht aan geschonken, want 250Wh/mijl of 160Wh/km is zowat het verbruik van onze Model 3.
 
Allemaal heel erg mooi maar het zal nog wel even duren. Ook benieuwd wat wij met 2.0 en 2 5 hebben aan fsd? Is daar ook wat meer over bekend gemaakt?

Upgraden naar HW3 is voor 2.5 mogelijk. En voor diegene die FSD hebben gekocht zelfs gratis... Voor 1 is het zover mij bekend niet mogelijk en voor 2.0 moet je even nazoeken.
 
Beste opmerking kwam uit het publiek. “Dus als ik 10 Tesla Model 3 robotaxi’s koop hoef ik nooit meer te werken”.

Elon: “Try it”.

Wel interessant dat Elon zei dat als mijn autonoom rijdende auto schade veroorzaakt dat Tesla waarschijnlijk aansprakelijk is.

Beetje uit context: het ging erover of je zelf een soort robotaxi kon opzetten. Daar werd Elon beetje pissig over...
 
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km... Er staat niet bij wat de huidige AP computer doet, maar zal vast niet zo veel zijn. Laat het verbruik zijn verdubbeld, dan betekent dit dat het bereik van de auto met bijna 30% omlaag gaat... (Ik rij gemiddeld 210Wh/km in mijn MS75D). Hoop dat je die FSD uit kunt zetten, want anders wordt mijn bereik in de zomer 240km en in de winter maar 160km :eek:

Dat hebben ze verkeerd begrepen. Het systeem gebruikt 72 W. Dat is per uur rijden 72Wh. Een halve km aan bereik dus per uur rijden.
 
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km... Er staat niet bij wat de huidige AP computer doet, maar zal vast niet zo veel zijn. Laat het verbruik zijn verdubbeld, dan betekent dit dat het bereik van de auto met bijna 30% omlaag gaat... (Ik rij gemiddeld 210Wh/km in mijn MS75D). Hoop dat je die FSD uit kunt zetten, want anders wordt mijn bereik in de zomer 240km en in de winter maar 160km :eek:
Nee, ze mikken en halen <100W.
 
Allemaal heel erg mooi maar het zal nog wel even duren. Ook benieuwd wat wij met 2.0 en 2 5 hebben aan fsd? Is daar ook wat meer over bekend gemaakt?

Auto’s voor 2016 zijn niet te upgraden naar HW3, na 2016 wel, begreep ik Elon horen te zeggen.

Indrukwekkend om te zien hoe de fleet gebruikt wordt voor het automatiseren van de deep learning. Ook om te zien hoe ver de technologie is.
 
Ik blijf hopen hoor, maar begin toch meer een meer last te krijgen van realistische verwachtingen.

Dat is het meest dodelijke van al die fantasie verhalen van Elon. En echt tragisch is dat er na de beruchte "Paint it black" frauduleuze video geen weg terug was. Toegeven dat hele verhaal volledig uit de duim gezogen was werd onmogelijk en de dingen die ze wel fantastisch voor elkaar krijgen worden gemeten aan een onmogelijk te halen maatstaf. "Mooi dat je een auto kan oproepen tot 50 meter afstand maar de belofte was dat je de auto zou kunnen oproepen van de andere kant van het land".