You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waar die Wh vandaan komt, maakt niet uit. Het 12V-circuit wordt opgeladen door de hoogspanningsaccu. Moesten het Ampères zijn, zou je gelijk hebben dat dat bij een lagere spanning minder energie is (vermogen = stroom x spanning). Maar Wh is een rechtstreekse maat van energie, en die moeten dus uiteindelijk uit de hoogspanningsbatterij komen.250 Wh zal niet van de hoogspanningsaccu zijn maar van het 12V circuit dus de impact is niet zo groot verwacht ik.
Nope, elke nieuwe 3 die sinds 11 dagen geleden geproduceerd is. Die daarvoor werken in shadow mode voor EAP, maar hebben nog geen HW3 om het FSD-netwerk te kunnen voeden.S en X weet ik niet zeker, maar in de 3 staat die in elke auto standaard aan (of je het gekocht hebt of niet): staan allemaal in shadow mode en sturen alles naar Tesla (daarom denk ik ook dat ze heel snel stappen kunnen maken). Elk 3 op de weg rijdt nu in FSD mode.....
Jammer dat hij versneld is. Zo kan je niet zien of hij echt vloeiend rijdt of met veel haperen en treuzelen. Maar het gaat inderdaad al wel de goede richting uit. Nu nog meer verkeer en een willekeurige route...
Nope, elke nieuwe 3 die sinds 11 dagen geleden geproduceerd is. Die daarvoor werken in shadow mode voor EAP, maar hebben nog geen HW3 om het FSD-netwerk te kunnen voeden.
Vorig jaar had Elon ook al een soortgelijke video gepost, eigenlijk bijna identiek, en toen werd een live FSD-demo eind 2018 verwacht, dus ik blijf een beetje sceptisch. (Ik weet het, ik lijk wel een Tesla bear, ik weet ook niet wat er de laatste tijd met mij aan de hand is want ik ben nog altijd heel erg fan van Musk en ben dol op onze M3, maar ik blijf met twijfels zitten over AP).
Ze zaten naast mekaar te praten.Beetje uit context: het ging erover of je zelf een soort robotaxi kon opzetten. Daar werd Elon beetje pissig over...
Ik begreep het ook als: wat houdt mij tegen om 10 Tesla's te kopen en die zelf te verhuren als zelfrijdende auto's, zonder dat ik Tesla ook maar iets extra betaal? Ik vermoed dat daar wel iets tegen kan doen als ze merken dat je de app op X telefoons gaat installeren en daarmee op hetzelfde account inlogt. De wagen laten openen door een ander account zal alleen maar kunnen via het Tesla netwerk.Ze zaten naast mekaar te praten.
Elon zegt: je kan je auto als robotaxi aanbieden, maar je moet altijd via ons Tesla network en dan nemen we 30%, net zoals de Apple App Store of Airbnb.
De journalist: Wat houdt Waymo tegen om met jullie auto's rototaxi's in te zetten?
Het probleem: de journalist bedoelde dat Waymo gewoon Model 3's koopt en Tesla 30% gunt van hun vloot, en Waymo niets meer is dan een bedrijf dat een hoop Model 3's heeft gekocht om 70% van de omzet te innen.
Elon verstond dat Waymo natuurlijk niet de mogelijkheid heeft om Model 3's te kopen en in te zetten via een Waymo app en 100% van de omzet te innen.
Ze zaten naast mekaar te praten.
Elon zegt: je kan je auto als robotaxi aanbieden, maar je moet altijd via ons Tesla network en dan nemen we 30%, net zoals de Apple App Store of Airbnb.
De journalist: Wat houdt Waymo tegen om met jullie auto's rototaxi's in te zetten?
Het probleem: de journalist bedoelde dat Waymo gewoon Model 3's koopt en Tesla 30% gunt van hun vloot, en Waymo niets meer is dan een bedrijf dat een hoop Model 3's heeft gekocht om 70% van de omzet te innen.
Elon verstond dat Waymo natuurlijk niet de mogelijkheid heeft om Model 3's te kopen en in te zetten via een Waymo app en 100% van de omzet te innen.
Dat vroeg ik me ook meteen af. 30.000 USD per jaar is makkelijk geld verdienen.Maar ben eigenlijk nog steeds benieuwd naar het antwoord. Als een auto echt zo makkelijk geld kan genereren waarom zou niet iedereen ze kopen?
Ik begreep het ook als: wat houdt mij tegen om 10 Tesla's te kopen en die zelf te verhuren als zelfrijdende auto's, zonder dat ik Tesla ook maar iets extra betaal? Ik vermoed dat daar wel iets tegen kan doen als ze merken dat je de app op X telefoons gaat installeren en daarmee op hetzelfde account inlogt. De wagen laten openen door een ander account zal alleen maar kunnen via het Tesla netwerk.
Ik kreeg de indruk dat Elon het idee had dat deze man niet via het tesla network zijn M3s wilde exploiteren.Beste opmerking kwam uit het publiek. “Dus als ik 10 Tesla Model 3 robotaxi’s koop hoef ik nooit meer te werken”.
Elon: “Try it”.
Wel interessant dat Elon zei dat als mijn autonoom rijdende auto schade veroorzaakt dat Tesla waarschijnlijk aansprakelijk is.
Meest verrassende vond ik dat ze (volgens Elon) al halverwege de ontwikkeling van HW4 zijn. Snap niet dat hij dat nu roept. Geeft toch een beetje de indruk dat HW3 niet voldoende is.
Uit de verslaglegging op Teslarati, schijnt Musk gezegd te hebben dat de nieuwe FSD computer 250Wh per mijl gebruikt... Dat is ca. 160Wh per km
Ik begreep het ook als: wat houdt mij tegen om 10 Tesla's te kopen en die zelf te verhuren als zelfrijdende auto's, zonder dat ik Tesla ook maar iets extra betaal?
Gewoon marktwerking heet dat toch? Eeuwenoud principe waar uiteindelijk iedereen beter van wordt.Dat vroeg ik me ook meteen af. 30.000 USD per jaar is makkelijk geld verdienen.
Hier gaat onherroepelijk een AirBnB effect optreden en binnen onafzienbare tijd zijn er teveel Robotaxi's en keldert de opbrengst.
Je kunt het ook anders bekijken. Namelijk dat men nooit stil zit bij Tesla, en nu al een eind op weg is met de volgende generatie FSD computer. En jij als IT-er weet neem ik aan dat het ontwikkelen daarvan meerdere jaren in beslag neemt. In de wereld van IT geldt voor alle computers dat ze al verouderd zijn op het moment dat ze van de lopende band beginnen te rollen...Meest verrassende vond ik dat ze (volgens Elon) al halverwege de ontwikkeling van HW4 zijn. Snap niet dat hij dat nu roept. Geeft toch een beetje de indruk dat HW3 niet voldoende is.
Je kunt het ook anders bekijken. Namelijk dat men nooit stil zit bij Tesla, en nu al een eind op weg is met de volgende generatie FSD computer. En jij als IT-er weet neem ik aan dat het ontwikkelen daarvan meerdere jaren in beslag neemt. In de wereld van IT geldt voor alle computers dat ze al verouderd zijn op het moment dat ze van de lopende band beginnen te rollen...