Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik ben geen viroloog, maar ken wel het menselijk lichaam. Een menselijk lichaam heeft in de zomer meer weerstand, dus dat zal in ieder geval positief uitwerken.

daar zal Wim “disagree” s het wel weer mee oneens zijn.

Maar dit staat los van wat eerder gezegd werd: "In Italië waren de weersomstandigheden optimaal om het virus te verspreiden. Bij hogere temperaturen en luchtvochtigheid is de overlevingskans van het virus beperkt."

Dit ging dus over de impact van temperatuur en luchtvochtigheid op het virus. Bovendien zeggen de wetenschappers dus "At this time, it is not known whether the spread of COVID-19 will decrease when weather becomes warmer".

De wetenschappers hebben het dus expliciet over de verspreiding van het virus. Het ligt toch wel voor de hand dat deze mensen bij het bepalen van de kans op verspreiding ook de eventuele verbeterde weerstand van de mens meenemen in hun afweging.

Al met al denk ik dat wij leken ons maar beter niet teveel kunnen uitlaten over de kansen op verspreiding of de potentiële afname hiervan bij andere weersomstandigheden.
 
  • Like
Reactions: pvkeep and Bas.
Het virus is in meerdere werelddelen vertegenwoordigd. En in Italië geëxplodeerd onder de omstandigheden zoals ze daar op dat moment waren. Misschien kan je daaraan zelf een conclusie verbinden.
Lijkt mij dat het in Italië is geëxplodeerd omdat ze van fysiek contact zijn, zoenen bij gedag zeggen etc. Heeft denk ik weinig met de weersomstandigheden te maken.
 
Tja, dit is pas m'n tweede post (1e post = voorstellen).
Mag ik als nieuwkomer gelijk brutaal zijn?

Ik vind een Tesla forum eerlijk geen plaats om over Covid19/Corona te hebben. Tenzij een auto/Tesla ook besmet kan worden ;) Er wordt elders al zooooveeeeeel over geschreven.
Het ergste zijn vaak de goedbedoelde reacties/meningen van "ik vind dat..." of "ik denk dit..." door mensen die er geen verstand van hebben (dus geen arts/viroloog etc.) maar ergens een artikel hebben gelezen of youtube filmpje hebben gezien. Voor de goede orde, ik heb er ook geen verstand van. Wat mij betreft over en uit met dit draadje.
 
Maar dit staat los van wat eerder gezegd werd: "In Italië waren de weersomstandigheden optimaal om het virus te verspreiden. Bij hogere temperaturen en luchtvochtigheid is de overlevingskans van het virus beperkt."

Dit ging dus over de impact van temperatuur en luchtvochtigheid op het virus. Bovendien zeggen de wetenschappers dus "At this time, it is not known whether the spread of COVID-19 will decrease when weather becomes warmer".

De wetenschappers hebben het dus expliciet over de verspreiding van het virus. Het ligt toch wel voor de hand dat deze mensen bij het bepalen van de kans op verspreiding ook de eventuele verbeterde weerstand van de mens meenemen in hun afweging.

Al met al denk ik dat wij leken ons maar beter niet teveel kunnen uitlaten over de kansen op verspreiding of de potentiële afname hiervan bij andere weersomstandigheden.

“Het warme weer zou volgens Osterhaus wel degelijk iets kunnen betekenen voor het coronavirus. “We verwachten wel dat in de zomer de activiteit van het virus zal afnemen”

Kunnen we straks nog wel op vakantie naar het buitenland door het coronavirus?

als osterhaus het verwacht, wie ben ik om anders te verwachten. Uiteraard geen zekerheid.

Alle maatregelen die genomen worden voor toekomstverwachting zijn overigens ook afgeleid van een normale griep.

in any case, mijn weerstand is beter in de zomer.
 
  • Disagree
Reactions: Wim S.

“Is er sprake van een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur, dan kunnen deze virussen langer overleven”, vertelt professor Günter Kampf van het Universitätsmedizin Greifswald.

Dit haal ik uit het door jou aangehaalde artikel. Het gaat hier over generiek onderzoek naar coronavirussen, niet specifiek over COVID-19. Maar zelfs dat is in strijd met wat jij beweert, namelijk dat zowel hogere luchtvochtigheid als temperatuur de verspreiding van het virus zouden remmen. Het is met het oog op de pandemie die gaande is onverstandig om dit soort uitspraken te doen op grond van gebrekkige informatie.
 
“Is er sprake van een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur, dan kunnen deze virussen langer overleven”, vertelt professor Günter Kampf van het Universitätsmedizin Greifswald.

Dit haal ik uit het door jou aangehaalde artikel. Het gaat hier over generiek onderzoek naar coronavirussen, niet specifiek over COVID-19. Maar zelfs dat is in strijd met wat jij beweert, namelijk dat zowel hogere luchtvochtigheid als temperatuur de verspreiding van het virus zouden remmen. Het is met het oog op de pandemie die gaande is onverstandig om dit soort uitspraken te doen op grond van gebrekkige informatie.
Je hebt het niet goed gelezen en de verkeerde conclusie getrokken. Een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur zorgen dat het virus langer in stand blijft. Bij een hogere temperatuur is het virus eerder onschadelijk. Maar je mag van mij het laatste woord.
 
Je hebt het niet goed gelezen en de verkeerde conclusie getrokken. Een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur zorgen dat het virus langer in stand blijft. Bij een hogere temperatuur is het virus eerder onschadelijk. Maar je mag van mij het laatste woord.
Dan ben ik benieuwd of het in Italië de komende dagen drastisch gaat afnemen. Milaan wordt 20graden en zon...
 
Je hebt het niet goed gelezen en de verkeerde conclusie getrokken. Een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur zorgen dat het virus langer in stand blijft. Bij een hogere temperatuur is het virus eerder onschadelijk. Maar je mag van mij het laatste woord.

Dat laat ik graag aan experts over.

Bij hogere temperaturen en luchtvochtigheid is de overlevingskans van het virus beperkt.

Dit schreef je overigens, en dat is dus in strijd met je latere bericht. Daarom kun je je maar beter bij je eigen expertise houden, dat doe ik ook.
 
Hoe moeilijk is het om te discussiëren op basis van feiten en niet op basis van aannames?

je hoeft toch geen viroloog te zijn om een goede discussie te voeren of mening te hebben in dit draadje. Je hoeft geen professioneel belegger te zijn om een post te plaatsen over tesla aandelen. Je hoeft ook geen waterstof studie te hebben gevolg om in een draadje over waterstof iets te posten. In die draadjes komen leuke meningen en studies naar voren. Het zou saai worden als alleen mensen wat mogen zeggen met een aantoonbare relevante studie.
 
je hoeft toch geen viroloog te zijn om een goede discussie te voeren of mening te hebben in dit draadje. Je hoeft geen professioneel belegger te zijn om een post te plaatsen over tesla aandelen. Je hoeft ook geen waterstof studie te hebben gevolg om in een draadje over waterstof iets te posten. In die draadjes komen leuke meningen en studies naar voren. Het zou saai worden als alleen mensen wat mogen zeggen met een aantoonbare relevante studie.
Dat mag allemaal van mij, maar het op deze manier speculeren en mogelijk onjuiste informatie verspreiden over een virus dat hard op weg is om tot een gezondheidszorgcrisis te veroorzaken vind ik op zijn zachtst gezegd onverstandig. Aar doe je ding verder hoor. Bill Gates heft het virus gemaakt om geld te verdienen, whatever.
 
Status
Not open for further replies.