Je komt met gekkere en gekkere links af.
Ik ga terug naar mijn punt: met A en B in achtname door RIVM, zie je een stijging van 80% in het aantal doden in Nederland van mensen die niet onder A en B vallen.
Aan wat zijn die mensen dan toevallig overleden? Probeer eens, met de beperkte kennis die we hebben, te verklaren waaraan pakweg 3500 mensen zijn aan overleden als het niet bevestigd corona is, maar ze wel in dezelfde periode zijn overleden en een piek in het aantal 'natuurlijke' doden veroorzaken in 2020, tegenover voorgaande jaren.
Doe eens een poging.
In België telt men te veel, daar twijfelt niemand aan. In Nederland telt men te weinig, daar twijfel je toch ook niet aan?
In België telt men te veel, net omdat te veel - vermoeden van corona doden niet zoveel scheelt. Zelfs zonder dat men teveel zou tellen, en enkel bevestigde corona doden zou tellen, zou men net zoals in Nederland zien dat het totaal aantal doden hoger stijgt tegenover voorgaande jaren in dezelfde periode, met aftrek van bevestigde corona doden.
Om recentere cijfers te hebben, telt België bijgevolg eerst alle doden uit woonzorgcentra omdat het vermoeden is dat 80% van deze doden sowieso corona doden zijn.
Vergelijk het met rijden met je Tesla. Daar hou je toch ook een marge van 5% tot 10% aan op weg naar een supercharger, omdat je liever teveel telt en op veilig speelt? Of ga je op vakantie en ga je uit van je rated range, omdat je enkel rekening houdt met wat al gemeten is en je verwachtingen baseert op je Tesla boordcomputer uit het verleden had gemeten?
Aangezien het hier om mensenlevens gaan, heb ik er niet zo op tegen dat men wat aan overschattingen doet en wat buffers aanneemt. Economisch gezien zijn al die veiligheidsvoorzieningen in vliegtuigen en auto's ook allemaal erg duur en zou het veel goedkoper kunnen zonder veiligheidsgordels, remsystemen, terugslagkleppen en brandremmende wanden, maar we doen het toch maar omdat we het risico en de gevolgen uit veiligheid overschatten.