Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker - heb een 90 met AP zaterdag twee uur meegekregen in Amsterdam.
Je moet er inderdaad even aan wennen om het goed te kunnen gebruiken, Maar dan is het inderdaad heel relaxed rijden.
Je moet het echt zien als een hulpmiddel. Gewoon stuur losjes vasthouden en de auto z'n werk laten doen. lange stukken snelweg, filerijden... perfect !
Langszij inparkeren vond ik ook fantastisch. Data gaat sneller en makkelijker dan dat je het zelf doet. En daar gaat het om.

Zat nog wel een raar ding in.. een van de eerste keren toen ik van baan veranderde ging ineens de deur aan de bestuurderskant open.. nu ja, los. Beetje creepy met 120 km/u.....
En inderdaad vond ik de auto zo veel beter rijden dan onze classics..ben wel verkocht voor omruil. Begin volgend jaar.



Vandaag heb ik als Classic driver rond mogen rijden in een AP versie.

Hier mijn verslagje. Herkenbaar?
 
"(sta je langer dan een bepaald aantal seconden helemaal stil dan vraagt hij om even het gaspedaal aan te tikken waarna hij weer in beweging komt). " ==> Dat heb ik dus niet meer gehad sinds v7.0. Was er inderdaad vroeger, nu vertrekt hij telkens opnieuw zelfstandig.
 
Vanochtend zit ik bij La Place in Cruquius onder het genot van een cappuccino te wachten op de baas.
Voor mij aan de volgende tafel een jongen van voor in de twintig.
Eén tafel verder een jongetje van ca. 4 jaar die zegt wat hij denkt.
Luid door de La Place heen tegen de jongen van twintig: "Heb jij een auto?"
"Nee", zegt de twintigjarige, "ik heb geen auto."
Luidkeels de 4-jarige: "Waarom heb jij geen auto?"
"Die kan ik niet betalen" zegt de twintigjarige rustig.
Dat geeft bij de 4-jarige stof tot nadenken.
Even later vervolgt de 4-jarige luid en duidelijk "Wil jij geen auto?"
Antwoord: "Ja hoor, ik wil wel een auto".
Daarna komt de moeder van het kleine jongetje naar de tafel en de aandacht richt zich op de limonade.
Ik ben even later naar de twintigjarige gestapt en heb hem gevraagd of hij een ritje in een Tesla leuk zou vinden.
Blij verrast is hij op het aanbod ingegaan. Even later sloten zijn vader en broer zich aan.
Proefrit en uitleg gegeven.
Weer een paar onverbeterlijke Tesla-fans erbij! :smile:
 
Dat is zo leuk om te doen, juist bij die personen die die het niet verwachten. Bij de uitwedstrijd van het voetballen van mijn zoon zat de trainer naast me in de S. Zodra we het dorp uit waren gestopt en hem achter het stuur plaats laten nemen. Zijn dag kon niet meer stuk ;-)
 
Heb zo eens op onze Belgische Route 66 (de N4) 3 liftende studenten meegenomen die naar Frankrijk gingen skiën.
Toen ik vertraagde en mijn raampje al liet zakken reed ik voorbij de eerste van het trio (die het kartonnen bordje vast hield) die luidkeels naar de andere 2 "Wauw de maxx!" riep. :biggrin:

10 minuten later had hij al een foto naar z'n thuisfront doorgemaild en reactie losgeweekt :cool:
 
Laten jullie anderen ook zelf sturen? Alleen als je ze kent neem ik aan :)

altijd, en eender wie.
enige manier om het electrisch rijden te laten ervaren, is de gasten zelf laten rijden.


- - - Updated - - -

"Die kan ik niet betalen" zegt de twintigjarige rustig.

Ik ben even later naar de twintigjarige gestapt en heb hem gevraagd of hij een ritje in een Tesla leuk zou vinden.
Blij verrast is hij op het aanbod ingegaan. Even later sloten zijn vader en broer zich aan.
Proefrit en uitleg gegeven.
Weer een paar onverbeterlijke Tesla-fans erbij! :smile:

nu heeft die jongen nog meer hardzeer... :wink:
 
Vanmiddag even langs gereden bij SuC/SuC Amsterdam. Goed om samen nog eens te zien of het een rode of een blauwe 90D moet worden.
Terwijl ik de auto aan de SuC hang, zie ik net mensen weglopen bij een "gepimpte" X6, ook die stond "aan" een van de SuC's..... Terwijl ik wegloop heeft de berijder in de gaten dat hij niet goed staat, komt terug en zet de auto weg.. Binnen zie ik het gezin (?) staan.. kan het niet laten: "even wennen he, Tesla...". Aardige vent...Ja is de eerst keer - gaan proefrit maken. Ik waarschuw nog.. "over een uur ben je verkocht.." even later rijden zeg weg in een blauwe P90D, met een streepje eronder....

De moet het dan toch maar worden, denk ik nog... Ben benieuwd hoe het hen is bevallen...(ach.. verkocht natuurlijk -;)..