Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Niet geheel zeker of dit het juiste draadje is maar vooruit:

Ik heb een bizar geval met de Tesla. Krijg gisteren een Proces-Verbaal vanuit Brussel binnen wegens parkeren in een voetgangerszone. Op de dag en tijdstip bevondt ik echter me in het geheel niet in Brussel maar was met de Tesla in Delft. Gelijk contact opgenomen met de politie in Brussel en die geven aan dat ik via het meegeleverde antwoordformulier bezwaar moet aantekenen met eventuele bewijsstukken.

Nu is het erg hard aan te tonen dat ik in Delft was. Er is een foto waarop ik sta maar dat zegt nog niets over de 'whereabouts' van de auto. Vervolgens ook Tesla gebeld of zij de logs hebben waar de auto was die dag. Het antwoord daarop was dat die logs er zijn maar niet worden vrijgegeven zonder gerechtelijk bevel (en zelfs dan nog liever niet). Een gang van zakje die ik overigens discutabel vind, maar dat terzijde.

Iemand ervaring met het verkrijgen van logs uit de auto? Daarnaast natuurlijk de zorg of hier geen sprake is van 'identity theft' of auto met vale plaat.
 
een tijdje geleden had ik via de website van test-aankoop aangegeven dat ik mijn abonnement wou stop zetten.
deze morgen kreeg ik telefoon van een van hun medewerkers op deze beslissing toe te lichten.

Test aankoop: Waarom wil u dit abonnement stop zetten?
Ik: ik lees bijna niet in het magazine en die paar artikels die ik dan wel heb gelezen irriteerde me danig. En dat is niet de bedoeling van een abonnement, denk ik.
Test aankoop: Nee, das niet de bedoeling. en waarover gingen de artikels.
Ik: Over Tesla en elektrisch rijden in het algemeen.
Test aankoop: Kunnen we dan een tegemoetkoming doen met een abonnement van 10€ per maand in plaats van 20€?
Ik: dat veranderd toch niets aan de zaak en dan is 10€ nog steeds 10€ te veel.
Test aankoop: Je weet toch dat je via ons ook gebruik kan maken van juridische bijstand.
Ik: dat heb ik ook via het syndicaat voor zelfstandigen.
Test aankoop: je hebt via het lidmaatschap ook korting op uw tangbeurten.
Ik: Sorry, maar ook dan ben je op het verkeerde adres. ik rij elektrisch en gratis op mijn zonnepanelen.
Test aankoop: Ik zal het nodige doen om uw abonnement stop te zetten.
Ik: dank u wel.:)
 
Niet geheel zeker of dit het juiste draadje is maar vooruit:

Ik heb een bizar geval met de Tesla. Krijg gisteren een Proces-Verbaal vanuit Brussel binnen wegens parkeren in een voetgangerszone. Op de dag en tijdstip bevondt ik echter me in het geheel niet in Brussel maar was met de Tesla in Delft. Gelijk contact opgenomen met de politie in Brussel en die geven aan dat ik via het meegeleverde antwoordformulier bezwaar moet aantekenen met eventuele bewijsstukken.

Nu is het erg hard aan te tonen dat ik in Delft was. Er is een foto waarop ik sta maar dat zegt nog niets over de 'whereabouts' van de auto. Vervolgens ook Tesla gebeld of zij de logs hebben waar de auto was die dag. Het antwoord daarop was dat die logs er zijn maar niet worden vrijgegeven zonder gerechtelijk bevel (en zelfs dan nog liever niet). Een gang van zakje die ik overigens discutabel vind, maar dat terzijde.

Iemand ervaring met het verkrijgen van logs uit de auto? Daarnaast natuurlijk de zorg of hier geen sprake is van 'identity theft' of auto met vale plaat.
Bummer.
Maar je zou toch kunnen verklaren dat jouw auto elders was en dat je hen toestemming geeft om de bij Tesla aanwezige gegevens op te vragen? Dat dit met een gerechtelijk bevel dient te gaan is iets tussen Tesla en de betreffende gerechtelijke instantie.
Overigens zullen er in het geval van identiteitsdiefstal vanzelf nog veel meer zaken komen, waarmee je steeds sterker komt te staan in je verweer. Nu lijkt mij echter een Tesla niet de ideale auto om identiteitsdiefstal mee te plegen, maar ik ben geen expert.
 
Heb je toevallig Android? Dan kun je op Inloggen – Google Accounts kijken waar je op welk tijdstip was. Misschien dat je dan samen met wat ander bewijs (zoals een verklaring van iemand dat je in Delft was op dat moment) en die foto wel voldoende aannemelijk kunt maken dat je echt niet hebt geparkeerd in de voetgangerszone.

Je hebt ook niet toevallig ergens (betaald) geparkeerd op kenteken, wat geregistreerd is? Zoals via Parkmobile of iets dergelijks.
 
@shoot72 Account op teslalog.com maar aangemaakt! Goede tip!

@dicktump Helaas was dit nu net een parkeergarage zonder kentekenscan. Wel een betaling gedaan daar maar dat zegt niet zoveel. Ben druk bezig met verklaringen te verzamelen dat ik in Delft was en dat lukt al aardig! (Nu 8 getuigen)

@pvkeep Mee eens, ook om gevraagd!

@Herbie65 Nee, geen dashcam, vond ik altijd wat onzinnig....tot nu toe?
 
  • Love
Reactions: Herbie65
ik had een drone gekocht, in China. Simpel ding, maar wel leuk om eens mee te spelen (WLtoys Q333 - A 5.8G FPV RC Drone-127.80 Online Shopping| GearBest.com).
Vanmiddag nog even kort geoefend, maar in no-time hing de drone minstens 10-15 meter hoog in een boom. Thuis touw en wat zware items gehaald in de hoop dat ik zo met gooien de tak kon bereiken en de drone eruit kon krijgen. Uurtje staan gooien, maar het lukte niet. Op een gegeven moment hing de rubber hamer naast de drone in de boom..
Toen stopte er een autootje met een gezin, en die gingen staan kijken. Had ik niet zo'n zin in. Maar even later stappen ze uit en de man komt met een werphengel naar me toe. Hij sprak geen Nederlands, maar het was duidelijk dat hij wilde helpen. Ik dacht nog, dat lukt nooit met zo'n hengel van 2 meter lang, maar de eerste worp was al meteen bijna raak. Na nog een aantal pogingen (waarbij hij tijdens het lostrekken languit in de modder belandde) lukte het om de drone uit de takken te trekken. Inmiddels was Sabijn leuk aan het spelen met hun dochter.
Vervolgens wordt ik uitgenodigd op de koffie bij hen thuis. Dus even later zaten Sabijn en ik bij een Syrisch gezin dat 2 jaar geleden naar Nederland is gevlucht aan de thee en de Syrische lekkernijen. Ik heb hem en zijn zoon getrakteerd op een ritje in de Tesla. Hadden ze nog nooit van gehoord, en raakten ze niet meer over uitgepraat.
Nu weer thuis, met een uitnodiging om morgen bij hen te komen ontbijten op zak. Dat heb ik maar netjes afgeslagen.
Wel geweldig om te zien dat zo'n gezin het beste er van maakt in Nederland, dankbaar is voor de gastvrijheid en dit graag ook zelf biedt. Op hun raam hing in grote letters 'Dank Nederland'.
 
Niet geheel zeker of dit het juiste draadje is maar vooruit:

Ik heb een bizar geval met de Tesla. Krijg gisteren een Proces-Verbaal vanuit Brussel binnen wegens parkeren in een voetgangerszone. Op de dag en tijdstip bevondt ik echter me in het geheel niet in Brussel maar was met de Tesla in Delft. Gelijk contact opgenomen met de politie in Brussel en die geven aan dat ik via het meegeleverde antwoordformulier bezwaar moet aantekenen met eventuele bewijsstukken.

Nu is het erg hard aan te tonen dat ik in Delft was. Er is een foto waarop ik sta maar dat zegt nog niets over de 'whereabouts' van de auto. Vervolgens ook Tesla gebeld of zij de logs hebben waar de auto was die dag. Het antwoord daarop was dat die logs er zijn maar niet worden vrijgegeven zonder gerechtelijk bevel (en zelfs dan nog liever niet). Een gang van zakje die ik overigens discutabel vind, maar dat terzijde.

Iemand ervaring met het verkrijgen van logs uit de auto? Daarnaast natuurlijk de zorg of hier geen sprake is van 'identity theft' of auto met vale plaat.


Ik denk niet dat je grote problemen zult hebben om dit geregeld te krijgen. Heb het zelf ook eens meegemaakt dat een boete in de bus viel wegens foutparkeren in Antwerpen. Ik was helemaal niet in de buurt geweest op dat moment.
Gebeld met de politie en toen ze de agent erbij haalden die de pv genoteerd had wist ie direct dat het absoluut geen zwarte Crafter was, maar een personenwagen. Is geseponeerd geweest.
Wellicht bij het intikken van het pv in de computer een tikfout gemaakt en je hebt een ander kenteken… .
 
Ik denk niet dat je grote problemen zult hebben om dit geregeld te krijgen. Heb het zelf ook eens meegemaakt dat een boete in de bus viel wegens foutparkeren in Antwerpen. Ik was helemaal niet in de buurt geweest op dat moment.
Gebeld met de politie en toen ze de agent erbij haalden die de pv genoteerd had wist ie direct dat het absoluut geen zwarte Crafter was, maar een personenwagen. Is geseponeerd geweest.
Wellicht bij het intikken van het pv in de computer een tikfout gemaakt en je hebt een ander kenteken… .

Op een proces verbaal wordt toch ook altijd type en kleur vermeld, juist om een extra check te hebben bij foutieve invoer van het kenteken?
 
Ja, maar als ome agent zijn boekje laat inbrengen in de computer heeft hij er geen zicht meer op. Op de pv die ik kreeg stond inderdaad mijn kenteken maar een ander merk van auto.
This is Belgium… :rolleyes:

Ja, dat snap ik. Bedoelde het als mogelijk bewijs voor @Anco dat het pv niet klopt, want waarschijnlijk zijn merk, kleur en kenteken apart opgeschreven en/of ingevoerd in het systeem.
 
Ja, dat snap ik. Bedoelde het als mogelijk bewijs voor @Anco dat het pv niet klopt, want waarschijnlijk zijn merk, kleur en kenteken apart opgeschreven en/of ingevoerd in het systeem.

Op het pv staat wel het juiste type/merk, dus Tesla model S maar de verkeerde kleur: grijs ipv (donker)groen. Voorlopig ga ik er maar van uit dat men zich vergist heeft bij het kenteken en dat de boel geseponeerd wordt.
 
Op het pv staat wel het juiste type/merk, dus Tesla model S maar de verkeerde kleur: grijs ipv (donker)groen. Voorlopig ga ik er maar van uit dat men zich vergist heeft bij het kenteken en dat de boel geseponeerd wordt.
Dan moet het ook vrij makkelijk zijn om de juiste auto te vinden. Stuur anders even je kenteken door, die auto is zo opgespoord.
 
Last edited: