Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
M’n auto maar weer eens uitgeleend, vriendje van m’n dochter ook blij:cool:

4747F142-0E66-4D47-B4B9-02E951A47561.jpeg
 
Mijn vrouw (Diana) ging vandaag boodschappen doen bij de buurtsuper in het dorp. Staat ze te praten met een bekende komen er twee kleine jongens vragen of die rode Tesla X van haar was. Ja die is van mij, “Is je moeder er tegen aan gereden” vraagt mijn vrouw. Nee, hoor mevrouw. Willen jullie misschien in de X kijken. Oogjes worden een stuk groter. Na het afrekenen stappen de jongetjes in wordt er wat getekend op de screen en na een rondje op de parkeerplaats stappen de jongetjes met een grote glimlach weer uit de X.
 
Ik vond het vandaag tijd om mijn winterbanden onder de auto te leggen, op zich een klus die ik prima thuis kan doen, maar heb de winterbanden op velgen maar in de auto geladen en bij de eerste de beste bandenboer een dorp verderop langs gegaan om het door hun te laten doen, zelf ben ik toch snel 2 uur aan het klooien en ik heb geen moment sleutel.

Je kan op je vingers natellen dat het druk bij die mensen is, wordt koud en afgelopen weekend met hagel in het midden van het land. Zo ook bij mijn eerst adres. Meneer gaat vandaag niet lukken, wordt maandag dan hebben we plek. Maandag kan ik niet, liggen op velgen is toch maar een klein klusje? Dan zal ik maar een andere even bellen. Nou zegt de receptioniste, ik ga wel even schuiven dan kan denk het wel... Ja over 20 min hebben we wel even tijd.

Auto naar binnen gereden, monteur vraagt is dit een Tesla? Ja is een Tesla. Leuk zegt hij heb ik nog niet eerder aangewerkt. Ik zeg: de auto heeft luchtvering en de bouten moeten met 170nm worden nagetrokken. A mooi dank je voor de info en luchtvering? Air ride? Ja zoiets :). Auto op de lift gereden (geen brug) maar de lift vindt het te zwaar (maximaal hef vermogen 3000kg) . Hoe zwaar is die auto vraagt de monteur? 2200kg zeg ik. Hmm we zetten hem wel op een brug. Winterbanden uit de kofferbak, auto op de brug en sleutelen maar. Komt er een man binnen, (later bleek de eigenaar te zijn) en zegt tegen mij: Kijk dit is tenminste een echte auto! Prachtig zegt hij, ik heb zelf een model X zegt hij trots. Uiteindelijk ruim 1 uur binnen geweest en met de beste mannen allemaal verhalen uitgewisseld, Monteur foto's van gemaakt binnen en buiten en ik 20 euro in de BTW betaald. Beloofd dat ik in het voorjaar wel bel voor een afspraak. Leuke middag gehad :)
 
Ik vond het vandaag tijd om mijn winterbanden onder de auto te leggen, op zich een klus die ik prima thuis kan doen, maar heb de winterbanden op velgen maar in de auto geladen en bij de eerste de beste bandenboer een dorp verderop langs gegaan om het door hun te laten doen, zelf ben ik toch snel 2 uur aan het klooien en ik heb geen moment sleutel.

Je kan op je vingers natellen dat het druk bij die mensen is, wordt koud en afgelopen weekend met hagel in het midden van het land. Zo ook bij mijn eerst adres. Meneer gaat vandaag niet lukken, wordt maandag dan hebben we plek. Maandag kan ik niet, liggen op velgen is toch maar een klein klusje? Dan zal ik maar een andere even bellen. Nou zegt de receptioniste, ik ga wel even schuiven dan kan denk het wel... Ja over 20 min hebben we wel even tijd.

Auto naar binnen gereden, monteur vraagt is dit een Tesla? Ja is een Tesla. Leuk zegt hij heb ik nog niet eerder aangewerkt. Ik zeg: de auto heeft luchtvering en de bouten moeten met 170nm worden nagetrokken. A mooi dank je voor de info en luchtvering? Air ride? Ja zoiets :). Auto op de lift gereden (geen brug) maar de lift vindt het te zwaar (maximaal hef vermogen 3000kg) . Hoe zwaar is die auto vraagt de monteur? 2200kg zeg ik. Hmm we zetten hem wel op een brug. Winterbanden uit de kofferbak, auto op de brug en sleutelen maar. Komt er een man binnen, (later bleek de eigenaar te zijn) en zegt tegen mij: Kijk dit is tenminste een echte auto! Prachtig zegt hij, ik heb zelf een model X zegt hij trots. Uiteindelijk ruim 1 uur binnen geweest en met de beste mannen allemaal verhalen uitgewisseld, Monteur foto's van gemaakt binnen en buiten en ik 20 euro in de BTW betaald. Beloofd dat ik in het voorjaar wel bel voor een afspraak. Leuke middag gehad :)

175 Nm. Als ze nu maar blijven zitten ;)
 
Op dit moment ben ik de camper modus aan het uitproberen om misschien binnen enkele weken live te gebruiken.
De auto staat buiten voor de carport (met uitzicht op mijn slaapkamer;))een eenpersoons luchtmatras in de auto en een slaapzak. Buiten is het momenteel 5° en lichtjes aan het regenen. De model S was geladen tot 348km. De binnentemperatuur staat op 16° ingesteld.
Al een paar dingetjes geleerd. Het alarm moet dus af staan(is al 3 keer af gegaan) bij de camper mode blijven de twee schermen en radio ook aan staan. Om deze uit te krijgen moet je één van de deuren openen en weer sluiten. Maar dan zijn de deuren weer niet vast. (Omdat de sleutel in de auto aanwezig is.) Dus de deuren op slot gedaan met de app. De verwarming blaast vrij onregelmatig wat een beetje hinderlijk is. Het liggen is vrij comfortabel. alleen heb ik door de dikte van de luchtmatras een beetje hinder van mijn voeten tegen de achterklep.
20171203_225929.jpg 20171203_225947.jpg 20171203_231420.jpg