Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een (mild) lesje geleerd. Het blijkt dat de beveiligingssoftware heel erg zijn best doet.

Het werd tijd om even de auto te wassen, dus naar de (hand)wasstraat. Daar aangekomen uitgestapt en hoewel ik meestal de sleutels in mijn zak heb lagen ze nu in de auto, net als mijn telefoon.

Na het wassen ging de auto niet meer open. Ik weet niet na hoeveel tijd maar hij gaat onverbiddelijk op slot en reageert niet meer op indrukken deurhandles.

Nu was het op dat moment allesbehalve een probleem want ik hoefde maar 400 meter naar huis te lopen om de reservesleutel te halen maar het kan ook anders uitpakken.

Voordeel, mocht je de sleutels in de auto laten en weg zijn gelopen en er achterkomen hoef je niet bang te zijn dat iemand hem zo kan openen en wegrijden. Dus hoef je niet in hazendraf terug naar de auto.

Nadeel, in die situatie is het wel fijn als je niet ook de telefoon in de auto hebt want heb je een probleem.

De moraal is extra goed op te letten dat sleutel en/of telefoon niet in de auto achterblijft. En de app goed gekoppeld aan de auto.

Nu was het even lachen dus maar zou ook in parking in Amsterdam kunnen zijn. Daar loopt dan bovendien de meter flink door :)
Nog een geluk dat je ruitenwissers niet op automatisch stonden...
 
  • Funny
Reactions: HWS
Is mij in 2013/2014 ook eens gebeurd, niet vlakbij huis. Iemand aangesproken en gevraagd of ie de tesla app op zijn telefoon wilde installeren. Ingelogd, auto geopend en app weer van zijn toestel verwijderd:cool:

Mij ook in het begin, beginnerservaring zou ik zeggen ;)
Sleutel en een iPhone dichtbij elkaar -> sleutel wordt niet meer gedecteerd.
Je kan ook het SeC even bellen, na wat vragen ter verificatie openen ze hem op afstand.
 
Vandaag een (mild) lesje geleerd. Het blijkt dat de beveiligingssoftware heel erg zijn best doet.

Het werd tijd om even de auto te wassen, dus naar de (hand)wasstraat. Daar aangekomen uitgestapt en hoewel ik meestal de sleutels in mijn zak heb lagen ze nu in de auto, net als mijn telefoon.

Na het wassen ging de auto niet meer open. Ik weet niet na hoeveel tijd maar hij gaat onverbiddelijk op slot en reageert niet meer op indrukken deurhandles.

Nu was het op dat moment allesbehalve een probleem want ik hoefde maar 400 meter naar huis te lopen om de reservesleutel te halen maar het kan ook anders uitpakken.

Voordeel, mocht je de sleutels in de auto laten en weg zijn gelopen en er achterkomen hoef je niet bang te zijn dat iemand hem zo kan openen en wegrijden. Dus hoef je niet in hazendraf terug naar de auto.

Nadeel, in die situatie is het wel fijn als je niet ook de telefoon in de auto hebt want heb je een probleem.

De moraal is extra goed op te letten dat sleutel en/of telefoon niet in de auto achterblijft. En de app goed gekoppeld aan de auto.

Nu was het even lachen dus maar zou ook in parking in Amsterdam kunnen zijn. Daar loopt dan bovendien de meter flink door :)

Vast een domme vraag maar de deurhendels reageren niet meer ondanks dat de auto niet op slot is? Op slot als in je loopt weg bij de auto spiegels klappen in en hij knipoogt naar je?

Goed om te weten maar wat zou de gedachte hier achter zijn? Ook al herkende hij misschien de sleutel niet omdat er een tel naast lag, technisch gesproken was hij niet op slot, dan moeten de deurhendels toch reageren ook al ziet hij geen sleutel? De situatie die nu ontstaat lijkt me niet conveniënt.

En als de sleutel niet herkend wordt omdat de telefoon er naast ligt, en je opent de auto met de app op iemand anders zijn telefoon zoals HWS beschrijft, kan je dan wel starten door op de rem te drukken? Theoretisch herkent hij dan nog steeds de sleutel niet (laatste deel wel beetje doordraven binnen onderwerp, sorry)
 
Deze zal wel niet meetellen voor de kwartaalcijfers. Gisteren overigens bij aflevering geweest van twee grote Tesla's en begrepen dat men aflever lokatie heeft verplaatst gezien drukte en vooruitlopend op afleveringen van Model 3. (Foto dank aan Jan Wagemakers)


Schermafbeelding 2017-12-22 om 21.53.11.png


Maar een leuke aanwinst.

IMG_0116.jpg


Toch nog eens over de velgen denken.

IMG_0114.jpg


Staat wel op mijn plekkie.

IMG_0123.jpg
 
Toen we uit de McDonald kwamen bij Suc Hirschberg en net wilde vertrekken, kwam er een zwarte X aangereden met Nederlandse nummerplaat. We zagen in het voorbij rijden dat ze geen forum stickers hadden. Ze zagen de X-Mas Tour sticker op onze auto en kwamen naar ons toe. Ze vroegen of we de beer ook echt mee hadden;). Gingen met Elon Bear op de foto. Ze volgden wel het forum maar hadden geen account. Hen nog even blij gemaakt met een setje TMC stickers;)
 
Last edited:
Toen we uit de McDonald kwamen bij Suc Hirschberg en net wilde vertrekken, kwam er een zwarte X aangereden met Nederlandse nummerplaat. We zagen in het voorbij rijden dat ze geen forum stickers hadden. Ze zagen de X-Mas Tour sticker op onze auto en kwamen naar ons toe. Ze vroegen of we de beer ook echt mee hadden;). Gingen met Elon Bear op de foto. Ze volgden wel het forum maar hadden geen account. Hen nog even blij gemaakt met een setje TMC stickers;)

The real spirit, Frank!
 
Oef... zojuist zonder stroom gestrand 600m voor SuC Dordrecht. Auto gaf aan uit te schakelen en een veilige plek te zoeken, zoals op de befaamde filmpjes te zien. Met hulp van service center instructies gekregen om op tow mode te zetten en vriendelijke omstanders hebben geduwd tot aan de SuC. Aangekoppeld en nu duurt het een tijdje voordat laden echt begint.

Voor wie een model s schuin bij Dordrecht 1B ziet staan, rechter parkeren lukte met de omstanders helaas niet. Straks weer onderweg.

In 99.000 niet eerder meegemaakt en hoop het ook niet nogmaals mee te maken. Hele rit al enorm hoog verbruik, 237wh/km bij tussen 90km/u en 100km/u. Toch maar even de nieuwe winterbanden laten controleren. Uiteindelijk 277km gehaald op een volle accu waar ik meestal veel meer haal. 70D
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt