Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verbaas mij erover hoeveel mensen er toch nog zijn die zich niet realiseren dat een Tesla geen hybride is. Ik werd zojuist in de wijk aangesproken:
"Jij bent toch de eigenaar van die Tesla? Wat een fantastische auto is dat!"
- "Klopt, dank je!"
"Zou ik misschien een keertje een ritje met je mogen maken?"
- "Jazeker, leuk! En er is ook een 2018 Nissan Leaf in de wijk hè, al gezien?"
"Ja, maar dat is met een kabel."

o_O

Een vergelijkbaar moment een paar weken terug, waar iemand reageerde met "Is die Tesla van jou helemáál elektrisch dan?"

Ik snap heus dat wij met zijn allen in een behoorlijke EV-bubbel verkeren, maar toch, met al die media-aandacht rond het merk...
Praten jullie nog met mensen zonder tesla dan? Ik heb al moeite met die mensen uit de wachttijd draadjes.
 
Vandaag aan de supercharger probeerde er eentje zijn Hybride Volvo in te pluggen aan de SuC.
Ik ging net gaan afkoppelen toen ik dat zag. Even een woordje uitleg gaan geven. Hij kende eigenlijk weinig of niks over gans het Tesla gebeuren. en vroeg verschillende keren of ik voor tesla werkte of zelf een tesla garage had....ja, toch wel feitelijk.;)
20 minuten later pas kunnen vertrekken. op het einde van het gesprek zei hij dat ik interesse had gewekt, maar hij zat nog vast aan zijn leasingcontract voor enkele jaren. Toch maar een kaartje afgegeven, je weet nooit of hij nog bijkomende vragen heeft.:)
 
Bij het inladen kreeg ik de opmerking dat dit het mooiste motorcompartiment was. En degene die ons hielp was verbaasd over de enorme ruimte van de Tesla.
In ieder geval is hiermee bewezen dat de Tesla wel een heel groene auto is.

1B0F40E4-DE1E-4311-9B05-7375CBEF5187.jpeg
 
Vandaag kennis gemaakt en bijna een uur staan praten met ene Fabian Becker.

Heeft knap palmares:
- kortste reistijd en laadtijd Tarifa-Noordkaap
- zelfgebouwde adapter US-EU-SuC-plug
- winnaar 80 edays in 2016 (dankzij die adapter)
- bouwt momenteel EU-US-SuC-plug om een US-vriend met zijn Tesla in Europa te laten reizen.
 
Vandaag kennis gemaakt en bijna een uur staan praten met ene Fabian Becker.

Heeft knap palmares:
- kortste reistijd en laadtijd Tarifa-Noordkaap
- zelfgebouwde adapter US-EU-SuC-plug
- winnaar 80 edays in 2016 (dankzij die adapter)
- bouwt momenteel EU-US-SuC-plug om een US-vriend met zijn Tesla in Europa te laten reizen.
En ook winnaar van deze:
Elektro (2x Tesla P85+) vs. H² (Toyota Mirai)
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Ach was ik vergeten.

Heeft door zijn fratsen al op enkele lange tenen getrapt.

Door zijn race tegen de Mirai heeft Toyota zijn demo-tour in Duitsland vroegtijdig afgebroken.
Door zijn zelfbouw SuC-adapter heeft hij een geheimhoudingsdocument moeten tekenen met Tesla.

Kortom, een held.
 
Last edited:
Vrijdag aan het werk geweest in de Model S van deze Duitser. Zijn P90D was flink onder handen genomen door Brabus. En het wrappen was ook iets verder gedaan dan ik meestal zie. Zelfs de binnenzijde van de deuren etc!
Gezien in Erfstadt toe we op wintersport gingen in 2016. Leuk om de details nu beter te zien!
 

Attachments

  • IMG_20160206_104656.JPG
    IMG_20160206_104656.JPG
    567.5 KB · Views: 51
  • Like
Reactions: herb_k
Vrijdag aan het werk geweest in de Model S van deze Duitser. Zijn P90D was flink onder handen genomen door Brabus. En het wrappen was ook iets verder gedaan dan ik meestal zie. Zelfs de binnenzijde van de deuren etc!
View attachment 292717 View attachment 292718 View attachment 292719 View attachment 292720 View attachment 292721

Mooie wrap en bekleding, maar waarom op de achterbumper links en rechts een vakje maken voor de uitlaat die er niet is? Styling uit het fossiele tijdperk, toen de dubbele uitlaatpijp nog een statussymbool was.
 
Vandaag een bezoekje gebracht aan een neef van me die monnik is in abdij Koningshoeven in Tilburg (ja, 1 van de ?8? brouwerijen wereldwijd waar trappistenbier wordt gebrouwen).

Op de parking tot mijn verbazing 2 Tesla DeC's. "Leuk" denk ik.
Komen we langs het poortgebouw in de echte abdijvertrekken. Staat daar op de binnenplaats ook een laadpaal (van een voor mijn onbekend merk) met 2 stekkers en een Tesla aan 1 zijde ingeplugd. "Zal wel van een andere bezoeker zijn" vermoed ik.

En achteloos beginnen we een babbeltje met mijn neef.

Tot hij begint te vertellen over het feit dat de prior zo'n groene jongen is die energiezuinigheid hoog in het vaandel draagt, PV-panelen op de werkgebouwen heeft laten installeren, overal spaarlampen installeert, ... EN ze vorig jaar hun versleten abdij-auto moesten vervangen... (hoor je hem al komen?)
Van de prior moest er sowieso een stekker aan zitten en bij de abt was de eis dat hij ermee lange afstanden kon afleggen (minstens een keer per week naar een andere abdij in de Eifel en enkele keren per jaar naar Rome ipv. het vliegtuig)... Dus was een occasie-Tesla de enige optie. :cool:

Conclusie, ook trappisten die soberheid hoog in het vaandel dragen kiezen tegenwoordig voor Tesla. :D

Als je dus op de route tussen Tilburg en Rome een monnik tegenkomt doe hem de groeten!
 
Last edited:
Vandaag een bezoekje gebracht aan een neef van me die monnik is in abdij Koningshoeven in Tilburg (ja, 1 van de ?8? brouwerijen wereldwijd waar trappistenbier wordt gebrouwen).

Op de parking tot mijn verbazing 2 Tesla DeC's. "Leuk" denk ik.
Komen we langs het poortgebouw in de echte abdijvertrekken. Staat daar op de binnenplaats ook een laadpaal (van een voor mijn onbekend merk) met 2 stekkers en een Tesla aan 1 zijde ingeplugd. "Zal wel van een andere bezoeker zijn" vermoed ik.

En achteloos beginnen we een babbeltje met mijn neef.

Tot hij begint te vertellen over het feit dat de prior zo'n groene jongen is die energiezuinigheid hoog in het vaandel draagt, PV-panelen op de werkgebouwen heeft laten installeren, overal spaarlampen installeert, ... EN ze vorig jaar hun versleten abdij-auto moesten vervangen... (hoor je hem al komen?)
Van de prior moest er sowieso een stekker aan zitten en bij de abt was de eis dat hij ermee lange afstanden kon afleggen (minstens een keer per week naar een andere abdij in de Eifel en enkele keren per jaar naar Rome ipv. het vliegtuig)... Dus was een occasie-Tesla de enige optie. :cool:

Conclusie, ook trappisten die soberheid hoog in het vaandel dragen kiezen tegenwoordig voor Tesla. :D

Als je dus op de route tussen Tilburg en Rome een monnik tegenkomt doe hem de groeten!
Het sobere interieur helpt uiteraard ook!
 
Gisteren telefoon van vrouw: de auto ging niet open. Waarschijnlijk platte batterij van keyfob ? Wat moet ik nu doen ?

Terwijl ze mij op een 'belerende toon' aanspreekt (zo van '...het werkt weer niet'), merkt ze dat ze aan de verkeerde wagen aan het prutsen is.
Er stond ééntje met dezelfde kleur een paar wagens verder geparkeerd, in dezelfde rij.:rolleyes:

Keyfob mysterie was plots opgelost.
(neen, geen blonde haarkleur...:D)
 
Ik droomde vannacht dat ik naast de zwarte X van Willem Alexander stond te SuperChargen. We maakten een praatje en ik noemde hem steeds netjes “Majesteit”. Wel vertelde ik hem voor hij vertrok dat mijn X nog nét iets Hollandser is dan die van hem, aangezien mijn kenteken met NL begint. Daar kon hij wel om lachen.

Het is zeker Koningsdag morgen?
 
Gisteren telefoon van vrouw: de auto ging niet open. Waarschijnlijk platte batterij van keyfob ? Wat moet ik nu doen ?

Terwijl ze mij op een 'belerende toon' aanspreekt (zo van '...het werkt weer niet'), merkt ze dat ze aan de verkeerde wagen aan het prutsen is.
Er stond ééntje met dezelfde kleur een paar wagens verder geparkeerd, in dezelfde rij.:rolleyes:

Keyfob mysterie was plots opgelost.
(neen, geen blonde haarkleur...:D)
Is ze er al achtergekomen dat je dit gepost hebt?:eek:
 
Vandaag en morgen is het At the Watergate festival bij ons in Sneek. 6000 jongeren uit heel Europa komen dansen en zingen op 30 verschillende podia. Nou, als de waarde van een merk afgemeten kan worden aan de belangstelling van jongeren dan gaat Tesla een hele mooie toekomst tegemoet. Mijn model S wordt de hele dag door gefotografeerd en gefilmd! Met name jongeren uit Zuid- en Oost Europese landen zijn bijzonder geïnteresseerd. Zal wel komen omdat de Tesla daar nu nog minder vaak gezien wordt.