Er komt licht aan de duisternis.
Donderdagavond zag ik in de app dat de wagen aan het laden was (ik had blijkbaar de ‘opladen gestart’ melding gemist). Eerste teken van leven in meer dan 3 weken. Laden stond nog op 100% en toen ik het zag was hij bijna op 90%. Het was rond 21u, niemand meer aanwezig, de wagen zou dus naar 100 laden. Nog snel via de app op maximum 90% gezet en 5 minuten later ‘opladen beëindigd’.
Ik meende vrijdagmorgen gecontacteerd te worden door SeC Manchester (zoals ze beloofd hadden) om af te spreken wanneer ik hem kon afhalen. Er was mij enkele dagen eerder beloofd dat dit maandag zou kunnen en het verrijzen uit coma leek dit te bevestigen.
Dit gebeurde niet en kort na de middag, heb ik een mailtje gestuurd met de melding dat ik contact had met de wagen en het laden gestopt had om de batterijhygiënische redenen en om te vragen of ik voor maandag een vlucht kon boeken voor ophaling.
Heel snel kreeg ik een boze telefoon terug (de mails worden dus gelezen). “Ik moest uit de app blijven, een ingenieur was vrijdagmorgen aan het zoeken gegaan waarom het laden gestopt was.” Toen ik opmerkte dat ik de wagen toch geen dagen kon laten staan aan 100%, zeiden ze dat dit totaal geen gevolgen had voor de batterij.
Hij zou niet vrijdagavond klaar zijn door het tijdverlies, maar wellicht maandagnamiddag (voel me nu een gestrafte kwajongen
Kort daarna werd remote access afgezet. Krijg wel nog berichtjes over laden gestart en gestopt, maar ze blijven toch onder de 90%.
Ik ervaar het als praatjesmakerij.
- Dagenlang op 100% laten staan is wel degelijk schadelijk en waarschijnlijk zelfs voor niets nodig.
- Voor de analyse waarom het laden gestopt was hoeven ze wellicht ook niet veel tijd te verliezen dit moet duidelijk uit de logs blijken (of ze kijken gewoon in het oplaadscherm en zien 90% staan)
- Er is vrijdag niemand aan de wagen geweest (wagen staat in een hoek van het terrein en ik heb bij mijn vele nieuwsgierige checks in de app (had hem ondertussen 3,5 week gemist) nooit een deur open gezien
- Ze hebben pas gereageerd nadat ik het zelf verteld had.
Volgens mij hebben ze mijn bekentenis dankbaar gebruikt om een vertraging in mijn schoenen te schuiven.
Wacht nog op bevestiging, maar waarschijnlijk ga ik er volgende woensdag om kunnen. Zal dan 4 weken zijn sedert de panne.
Not amused.
Er gaat niemand richting Manchester volgende woensdag? Je weet maar nooit hé.