Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Vernederingen bij het stoplicht? Ik stond een paar dagen geleden naast een RS6 met mijn S85, het licht ging op groen :scared:, en we trapten beide zo rustig als we konden het pedaal in, om tergend traag ('wij gaan niet tegen elkaar racen') weg te rollen. Ik won het uiteindelijk toch met een halve wagenlengte omdat ik mijn voet per ongeluk iets verzette... Maar hij was uiteindelijk toch eerder bij het volgende stoplicht omdat ik de regen wat eerder liet inkomen...

:-D
 
Vandaag even gespeeld met een Renault 5 Turbo (eindelijk iemand die wilde spelen :biggrin:) Hij haalde me in op een lange rechte weg, perfect zicht, geen ander te zien.... 100 meter verder mocht je 80 ipv 60 dus....Hij kwam er naast en toen drukte ik heel even mijn pedaal in (van 60 naar 90 in minder dan een seconde..) Hij heel verbaasd en toen heb ik m maar gelaten (regeneratief remmen zorgde er voor dat hij alsnog snel en veilig voorbij kon)...
Ik denk dat hij niet meer helemaal van overtuigd is dat de R5 Turbo de snelste op de weg is:wink:....
 
Last edited:
Vanochtend vroeg op pad, zie ik rustig op de CC een rode Ferrari 599 GTB langzaam dichterbij komen. Eenmaal langs zij steek ik mijn duimpje omhoog en kreeg keurig een knikje, lach en duimpje terug van bestuurder en passagier. Waarop de passagier mij gebaart het pedaal in te drukken. Om teleurstellingen te voorkomen doe ik wat er gevraagd wordt en hoor (inmiddels achter mij) 1 van de mooiste geluiden die er zijn: het terugschakelen van een Ferrari die vervolgens volgas geeft. Omdat ik toch nog licht uit loop besluit ik bij 180 het pedaal iets te lossen en wachten tot ze langs zij komen, om vervolgens weer full power mee te gaan. Vanaf 180 begint de Ferrari langzaam aan meer uit te lopen. We lossen toevalliger wijs allebei het pedaal, geven elkaar nog een thumbs up en cruisen rustig weer verder. :)

9e9efad13b4d075874c2c26d5a068811.jpg
 
Last edited:
Vanaf 180 begint de Ferrari langzaam aan meer uit te lopen. We lossen toevalliger wijs allebei het pedaal, geven elkaar nog een thumbs up en cruisen rustig weer verder. :)

Pas wel op hè!
Er is een forumlid (Pebell) geweest die ontdekte dat hij bij het einde van een (gewonnen) sprintje daardoor ook eerder bij de speedgun van de controlerende politie was en door de overschrijding van 50 km/u boven de max. toegestane snelheid zijn rijbewijs mocht inleveren. Toch wel een wat hoge prijs van een gewonnen sprintje.:scared:
 
Kom niet zo vaak in Amsterdam maar had vanmiddag een afspraak op het Rokin. Van te voren nog even gekeken waar dichtbij oplaadplaatsen zijn en dat bleek op de wallen te zijn. Had het raam open omdat het lekker weer was. Kreeg 2 maal de opmerking Nice Car van Amerikanen, ben gefotografeerd door Japanners, reed stapvoets achter toeristen die midden op de weg liepen en niet door hadden dat er een EV achter ze reed en die toen ze doorhadden applaudisserend aan de kant gingen, ben vervloekt door Holleder achtige types op scooters, en heb toen maar in de Bijenkorf parkeergarage geparkeerd omdat de EV parkeerplaatsen op de wallen door Volvo's en PHEV's bezet waren. Als provinciaal weer een hele belevenis! Wil je nog even dat gevoel dat je bij de early adapters hoort: Ga naar A'dam en rijd een rondje over de Ouderzijdsvoorburgwal!
 
zaterdag zou mijn wagen gebruikt worden als trouwwagen.
om 09:30 zou ik de bruidegom ophalen.
echter om 08:30 kwam ik er achter dat mijn auto helemaal geen spanning meer had.
paniek......:scared:
door de uitstekende service van Tesla had ik om 09:00 uur een splinternieuwe Tesla met 220 km op de teller tot mijn beschikking.
dat noem ik pas service. :smile:
de dag was weer gered.
 
zaterdag zou mijn wagen gebruikt worden als trouwwagen.
om 09:30 zou ik de bruidegom ophalen.
echter om 08:30 kwam ik er achter dat mijn auto helemaal geen spanning meer had.
paniek......:scared:
door de uitstekende service van Tesla had ik om 09:00 uur een splinternieuwe Tesla met 220 km op de teller tot mijn beschikking.
dat noem ik pas service. :smile:
de dag was weer gered.

auto zonder spanning... chauffeur onder hoogspanning :)