Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
:rolleyes:
Voorbarig enthousiasme milieuwinst

Ik heb er maar weer eens een brief aan de redactie aan gewijd. Wedden dat ze 'm niet plaatsen?.
Ik had jouw post niet eerder gezien. Mijn brief is een week later wel geplaatst. Helaas moest ik inkorten van 550 naar 200 woorden dus er bleef weinig over... Hageman heeft via de redactie een briefje aan mij gestuurd, maar ik ben daar mede door FTM nog niet aan toe gekomen. Ik zie wel dat zijn kennis niet verder reikt dan de energiefeiten.nl-brij. Als daar wordt gezegd dat voorstanders van elektrisch rijden denken dat alle extra groene stroom alleen voor EV's wordt gebruikt, dan herhaalt Hageman dat domweg...
 
Ja ik ga dus uit van flink langere range. 1) efficiëntere motoren dan de originele S85 en 2) ipv 78,.. kWh bruikbaar, verwacht ik dat Musk zich daar niet nog een keer vergaloppeert en gewoon 85 kWh met 82 kWh oid bruikbaar ter beschikking stelt.

4 kWh is al ruwweg 20 km, plus 20 door efficiëntere motoren scheelt ongeveer 40 km. Kan ik eindelijk in een keer naar Mogensdorf zonder dat ik 115 op de Autobahn hoef te rijden:)
Ik verwacht ook dat een 85 pakket in combinatie met de huidige motoren voor een betere range zorgen.
Mijn opmerking was gericht aan Phil, die stelde dat er ook wat mocht worden gedaan voor de huidige eigenaren van een 90. Mijn vraag was eigenlijk, heb je minder auto gekregen dan je had verwacht? Zo lang de range van de auto overeen komt met hetgeen is aangegeven bij aankoop van de auto maakt het niet heel veel uit hoe groot de batterij is.
 
  • Like
Reactions: Robster
:rolleyes:
Ik had jouw post niet eerder gezien. Mijn brief is een week later wel geplaatst. Helaas moest ik inkorten van 550 naar 200 woorden dus er bleef weinig over... Hageman heeft via de redactie een briefje aan mij gestuurd, maar ik ben daar mede door FTM nog niet aan toe gekomen. Ik zie wel dat zijn kennis niet verder reikt dan de energiefeiten.nl-brij. Als daar wordt gezegd dat voorstanders van elektrisch rijden denken dat alle extra groene stroom alleen voor EV's wordt gebruikt, dan herhaalt Hageman dat domweg...
Gaat iets fout met mijn post. :rolleyes: Was bedoeld ter illustratie van de comment van Hageman dat we de lezers van NRC maar niet moeten lastigvallen met de data achter het verhaal...
 
Ik verwacht ook dat een 85 pakket in combinatie met de huidige motoren voor een betere range zorgen.
Mijn opmerking was gericht aan Phil, die stelde dat er ook wat mocht worden gedaan voor de huidige eigenaren van een 90. Mijn vraag was eigenlijk, heb je minder auto gekregen dan je had verwacht? Zo lang de range van de auto overeen komt met hetgeen is aangegeven bij aankoop van de auto maakt het niet heel veel uit hoe groot de batterij is.

Eens, maar ik herinner mij nog het draadje waarin dit flink werd uitgemeten. Net zoals de prestaties van de P85D. Ik stel voor dat we dat in het specifieke draadje houden of (bij voorkeur) stopzetten. Immers zijn er voor beide kanten van het verhaal voldoende argumenten gekomen en heeft het volgens mij geen zin om dat opnieuw op te rakelen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Mijn vraag was eigenlijk, heb je minder auto gekregen dan je had verwacht? Zo lang de range van de auto overeen komt met hetgeen is aangegeven bij aankoop van de auto maakt het niet heel veel uit hoe groot de batterij is.
Eerlijk antwoord: "eigenlijk wel, maar het geeft niet".
  • De range die opgegeven is klopt alleen in de zomer. in de winter is het verschil enorm: tot 100 km!
  • Men wordt verondersteld om liefst niet altijd tot 100% te laden. Scheelt in dat geval weeral 40 km
  • Na een jaar is er toch al wat degradatie. Nog 20 km
  • Waar ook niet over gesproken wordt, zijn de laadverliezen. Als je de TOC berekent worden die meestal niet mee genomen.
  • Idem voor vampire drain.
Maar dit blijken nu non-issues. Range is nooit een probleem, zelfs niet op reis. Voor je aankoop ga je uit van 'vol tot leeg' trajecten en omgekeerd bij het laden. Eenmaal ervaren, zie je dat dit niet zo is. Je laadt wanneer je kan. En het kan dikwijls, zonder extra last. Integendeel. Het laden is vaak quality time.

Had ik het allemaal op voorhand geweten, ik had misschien niet gekocht en dat zou heel erg spijtig geweest zijn. Ik kan Tesla dus geen ongelijk geven.

Maar als er zo een tweet komt,...
Nog even herhalen voor wie het gemist heeft:

"Wanted to say thanks to all that own or ordered a Tesla. It matters to us that you took a risk on a new car company. We won't forget."
12:44 AM - 4 Jul 2017

Laat die aandelen maar komen ;-)
 
  • Like
Reactions: Keezje
Laat die aandelen maar zitten, ik wil graag de toezegging dat toekomstige battery packs compatible blijven met de classics, zodat ik bv over 4 jaar mijn 85 kan inruilen tegen een 120 voor ~ 10k euro.

Loopt er hier niet een twitter held rond die Elon hier mee kan teasen?:rolleyes:

U vraagt, wij draaien. Ik heb het de Almachtige Elon gevraagd. Nu hopen dat hij mij hoort en de moeite neemt te antwoorden :)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Keezje and HWS
Volgens mij is het meer een dankbetuiging dan een teaser dat er iets aankomt voor iedere eigenaar.
Of reeds anticiperen op ontevredenheid bij wie al kocht of bestelde als de nieuwe configuraties bekend werden. Hij zal opmerkingen zoals de mijne al voelen aankomen hebben.
Is trouwens geen verrassing voor mij. We weten dat we een product in evolutie kochten. Meer nog dan de fysische veroudering zal nu de technologische veroudering (en waardevermindering) gaan mee spelen. Cf de computers eind vorige eeuw.
 
:rolleyes:
Ik had jouw post niet eerder gezien. Mijn brief is een week later wel geplaatst. Helaas moest ik inkorten van 550 naar 200 woorden dus er bleef weinig over... Hageman heeft via de redactie een briefje aan mij gestuurd, maar ik ben daar mede door FTM nog niet aan toe gekomen. Ik zie wel dat zijn kennis niet verder reikt dan de energiefeiten.nl-brij. Als daar wordt gezegd dat voorstanders van elektrisch rijden denken dat alle extra groene stroom alleen voor EV's wordt gebruikt, dan herhaalt Hageman dat domweg...
Kees, ik had jouw brief gelezen en begrijp nu waarom de structuur een beetje ontbrak. Als je de helft van je tekst moet schrappen voordat ze 'm plaatsen...
Ik heb helemaal geen reactie meer gekregen van de redactie op mijn brief. Ik ben nu echt heel dicht bij het opzeggen van mijn abonnement.
 
op dumpert: Zelfrijdende auto moet gered worden
alleen actie tot 0:05, rest is geneuzel, net als reacties - gelukkig zijn er nog een paar helden via reacties met inhoud plaatsen

Duidelijk in filmpje groot snelheidsverschil, en alle autos die remmen vlak voor de bestuurder(ja heb ik eerder gezien :eek:), je hoort vrouw op achtergrond zeggen een seconde voordat de bestuurder uitwijkt; 'wait, is that you braking?'