Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap Elon wel. Hoewel A/P nog steeds in beta is en hands on, valt bij het minste geringste incident direct de hele pers over Tesla heen. De informatie lijkt me ook duidelijk de kant op te wijzen van de bestuurder ook al omdat de chauffeur nog steeds eindverantwoordelijk is.

Wel vind ik dat Tesla a la Cadillac super cruise de naar binnen gerichte camera mag activeren en checken of de chauffeur met de aandacht bij het rijden is. Misschien niet leuk, maar wel van levensbelang. Zoals dit ongeval bewijst.

Ze hebben groot gelijk dat ze het niet over hun kant laten gaan. Waarom niet reageren als je van alle kanten wordt aangevallen vanuit sensatie en clickbaits?? Die binnencamera zit overigens niet op een X.
 
Wonderbaarlijk en ontzettend grappig interview met Elon Musk.

Wat mij betreft het mooiste deel van het interview (vanaf 2:36):

interviewer: "I heard there's too many robots"
Elon: "yeah
yeah, I agree "
interviewer: " ..........uhh, you think so too ? So maybe you need more people in here working ? "
Elon: " we do "
Voor mij is het hoogtepunt dat hij zegt dat Tesla nu 2000+ auto's per week produceert ("sustainable"). Een enorme sprong ten opzichte van pakweg een maand terug. En gezien de VIN's vermoed ik dat het de komende weken wel eens heel snel kan gaan richting de 5000 per week. Eind 2018 de eerste M3's in Nederland wordt dan erg reëel. :)
 
Zag dit op twitter...
2AC4D975-415D-41FA-BF3C-A7515FA29681.jpeg
 
Elon streeft ernaar dat de auto zelf minimaal tien maal veiliger zal zijn dan de menselijke bestuurder. Dat lijkt me zeer acceptabel. Perfectie bestaat nu eenmaal niet.
Precies. Hij sprak vanuit een nogal droge, analystische invalshoek, waar hij misschien wel een beetje voorzichtig mee moet zijn richting de media, maar het is natuurlijk helemaal waar. Een 100.00% perfect systeem bestaat simpelweg niet. Een vliegtuig is dat bijv zeker niet. Een trein ook niet.
 
  • Like
Reactions: S-19910
"Met zijn poenerige en arrogante voorkomen is het, net als grote broer Model S, een designmengeling van de emblematische modellen van BMW, Audi, Mercedes, Porsche en Maserati. Model 3 is een intimiderende auto uit de überklasse.

Platter gezegd: een machobak. Een pochauto. Een pooierbak. Een boze auto."

Dat jullie het weten.;)

Bron: Waarom jij nooit de Tesla 3 koopt

Heerlijk hè. Wat een stumpers.
 
Heerlijk hè. Wat een stumpers.
Ontdaan van de onnodige en stigmatiserende kwalificaties heeft de schrijver m.i. wel een punt:
De echte uitdaging is de meerderheid van de privé rijders om te krijgen, en dat gaat niet met de 3. Veel te hoge aanschafprijs en te onpraktisch (geen last-trekhaak).
Het wachten is inderdaad op de betaalbare EV versie van de peugeot 206 en de golf met trekhaak, zo te zeggen.
 
Ontdaan van de onnodige en stigmatiserende kwalificaties heeft de schrijver m.i. wel een punt:
De echte uitdaging is de meerderheid van de privé rijders om te krijgen, en dat gaat niet met de 3. Veel te hoge aanschafprijs en te onpraktisch (geen last-trekhaak).
Het wachten is inderdaad op de betaalbare EV versie van de peugeot 206 en de golf met trekhaak, zo te zeggen.

Alles gaat in stapjes. Voorlopig zal de Model 3 net als de Model S en X worden ingezet door diegenen die, inderdaad over het algemeen zakelijk, de meeste kilometers maken. Zie het lijstje (weliswaar uit 2015 maar zal in grote lijnen nog wel kloppen). Als het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers om te zetten in elektrische kilometers is dit de perfecte weg.

Particulieren is de volgende stap. Veelal doen die een beroep op de gebruikte markt en dat zal nog wel even op zich laten wachten.

Benieuwd wat er straks, als Model 3 helemaal op stoom is, wordt aangeboden in de speciale programma's waar Tesla mee komt. Delen of abonnement en welke leasemogelijkheden? De TCO van de Model 3 zal veel lager liggen dan die van de huidige kleine auto's dus dat blijft een kwestie van afwachten. En die trekhaak wordt altijd genoemd. Ik kijk wel een op een parkeerterrein bij het winkelcentrum hoeveel auto's er nu een trekhaak hebben. En dat zijn er best weinig. En we weten nog niet wat de AWD versie zal bieden.



WhatsApp Image 2018-03-24 at 00.17.47.jpeg
 
Katern Financieel Dagblad dit weekend bevat het verhaal van directeur Henny Westland van de kazen. Zij was degene die vorig jaar op de A27 in de vangrail werd gedrukt en het overleefde (draadje autopilot)
Ze heeft een nieuwe tesla gekocht en en passant de hele directie in tesla’s gezet..

Tijd voor lunch. Ik kies vandaag voor Maaslander op brood.
 
Ontdaan van de onnodige en stigmatiserende kwalificaties heeft de schrijver m.i. wel een punt:
De echte uitdaging is de meerderheid van de privé rijders om te krijgen, en dat gaat niet met de 3. Veel te hoge aanschafprijs en te onpraktisch (geen last-trekhaak).
Het wachten is inderdaad op de betaalbare EV versie van de peugeot 206 en de golf met trekhaak, zo te zeggen.
Schrijver heeft helemaal geen punt. Betaalbaar is relatief. Ten opzichte van de S is de 3 zeer betaalbaar. Ten opzichte van de 206 is ie duur. De vergelijking slaat nergens op. Elke klasse heeft zijn eigen model en de model 3 zit in de BMW3 klasse en is daar zeer concurrerend als je kijkt naar de totale kosten (TCO).

Dit is gewoon weer zo'n 'ik weet niet waar ik het over heb, maar zal eens lekker inhakken op Tesla' stukje. Domme of erger kwaadwillende journalistiek. Niet alleen qua toon maar ook inhoudelijk. Niet de aanschafprijs maar de totale kosten moet je vergelijken. En om hem 'onpraktisch' te noemen enkel en alleen vanwege de trekhaak, vind ik nogal kort door de bocht. Mij deert het niet en er zijn er velen. Zo groot is het aantal sleurhut-bezitters nu ook weer niet.

De model 3 is een fantastische auto, die zeker in staat is om de meerderheid van de privé rijders om te krijgen. Sterker nog, het gebeurt al. Niet voor niets is de regering al om met 2030. De model 3 is de norm en ik voorzie met een jaar of vijf een hele stoet navolgers. Niet uit vrije wil, maar noodgedwongen door de impact die de model 3 heeft.
 
  • Like
Reactions: Carl
Schrijver heeft helemaal geen punt. Betaalbaar is relatief. Ten opzichte van de S is de 3 zeer betaalbaar. Ten opzichte van de 206 is ie duur. De vergelijking slaat nergens op. Elke klasse heeft zijn eigen model en de model 3 zit in de BMW3 klasse en is daar zeer concurrerend als je kijkt naar de totale kosten (TCO).

Dit is gewoon weer zo'n 'ik weet niet waar ik het over heb, maar zal eens lekker inhakken op Tesla' stukje. Domme of erger kwaadwillende journalistiek. Niet alleen qua toon maar ook inhoudelijk. Niet de aanschafprijs maar de totale kosten moet je vergelijken. En om hem 'onpraktisch' te noemen enkel en alleen vanwege de trekhaak, vind ik nogal kort door de bocht. Mij deert het niet en er zijn er velen. Zo groot is het aantal sleurhut-bezitters nu ook weer niet.

De model 3 is een fantastische auto, die zeker in staat is om de meerderheid van de privé rijders om te krijgen. Sterker nog, het gebeurt al. Niet voor niets is de regering al om met 2030. De model 3 is de norm en ik voorzie met een jaar of vijf een hele stoet navolgers. Niet uit vrije wil, maar noodgedwongen door de impact die de model 3 heeft.

Hieronder zo maar wat tegenwerpingen uit de losse pols:

De meerderheid van de prive rijders in NL rijdt in auto’s met aanschafwaardes heel ver onder de 42.000 euro, toch?
Velen rijden in 2e hands auto’s die ze niet meer dan zeg 10.000 kostten. Ik spreek uit ervaring.

Hoe denk je dat die het veelvoudige bedrag kunnen gaan uitgeven aan een elektrische auto, ook al zouden ze het willen?
Tco berekeningen overtuigen niet, want het is cash out om mee te beginnen.

Edit: die trekhaak is deels psychologisch. Het niet kunnen monteren is een bezwaar, ook al wordt er geen of weinig gebruik van gemaakt. Naast sleurhutten worden er vele boedelbakjes en botentrailers heen en weer gesjouwd.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hier nog zomaar wat tegenwerpingen uit mijn losse pols:

Aanschafprijs/cash out is geen juiste vergelijking. We zijn dat zo gewend bij de onderlinge vergelijking van ICE auto's. Dat moet stoppen, want geeft een verkeerde beeld.

Mensen kunnen een duurdere EV best betalen. Je kunt prima lenen als je het spaargeld niet hebt. Met de huidige rente is dat gunstig en je verdient het geld terug met lagere kosten. Ik wil bijvoorbeeld best meer geld lenen voor de aanschaf van een (tweedehands) model 3 als ik dan lagere onderhoudskosten en brandstofkosten ervoor terug krijg. En ja, ik ben ook een tweedehands rijder en heb nog nooit meer dan 15.000 euro uitgegeven aan een auto. Ga dat nu wel doen voor de tweedehands model 3 over een paar jaar. Behalve economie is daarvoor ecologie een minstens zo goed argument.

De dalende accuprijzen zullen de EV's inclusief de model 3 nog verder in aanschafkosten en TCO laten zakken.

De model 3 verovert nu al de autowereld en zal dat in de toekomst nog meer gaan doen. 500.000 reserveringen zegt genoeg. Het is geen elite auto.
 
  • Like
Reactions: Carl
Hier nog zomaar wat tegenwerpingen uit mijn losse pols:

Aanschafprijs/cash out is geen juiste vergelijking. We zijn dat zo gewend bij de onderlinge vergelijking van ICE auto's. Dat moet stoppen, want geeft een verkeerde beeld.

Mensen kunnen een duurdere EV best betalen. Je kunt prima lenen als je het spaargeld niet hebt. Met de huidige rente is dat gunstig en je verdient het geld terug met lagere kosten. Ik wil bijvoorbeeld best meer geld lenen voor de aanschaf van een (tweedehands) model 3 als ik dan lagere onderhoudskosten en brandstofkosten ervoor terug krijg. En ja, ik ben ook een tweedehands rijder en heb nog nooit meer dan 15.000 euro uitgegeven aan een auto. Ga dat nu wel doen voor de tweedehands model 3 over een paar jaar. Behalve economie is daarvoor ecologie een minstens zo goed argument.

De dalende accuprijzen zullen de EV's inclusief de model 3 nog verder in aanschafkosten en TCO laten zakken.

De model 3 verovert nu al de autowereld en zal dat in de toekomst nog meer gaan doen. 500.000 reserveringen zegt genoeg. Het is geen elite auto.

Enne, ook al zouden alle privé-rijders er eentje willen en vandaag een reservering plaatsen, dan zal het nog jaren duren voordat ze geleverd kunnen worden. Dus zo erg is het helemaal niet. Er is voorlopig nog schaarste en als er dan door een natuurlijk proces de auto's precies daar komen waar ze het meeste rendement geven (in kilometers) so be it. De rest is eigenlijk alleen theoretisch gezwam.