Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bezit geen Tesla en eigenlijk geen enkele auto, maar in potentie beschouw ik het wel als de meest betrouwbare auto, geen versnellingen, geen V-snaar, niet of nauwelijks olie, minder remslijtage, accu zou het 100en duizenden kilometers vol moeten kunnen houden en zelfs als er slijtage is, dan slijt het zeer geleidelijk, het is niet zo dat je vroeg of laat voor verrassingen komt te staan.
Een deurhendel, een los zittend stukje plastic, een deukje of een krasje, een lijntje op het scherm, een lampje, of noem maar iets kan inderdaad irritant zijn, maar is wat mij aangaat geen essentieel onderdeel, Tesla heeft het scherm (misschien ergens helaas) wel behoorlijk essentieel gemaakt, maar zelfs dat hoeft in principe niet. Bij (vrijwel?) al deze euveltjes is het niet zo dat de auto plots niet meer weg kan rijden of wat dan ook, als ik deze maand geen tijd heb, kan ik het los zittende stukje plastic volgende maand laten repareren, als ik echt naar het ziekenhuis moet, rijdt de auto wel nog gewoon. Verder is er geen enkel probleem wat nooit verder verbeterd zal kunnen worden, benzine of diesel auto's zullen waarschijnlijk nooit efficiënter worden dan 30%, verder is het echt onmogelijk om 50.000km 0,0 onderhoud aan welke benzine auto dan ook te plegen, bij elektrische auto's wordt het sterk gedesadviseerd, maar is het niet onmogelijk. Van de accu, het meest essentiële onderdeel van een elektrische auto, wordt zelfs verwacht dat het alleen maar beter én goedkoper wordt.
Ik persoonlijk vind het absoluut niet vreemd dat als een bedrijf als tweede autotype ooit, meteen zoveel verlangt van hun eigen auto dat er zoveel aan mankeert. Al dat glas, zelf een airco en kachel moeten maken die niet samenwerkt met een benzine motor, draadloze updates, autopilot, veiligste auto ooit, zelfs de meetapparatuur kon niet eens succesvol opmeten hoeveel gewicht het dak van de model S nou eigenlijk kon dragen, meer sensors dan in... Nou misschien wel welke auto waar er meer dan 10.000, laat staan 100.000 van geproduceerd zijn ter wereld dan ook.
Tot op de dag van vandaag is er geen enkele elektrische auto die ook maar de cijfers van de model S 85kWh versie uit 2012 overtreft, laat staan de verbeterde auto's van Tesla zelf. Buiten mensen die er schijnbaar een belang in hebben heb ik ook geen enkele Tesla eigenaar gehoord die jaloers is op iemand met de I-pace, ik ben benieuwd of de Audi die in Q2 2019 verkocht gaat worden het beter gaat doen.
Persoonlijk heb ik oprecht liever de Hyundai Kona dan die nieuwe I-pace.
Als ik het geld had had ik denk ik de performance model 3 genomen, die lijkt me op dit moment het meeste waar voor mijn geld van alle auto's waarmee je (via superchargers) snel door heel Europa kan reizen en ook soepeltjes mee door de stad kunt rijden en parkeren zonder dat de auto irritant groot is, verder kun je relatief snel thuis opladen gezien de auto zo zuinig rijdt.

Ook heeft Tesla het voor elkaar gekregen dat ik echt 0,0 interesse meer heb in nieuwe benzine auto's, terwijl ik voorheen maar wat enthousiast werd als Brabus, of GSC weer eens een Mercedesje naar de 8 á 900 PK heeft opgevoerd.
 
Als ik het geld had had ik denk ik de performance model 3 genomen, die lijkt me op dit moment het meeste waar voor mijn geld van alle auto's waarmee je (via superchargers) snel door heel Europa kan reizen en ook soepeltjes mee door de stad kunt rijden en parkeren zonder dat de auto irritant groot is, verder kun je relatief snel thuis opladen gezien de auto zo zuinig rijdt.
2000% right.
 
Ik bezit geen Tesla en eigenlijk geen enkele auto, maar in potentie beschouw ik het wel als de meest betrouwbare auto, geen versnellingen, geen V-snaar, niet of nauwelijks olie, minder remslijtage, accu zou het 100en duizenden kilometers vol moeten kunnen houden en zelfs als er slijtage is, dan slijt het zeer geleidelijk, het is niet zo dat je vroeg of laat voor verrassingen komt te staan.
Een deurhendel, een los zittend stukje plastic, een deukje of een krasje, een lijntje op het scherm, een lampje, of noem maar iets kan inderdaad irritant zijn, maar is wat mij aangaat geen essentieel onderdeel, Tesla heeft het scherm (misschien ergens helaas) wel behoorlijk essentieel gemaakt, maar zelfs dat hoeft in principe niet. Bij (vrijwel?) al deze euveltjes is het niet zo dat de auto plots niet meer weg kan rijden of wat dan ook, als ik deze maand geen tijd heb, kan ik het los zittende stukje plastic volgende maand laten repareren, als ik echt naar het ziekenhuis moet, rijdt de auto wel nog gewoon. Verder is er geen enkel probleem wat nooit verder verbeterd zal kunnen worden, benzine of diesel auto's zullen waarschijnlijk nooit efficiënter worden dan 30%, verder is het echt onmogelijk om 50.000km 0,0 onderhoud aan welke benzine auto dan ook te plegen, bij elektrische auto's wordt het sterk gedesadviseerd, maar is het niet onmogelijk. Van de accu, het meest essentiële onderdeel van een elektrische auto, wordt zelfs verwacht dat het alleen maar beter én goedkoper wordt.
Ik persoonlijk vind het absoluut niet vreemd dat als een bedrijf als tweede autotype ooit, meteen zoveel verlangt van hun eigen auto dat er zoveel aan mankeert. Al dat glas, zelf een airco en kachel moeten maken die niet samenwerkt met een benzine motor, draadloze updates, autopilot, veiligste auto ooit, zelfs de meetapparatuur kon niet eens succesvol opmeten hoeveel gewicht het dak van de model S nou eigenlijk kon dragen, meer sensors dan in... Nou misschien wel welke auto waar er meer dan 10.000, laat staan 100.000 van geproduceerd zijn ter wereld dan ook.
Tot op de dag van vandaag is er geen enkele elektrische auto die ook maar de cijfers van de model S 85kWh versie uit 2012 overtreft, laat staan de verbeterde auto's van Tesla zelf. Buiten mensen die er schijnbaar een belang in hebben heb ik ook geen enkele Tesla eigenaar gehoord die jaloers is op iemand met de I-pace, ik ben benieuwd of de Audi die in Q2 2019 verkocht gaat worden het beter gaat doen.
Persoonlijk heb ik oprecht liever de Hyundai Kona dan die nieuwe I-pace.
Als ik het geld had had ik denk ik de performance model 3 genomen, die lijkt me op dit moment het meeste waar voor mijn geld van alle auto's waarmee je (via superchargers) snel door heel Europa kan reizen en ook soepeltjes mee door de stad kunt rijden en parkeren zonder dat de auto irritant groot is, verder kun je relatief snel thuis opladen gezien de auto zo zuinig rijdt.

Ook heeft Tesla het voor elkaar gekregen dat ik echt 0,0 interesse meer heb in nieuwe benzine auto's, terwijl ik voorheen maar wat enthousiast werd als Brabus, of GSC weer eens een Mercedesje naar de 8 á 900 PK heeft opgevoerd.
Dus dit is dus wat Hans bedoelt met Jan en alleman gaat aan de haal, ook al bezitten ze geen Tesla?

En ICE bezit al een tijdje geen v snaar meer, tegenwoordig zijn het multiriemen aangezien ze meer dan alleen de dynamo aandrijven en de tijd dat dit onderweg gemaakt moest worden met de panty van je moeder liggen ver achter ons.

De accu gaat tot op de dag van vandaag nog niet probleemloos honderden duizenden kilometers mee, zelfs de beroemde taxi tussen LA en Las Vegas heeft al 2 nieuwe accu’s gekregen. Allemaal top geregeld en zonder kosten, maar het is niet de eerste accu. Motoren worden nog regelmatig vervangen, ook al is dit een stuk eenvoudiger dan bij een ICE, ze hebben geen eeuwig leven (vooral de lagers dan, eigenlijk net als bij een oude Alfa Romeo).

Je komt wel degelijk voor een verrassing te staan, als je net als ik net je CPO hebt opgehaald en er een melding in je scherm komt dat de auto misschien de volgende keer niet “start” zoals bij mijn eerste CPO, oplossing was super, Tesla kwam de auto meteen ophalen en een loaner brengen. Maar dat is natuurlijk niet wat je wil als je net 4 uur je auto hebt. Geeft niet echt een lekker gevoel. Dus ook Tesla’s komen wel eens stil te staan. Het lijkt wel een auto.

Een deurhendel, een deukje, jij noemt het geen essentiële onderdelen. Je moet het maar durfen zeggen als iemand net 100.000 heeft neergelegd voor een nieuwe Tesla. Hoezo heeft een nieuwe auto een deuk en hoezo lever je hem daarme af? Als dat lijntje in het scherm overigens buiten de garantie ontstaat, en je wil het oplossen dan is dit echt een dure grap. Essentieel is de het gevoel dat je er hierna aan over houdt: hoe gaat dit de komende 3 jaar dan goed, als je je auto zo krijgt afgeleverd? Natuurlijk rijdt de auto nog, maar de experience, het gevoel en het vertrouwen is naar de maan. Als je naar het ziekenhuis MOET is er altijd nog de ambulance.

Natuurlijk is een elektrische auto de beste oplossing en beter dan een ICE met een laag rendement, dit heeft alleen niks te maken met hoe Tesla op dit moment auto’s bouwt en aflevert. Als je na 6 jaar nog geen handgrepen kan bouwen of die nog niet hebt verbeterd dan is er iets aan de hand met je organisatie. Dat geldt ook voor de bedragen die gerekend worden voor een onderhoudsbeurt, gelukkig zijn mensen dit gewend uit hun ICE tijdperk anders zou niemand hier 800 euro over hebben voor wat ze er voor doen bij Tesla.

Het glas, de airco en de kachel worden door toeleveranciers gemaakt voor Tesla, daar is weinig anders aan buiten dat de laatste 2 elektrisch zijn aangedreven. Gelukkig is daar al enige tijd ervaring mee door bijvoorbeeld hybrides die al een tijdje meelopen. Die gaan dus ook niet zo vaak kapot.


De Model S was in 2012/2013 de veiligste auto, inmiddels is dit achterhaald en kwam de model S niet als veiligste uit de bus in 2017:

Three big cars get top IIHS crash rating — not Tesla

Dat de prestaties van Tesla qua range en stroomlijn fenomenaal zijn staat buiten kijf, alleen niet iedereen wil een Tesla. Om dan te roepen dat alleen mensen die er schijnbaar een belang in hebben jaloers zijn op een Jaguar, is complete fudge. Welke Tesla rijder zou op wat voor manier een belang in Jaguar hebben? Iemand die daar werkt en nu met een Tesla rijdt? Dit zijn gewoon verzonnen argumenten. Moeten andere merken niet doen, en wij ook niet.

Iedereen zou gewoon de elektrische auto moeten uitzoeken die hij wil, dat is het leuke, je mag het zelf weten. Alleen iemand die een iPace heeft besteld hoeft zich volgens mij echt niet te verdedigen, net als iemand die een Tesla heeft. Dus kies vooral voor de Kona of wacht op een tweedehands M3 Performance! Ieder zijn budget, ik heb ook geen nieuwe Tesla’s. Hoe meer elektrische auto’s hoe beter!
 
2000% right.

Ik begin daar ook steeds meer aan te denken. Niet omdat ik nou zo hard wil rijden maar gewoon omdat het zo'n machtig mooie combinatie is. Dan maar iets meer maandlasten als daar meer dagplezier tegenover staat. Die keuze heb ik ook gemaakt vorig jaar toen ik kon kiezen tussen inventory 75D en 90D. En daar nog geen moment spijt van gehad.
Nu maar snel deze kant op laten komen. Ik houd het strak in de gaten :)
Ben ook benieuwd naar de eerste reviews op vaderlandse bodem.
 
Vroeger (dus 30 jaar geleden) las ik eigenlijk alleen maar de Telegraaf om op de hoogte te blijven.
Als ik NU zie waarover en hoe onprofessioneel ze berichten, schaam ik me dood, dat het "mijn" krant was.
De link hoef je niet aan te klikken. Dat wil de Telegraaf natuurlijk maar al te graag, maar er staat niets intelligents bij. Rokende Elon, zijn tweets en al die goede mensen die Tesla natuurlijk nu allemaal verlaten ... sjonge jonge, WAT een krant!:confused:
Weer hoge manager weg bij Tesla
 
Vroeger (dus 30 jaar geleden) las ik eigenlijk alleen maar de Telegraaf om op de hoogte te blijven.
Als ik NU zie waarover en hoe onprofessioneel ze berichten, schaam ik me dood, dat het "mijn" krant was.
De link hoef je niet aan te klikken. Dat wil de Telegraaf natuurlijk maar al te graag, maar er staat niets intelligents bij. Rokende Elon, zijn tweets en al die goede mensen die Tesla natuurlijk nu allemaal verlaten ... sjonge jonge, WAT een krant!:confused:
Weer hoge manager weg bij Tesla
Is de man van de onderdelen voorziening. Die had al een paar jaar eerder mogen vertrekken.
 
En wat dacht je hier van, in de Telegraaf vandaag:
upload_2018-9-21_12-2-5.png

Is ook wel erg gevaarlijk, zo'n trein....
 
Dit ging waarschijnlijk over de Stint, Hans.
En ik vraag me precies hetzelfde af als iedereen. Hoe werkt zo’n ding?
Op het journaal zag ik een remhendel aan de linkerzijde van het stuur, zoals bij een brommer of fiets. Daarnaast zal het apparaal wel regeneratief remmen in het ‘normale’ gebruik. Een noodrem ontbreekt naar verluid, maar die heeft geen enkel ander voertuig, behalve juist een trein.
Remkabels kunnen losschieten, het gashendel kan vastzitten, achterstallig onderhoud kan zoiets verergeren of zelfs veroorzaken.

Lijkt mij zeker iets om goed uit te zoeken.

Dat De Telegraaf die dingen elektrische voertuigen noemt, is waarschijnlijk om de merknaam/leverancier te beschermen. De semi-grappige opmerking van Maurice is natuurlijk op het randje, maar wijst er terecht op dat treinen ook gewoon elektrische voertuigen zijn. Waaraan dus niemand twijfelt, als het over veiligheid gaat...
 
Als het werkt zoals een gewone Segway, leun je naar voor om naar voor te rijden en leun je naar achter om te remmen, stil te staan en vervolgens achteruit te rijden. links leunen gaat naar links en rechts leunen, naar rechts. Ik heb ermee ooit een paar uur offroad gaan rijden in Oostenrijk. Bij mijn weten was er geen echte rem of noodstop. Het werkte heel intuïtief, maak ik kan me voorstellen dat je in paniek, de verkeerde bewegingen maakt.

het is 8 jaar geleden, de eigenaar van het bedrijf zijn eigen dood geworden.
Privacy settings
 
Dit ging waarschijnlijk over de Stint Hans.

Dat is natuurlijk zo maar heb het dan niet gemakshalve maar over "elektrische voertuigen" in het algemeen. Mijn dochter vroeg mij vanochtend of er ook al eens een Tesla op hol was geslagen. Heb wel kunnen uitleggen dat dat niet vanzelf gebeurt maar in de toonzetting is men niet echt genuanceerd. Op een redactie moeten mensen zitten die denken voor ze schrijven.