Ik bezit geen Tesla en eigenlijk geen enkele auto, maar in potentie beschouw ik het wel als de meest betrouwbare auto, geen versnellingen, geen V-snaar, niet of nauwelijks olie, minder remslijtage, accu zou het 100en duizenden kilometers vol moeten kunnen houden en zelfs als er slijtage is, dan slijt het zeer geleidelijk, het is niet zo dat je vroeg of laat voor verrassingen komt te staan.
Een deurhendel, een los zittend stukje plastic, een deukje of een krasje, een lijntje op het scherm, een lampje, of noem maar iets kan inderdaad irritant zijn, maar is wat mij aangaat geen essentieel onderdeel, Tesla heeft het scherm (misschien ergens helaas) wel behoorlijk essentieel gemaakt, maar zelfs dat hoeft in principe niet. Bij (vrijwel?) al deze euveltjes is het niet zo dat de auto plots niet meer weg kan rijden of wat dan ook, als ik deze maand geen tijd heb, kan ik het los zittende stukje plastic volgende maand laten repareren, als ik echt naar het ziekenhuis moet, rijdt de auto wel nog gewoon. Verder is er geen enkel probleem wat nooit verder verbeterd zal kunnen worden, benzine of diesel auto's zullen waarschijnlijk nooit efficiënter worden dan 30%, verder is het echt onmogelijk om 50.000km 0,0 onderhoud aan welke benzine auto dan ook te plegen, bij elektrische auto's wordt het sterk gedesadviseerd, maar is het niet onmogelijk. Van de accu, het meest essentiële onderdeel van een elektrische auto, wordt zelfs verwacht dat het alleen maar beter én goedkoper wordt.
Ik persoonlijk vind het absoluut niet vreemd dat als een bedrijf als tweede autotype ooit, meteen zoveel verlangt van hun eigen auto dat er zoveel aan mankeert. Al dat glas, zelf een airco en kachel moeten maken die niet samenwerkt met een benzine motor, draadloze updates, autopilot, veiligste auto ooit, zelfs de meetapparatuur kon niet eens succesvol opmeten hoeveel gewicht het dak van de model S nou eigenlijk kon dragen, meer sensors dan in... Nou misschien wel welke auto waar er meer dan 10.000, laat staan 100.000 van geproduceerd zijn ter wereld dan ook.
Tot op de dag van vandaag is er geen enkele elektrische auto die ook maar de cijfers van de model S 85kWh versie uit 2012 overtreft, laat staan de verbeterde auto's van Tesla zelf. Buiten mensen die er schijnbaar een belang in hebben heb ik ook geen enkele Tesla eigenaar gehoord die jaloers is op iemand met de I-pace, ik ben benieuwd of de Audi die in Q2 2019 verkocht gaat worden het beter gaat doen.
Persoonlijk heb ik oprecht liever de Hyundai Kona dan die nieuwe I-pace.
Als ik het geld had had ik denk ik de performance model 3 genomen, die lijkt me op dit moment het meeste waar voor mijn geld van alle auto's waarmee je (via superchargers) snel door heel Europa kan reizen en ook soepeltjes mee door de stad kunt rijden en parkeren zonder dat de auto irritant groot is, verder kun je relatief snel thuis opladen gezien de auto zo zuinig rijdt.
Ook heeft Tesla het voor elkaar gekregen dat ik echt 0,0 interesse meer heb in nieuwe benzine auto's, terwijl ik voorheen maar wat enthousiast werd als Brabus, of GSC weer eens een Mercedesje naar de 8 á 900 PK heeft opgevoerd.
Een deurhendel, een los zittend stukje plastic, een deukje of een krasje, een lijntje op het scherm, een lampje, of noem maar iets kan inderdaad irritant zijn, maar is wat mij aangaat geen essentieel onderdeel, Tesla heeft het scherm (misschien ergens helaas) wel behoorlijk essentieel gemaakt, maar zelfs dat hoeft in principe niet. Bij (vrijwel?) al deze euveltjes is het niet zo dat de auto plots niet meer weg kan rijden of wat dan ook, als ik deze maand geen tijd heb, kan ik het los zittende stukje plastic volgende maand laten repareren, als ik echt naar het ziekenhuis moet, rijdt de auto wel nog gewoon. Verder is er geen enkel probleem wat nooit verder verbeterd zal kunnen worden, benzine of diesel auto's zullen waarschijnlijk nooit efficiënter worden dan 30%, verder is het echt onmogelijk om 50.000km 0,0 onderhoud aan welke benzine auto dan ook te plegen, bij elektrische auto's wordt het sterk gedesadviseerd, maar is het niet onmogelijk. Van de accu, het meest essentiële onderdeel van een elektrische auto, wordt zelfs verwacht dat het alleen maar beter én goedkoper wordt.
Ik persoonlijk vind het absoluut niet vreemd dat als een bedrijf als tweede autotype ooit, meteen zoveel verlangt van hun eigen auto dat er zoveel aan mankeert. Al dat glas, zelf een airco en kachel moeten maken die niet samenwerkt met een benzine motor, draadloze updates, autopilot, veiligste auto ooit, zelfs de meetapparatuur kon niet eens succesvol opmeten hoeveel gewicht het dak van de model S nou eigenlijk kon dragen, meer sensors dan in... Nou misschien wel welke auto waar er meer dan 10.000, laat staan 100.000 van geproduceerd zijn ter wereld dan ook.
Tot op de dag van vandaag is er geen enkele elektrische auto die ook maar de cijfers van de model S 85kWh versie uit 2012 overtreft, laat staan de verbeterde auto's van Tesla zelf. Buiten mensen die er schijnbaar een belang in hebben heb ik ook geen enkele Tesla eigenaar gehoord die jaloers is op iemand met de I-pace, ik ben benieuwd of de Audi die in Q2 2019 verkocht gaat worden het beter gaat doen.
Persoonlijk heb ik oprecht liever de Hyundai Kona dan die nieuwe I-pace.
Als ik het geld had had ik denk ik de performance model 3 genomen, die lijkt me op dit moment het meeste waar voor mijn geld van alle auto's waarmee je (via superchargers) snel door heel Europa kan reizen en ook soepeltjes mee door de stad kunt rijden en parkeren zonder dat de auto irritant groot is, verder kun je relatief snel thuis opladen gezien de auto zo zuinig rijdt.
Ook heeft Tesla het voor elkaar gekregen dat ik echt 0,0 interesse meer heb in nieuwe benzine auto's, terwijl ik voorheen maar wat enthousiast werd als Brabus, of GSC weer eens een Mercedesje naar de 8 á 900 PK heeft opgevoerd.