Ach, zolang er zoveel FUD naar buiten wordt gebracht, vind ik
@Hans Noordsij wel een prettig tegenwicht. Alles in balans en die is met de vele shorters/nay sayers en aanverwanten ver zoek.
Ga maar eens googelen op Tesla nieuws en je wordt gek van de vele oude, negatieve, rommel die de wereld in wordt geknikkerd. Elke dag weer, week na week, maand na maand.
Tesla is een gevaar voor de gevestigde orde en die laat geen mogelijkheid onbenut Tesla in een kwaad daglicht te stellen. Dan is ons forum een goede plek om de andere kant te laten zien. Ik lees dat graag en ik hoop met mij velen die het zat zijn 'who killed the electric car' nog steeds in praktijk te zien.
Dank je en ook dank voor de positieve reacties die ik buiten het forum heb gekregen.
Ik wil nog een kleine toelichting geven, voor wie zich afvraagt waarom ik me hier zo druk om maak.
Volgens mij onderschrijven we allemaal de visie dat het nodig is om af te stappen van het gebruik van fossiele energie. Ook, voor wie hier zelf Tesla rijdt, dat we vinden dat iedereen moet weten dat het om meer gaat dan een auto, of zelfs meer dan een elektrische auto.
Als de vraag komt of de achtereenvolgende problemen reden moeten zijn geen Tesla te kopen zullen weinigen hier ja op zeggen.
Ik heb veel contacten o.a. vanuit mijn werk en omdat mijn Tesla zo als iLetsel geringeloord is gaat het gewoon er ook vaak over.
Tot ergens begin van dit jaar heb ik relaties doorverwezen naar dit forum om daar meer informatie te krijgen vanuit de Tesla community. Ik ben daar mee gestopt toen ik zag dat er, als er iemand een ervaring, misser of wat dan ook meldt dit vervolgens door anderen, soms helemaal geen Tesla rijder, wordt herhaald, van een persoonlijke mening voorzien en daarmee de zaak van informatief naar sterk negatief wordt getrokken.
Daarnaast komt er ook veel cynisme voorbij waarvan ik denk dat het voor ons wel duidelijk is, zeker als we de schrijver kennen, maar voor een Tesla geïnteresseerde niet direct een salespoint zal zijn.
Geloof me, ik ben heel goed op de hoogte van de problematiek die speelt, de vele knelpunten op dit moment maar ook van het feit dat die bij Tesla zelf ook meer dan bekend zijn.
Ik heb daar regelmatig contact over en krijg ook adequate respons.
Of en hoe het beter kan is iets dat rechtstreeks met Tesla kan worden opgenomen en ik weet zeker dat je een antwoord krijgt, ook al lost dat het niet direct op. Maar er is zoveel tegelijk gaande dat het nu verleidelijk is om mee los te gaan in het klagen terwijl juist straks de nu spelende zaken zijn aangepakt of zelfs opgelost (waarna er zeker wel weer iets nieuws komt).
Hetzelfde zie je in diverse app groepen maar die zijn besloten. Het forum is openbaar en ik zou het zonde vinden als een geïnteresseerde door het lezen van het forum te zeer gaat twijfelen of weg loopt terwijl, als hij nu nieuw zou bestellen, tegen de tijd dat hij geleverd krijgt het item wellicht niet meer bestaat of dat er andere items spelen.
Ik zou graag zien dat we weer terug gaan naar een forum dat ook voor de buitenwereld een goede afspiegeling is en, met zeker aangeven van de bottlenecks, problemen, misverstanden, onderbezettingen e.d. toch een evenwichtig beeld geeft.
Het valt jullie misschien op dat ik gewoon mijn naam als forumnaam heb gekozen. Dat doe ik overal omdat ik aanspreekbaar wil zijn op wat ik zeg. Tot nu toe gaat dat prima.