Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Column voorpagina VK van heden
 

Attachments

  • Screenshot_20181210-092303.png
    Screenshot_20181210-092303.png
    263.8 KB · Views: 70
Ze proberen gebalanceerd te zijn, maar volgens mij kloppen een aantal gegevens niet helemaal..

"Een aanzienlijk verschil, zeker gezien het feit dat je voor dit veel hogere bedrag een auto krijgt die, op papier, minder is dan zijn twee concurrenten die hier aan bod komen. De auto (X) heeft minder vermogen, minder koppel, minder accucapaciteit en bovendien is ook de actieradius kleiner. "

Het vermogen hebben ze uit EV-database.nl gehaald lijkt het, Tesla rapporteert dat volgens mij alleen per motor?
En actieradius lijken ze zelf even naar WLTP te hebben geconverteerd? Over real-life range wordt natuurlijk met geen woord gerept..
In de commentaren wordt een en ander nog een beetje rechtgezet, maar ik denk dat we deze scheve vergelijkingen wel vaker gaan zien.
Meningen over karig interieur en mindere afwerk kwaliteit, moet kunnen natuurlijk, zijn ook goede prikkels voor Tesla

Het grote vergelijk: Audi e-tron vs Jaguar I-PACE vs Tesla Model X
 
De typische opvattingen over de traditionele automobiel leverancier worden hier weer gelanceerd in mijn optiek, weinig vernieuwends bij Jag en E-tron. Real life range van de E-tron is nog niet bekend, en de Jaguar valt gewoon tegen. Ik denk dat de X daarin nog helemaal niet zo slecht scoort vergeleken met die andere twee.
 
  • Helpful
Reactions: Sagitta013
De typische opvattingen over de traditionele automobiel leverancier worden hier weer gelanceerd in mijn optiek, weinig vernieuwends bij Jag en E-tron. Real life range van de E-tron is nog niet bekend, en de Jaguar valt gewoon tegen. Ik denk dat de X daarin nog helemaal niet zo slecht scoort vergeleken met die andere twee.
De Tesla is gewoon een Amerikaanse auto met bijbehorend formaat en bouwkwaliteit. Niks nieuws.
 
De Tesla is gewoon een Amerikaanse auto met bijbehorend formaat en bouwkwaliteit. Niks nieuws.
Daar ben ik mee oneens. Ik heb hiervoor 4 BMW's gehad (hebben er nog eentje) en een niet relevante Audi, en als ik vergelijk is mijn X het beste afgewerkt en heb ik er de minste storende geluiden in. Ja, ik kom niet van een Mercedes-Benz S-klasse of een 7 reeks, maar ben toch wel bekend met de afwerking van een 5 reeks en een 911, en enkel de 911 is beter, als je ook de juiste opties kiest en niet eindigt met een plastic stuurhuis en de standaard zetels.

Amerikaanse auto's zitten qua afwerking en kwaliteit nog voorbij die BMW's; het werkt wel maar het is echt overal wel holle plastic en LCD schermpjes die VTech niet meer wou.
 
Daar ben ik mee oneens. Ik heb hiervoor 4 BMW's gehad (hebben er nog eentje) en een niet relevante Audi, en als ik vergelijk is mijn X het beste afgewerkt en heb ik er de minste storende geluiden in. Ja, ik kom niet van een Mercedes-Benz S-klasse of een 7 reeks, maar ben toch wel bekend met de afwerking van een 5 reeks en een 911, en enkel de 911 is beter, als je ook de juiste opties kiest en niet eindigt met een plastic stuurhuis en de standaard zetels.

Amerikaanse auto's zitten qua afwerking en kwaliteit nog voorbij die BMW's; het werkt wel maar het is echt overal wel holle plastic en LCD schermpjes die VTech niet meer wou.
Het kunststof in een BMW is ook niet zo fraai als bij een Mercedes of Audi, maar de naden zijn wel breed. Tussen de deur en de middenstijl kan ik gewoon twee vingers kwijt en zie ik het gelakte metaal. Dit kan beter, als is de afwerking ten opzichte van 2013 aanzienlijk verbeterd.
 
Het kunststof in een BMW is ook niet zo fraai als bij een Mercedes of Audi, maar de naden zijn wel breed. Tussen de deur en de middenstijl kan ik gewoon twee vingers kwijt en zie ik het gelakte metaal. Dit kan beter, als is de afwerking ten opzichte van 2013 aanzienlijk verbeterd.
Idd, ik heb een bmw en een audi in mijn huishouden en het kunststof van de bmw ziet en voelt goedkoop aan in vergelijking met mijn audi.
Bij de bmw hoor je hier en daar ook al eens iets kraken en piepen.
Ik heb afgelopen weekend in de Model drie gezeten en die moet op het eerste zicht niet onder doen voor mijn audi.
 
De Duitse automobielindustrie slaat terug. Hoe? Met een 45 minuten lange "hit piece" tegen Tesla van de ARD. Tenenkrommend.

Tesla unter Strom
Alle vermeende nadelen opsommen, tot zelfs een ontevreden werknemer van Tesla thuis opzoeken. De media in Duitsland doen nog steeds hun best om Tesla te bashen. En natuurlijk gaat die Porsche het helemaal maken. Zelfs de Byton is toch een veel beter concept.
Ik heb dit opgedaan uit enkele minuten kijken en dan door scrollen naar een volgend - inderdaad - tenenkrommend item.
Tenslotte wordt natuurlijk de afhankelijkheid van Elon Musk als een zwaard van Damocles opgevoerd.
 
De vraag blijft groot :confused:. 2022:eek:. Tja. :rolleyes:
30.000 auto's in 2022. Die maakt Tesla nu al in een maand.
In 2022 zou Tesla wel eens meer dan 1.000.000 auto's kunnen bouwen.
Hoe kun je dan in Gods naam over een 'Tesla killer' praten als Porsche tegen die tijd helemaal 3% van het aantal auto's bouwt dat Tesla dan produceert.
Dat zij stellen dat hun klanten goeddeels bij Tesla vandaan komen, is wel erg hoogmoedig.
Porsche zal toch wel weten dat Tesla dan ook een Roadster op de weg heeft?
Die Roadster lijkt me meer een Porsche killer dan dat een Porsche Taycan een Tesla killer is.
 
Tesla rules, of course. Qua wagens. Service van het Tesla-niveau zal geen enkele Porsche-rijder aanvaarden (ja ik weet het, ik val in herhaling). Maar heb ook een nieuwe ervaring van vandaag.

Tesla heeft me net een tweedehands-wagen verkocht, met vier jaar garantie en "controle over 70 punten".
Tja, aflijnen grootlichten waren ze wel even vergeten blijkbaar, want ik raakte vandaag (zeven dagen na aankoop) niet door de technische controle in België. Heb mijn auto vijf minuten nadien afgezet bij "Auto5" waar ze zoiets belachelijks niet begrepen, en de lichten gewoon gratis (!) hebben afgelijnd, waarna ik terug naar de technische controle kon en alles OK was. Ik ben nooit klant geweest bij "Auto5", dus hun idee van het gratis te doen was klantenwerving, natuurlijk. Wow.

Tesla is niet in staat een wagen af te leveren die een technische keuring doorstaat. Een gemiddelde Porsche-rijder zal het daar véél moeilijker mee hebben dan wij, Tesla-fanatici van het eerste uur... Mocht ie dan nog het idee hebben om Tesla (ipv Auto5) erover aan te spreken, is ie waarschijnlijk tien dagen en 150 euro verder verwijderd van een oplossing...

Dit kan niet. Tesla rules, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon de service-kwaliteit van Toyota of Lexus te kopiëren?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Tesla rules, of course. Qua wagens. Service van het Tesla-niveau zal geen enkele Porsche-rijder aanvaarden (ja ik weet het, ik val in herhaling). Maar heb ook een nieuwe ervaring van vandaag.

Tesla heeft me net een tweedehands-wagen verkocht, met vier jaar garantie en "controle over 70 punten".
Tja, aflijnen grootlichten waren ze wel even vergeten blijkbaar, want ik raakte vandaag (zeven dagen na aankoop) niet door de technische controle in België. Heb mijn auto vijf minuten nadien afgezet bij "Auto5" waar ze zoiets belachelijks niet begrepen, en de lichten gewoon gratis (!) hebben afgelijnd, waarna ik terug naar de technische controle kon en alles OK was. Ik ben nooit klant geweest bij "Auto5", dus hun idee van het gratis te doen was klantenwerving, natuurlijk. Wow.

Tesla is niet in staat een wagen af te leveren die een technische keuring doorstaat. Een gemiddelde Porsche-rijder zal het daar véél moeilijker mee hebben dan wij, Tesla-fanatici van het eerste uur... Mocht ie dan nog het idee hebben om Tesla (ipv Auto5) erover aan te spreken, is ie waarschijnlijk tien dagen en 150 euro verder verwijderd van een oplossing...

Dit kan niet. Tesla rules, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon de service-kwaliteit van Toyota of Lexus te kopiëren?

Dit kan inderdaad echt niet. Tesla moet dit beslist onder controle krijgen. Het simpelweg gebruiken van een checklist is toch geen rocket science.
Ik was nooit blij met mijn Audi dealer, ze hebben me zelfs een keer weg laten rijden met een los zittend rechter voorwiel.
Tesla was in het begin helemaal geweldig. Dat is gaandeweg steeds slechter geworden en is nu niet meer op een voldoende standaard.
Tesla komt er nu nog mee weg, maar dat blijft niet zo.
Ik hoop dat Tesla, te gefocust op winst, nu snel stappen zal zetten om de achterstand in te halen.