Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De zeer veel geïnstalleerde Allegopalen zoals op onderstaande foto geven 3f19A wanneer je als enige aan het laden bent. Dat is 13 kW. Ik heb geen idee wat zo'n paal geeft als je met een enkelfasig ladende auto aansluit en evenmin wat het vermogen nog is wanneer er twee auto's tegelijkertijd laden.
1524313398_ios.jpeg
 
De zeer veel geïnstalleerde Allegopalen zoals op onderstaande foto geven 3f19A wanneer je als enige aan het laden bent. Dat is 13 kW. Ik heb geen idee wat zo'n paal geeft als je met een enkelfasig ladende auto aansluit en evenmin wat het vermogen nog is wanneer er twee auto's tegelijkertijd laden.
1524313398_ios.jpeg

Enkelfase zal dan ook 19A zijn, want het EVSE protocol voorziet niet in een verdeling per fase.

In Belgie zijn 20 ampere eindgroepen toch gebruikelijk? Dergelijke palen hebben wij hier ook en die doen meestal 3x25 en zullen waarschijnlijk ook afgezekerd zijn op de standaard Nederlandse aansluiting van 3x25.

Als daar een 2e auto aan komt te laden gaat het vermogen door de helft. Ieder 12 ampere.

Voor zover mij bekend is er geen (dubbele) laadpaal die het daadwerkelijke opgenomen vermogen van een auto meet om de andere auto eventueel een hoger vermogen toe te wijzen. Lang niet alle laadpalen meten uberhaupt vermogen (ook bij 1 auto niet), die meten alleen verbruik.

Mijn NewMotion paal klapt in storing zodra ik er meer ampere's uit trek dan wat de laadpaal zegt dat ik mag doen, dat is niet bij elke laadpaal het geval.
 
Dat ben ik volledig met jou eens, en zo is voor mij het Tesla avontuur begonnen, CO2 kwam later pas.
 
De zeer veel geïnstalleerde Allegopalen zoals op onderstaande foto geven 3f19A wanneer je als enige aan het laden bent. Dat is 13 kW. Ik heb geen idee wat zo'n paal geeft als je met een enkelfasig ladende auto aansluit en evenmin wat het vermogen nog is wanneer er twee auto's tegelijkertijd laden.
1524313398_ios.jpeg
Bij twee enkelfasig ladende auto’s verwacht ik ieder 19 ampere, de meeste doen wel aan fase rotatie.
Bij minstens één maal een 3fase ladende auto verwacht ik aan elke kant 10 of 3x10 ampere.
 
Niet zozeer alleen over Tesla maar ik lees net dat een doelstelling van het kabinet is de tweedehands markt voor elektrische auto’s bevorderen. Iemand enig idee wat de maatregelen zijn waaraan gedacht wordt?

Ik weet wel iets, maar ik weet ook dat het kabinet het niet weet en, dat is zorgelijk, dat wel best vindt. Ze gaan geen tweedehands prosecco’s sponseren, want wat hou je dan over? Jip en Janneke champagne?
 
VW is aan het lobbyen voor EU aanschafsubsidie

Autobauer in puncto Batterie-elektrische Mobilität einig - electrive.net

Ze willen 5000euro subsidie voor auto's die minimaal 200km actieradius hebben en maximaal 4.65m lang zijn..... Wel erg toevallig dat de Model-3 net te lang is met 4.69 meter. Het VW I.D. platform valt wonderbaarlijk prima binnen de grenzen.
Alle Seat, Skoda en Audi equivalenten kunnen daar dus mooi van meeprofiteren.

En aangezien op de model-3's al extra 10% tax zit is dit niet zo netjes
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Gaston
VW is aan het lobbyen voor EU aanschafsubsidie

Autobauer in puncto Batterie-elektrische Mobilität einig - electrive.net

Ze willen 5000euro subsidie voor auto's die minimaal 200km actieradius hebben en maximaal 4.65m lang zijn..... Wel erg toevallig dat de Model-3 net te lang is met 4.69 meter. Het VW I.D. platform valt wonderbaarlijk prima binnen de grenzen.
Alle Seat, Skoda en Audi equivalenten kunnen daar dus mooi van meeprofiteren.

En aangezien op de model-3's al extra 10% tax zit is dit niet zo netjes
Ze willen dat de EU 5000 euro per auto in hun zakken steekt.
Mocht dit doorgang vinden dan zou ik als ik Tesla was de auto met twee afzichtelijke, 2cm kortere bumpers leveren (in de vorm van een middelvinger) met korting (die tevens als transportbescherming dienen) en aftermarket de juiste bumpers voor het bedrag van de korting leveren. :D