Idd, ik vrees dat volume maken/verkopen #1 prio heeft en service houdt het niet bij.
Nextmove denkt dat er maar gegokt wordt op de "roze bril" van klanten om toch maar deliveries te accepteren.
Hier de Bloomberg versie:
Bloomberg - Are you a robot?
Na het bekijken van de video van Nextmove (de rental company) begrijp ik dat ze de auto's eerst wilden keuren en daarna pas afnemen en betalen.
Ik kan heel goed begrijpen dat Tesla daar niet mee akkoord is gegaan. Tesla levert pas uit nadat er betaald is, en die betaling is aan het VIN van de uit te leveren auto gekoppeld.
Als iemand als Nextmove een voorkeursbehandeling zou krijgen, dan staan er dadelijk een hele rits leasemaatschappijen klaar om ook zo'n voorkeursbehandeling af te dwingen, ten nadele van de rest van de klanten. Geen wonder dat Tesla zich daar niet aan brandt (en wel zo eerlijk naar de rest van zijn klanten).
Wat ik zie is dat Nextmove gewoon hetzelfde type issues heeft die iedereen hier ziet langskomen, lakschades en lange wachttijden bij het SeC na gereden schade.
Hij heeft het over model 3's die in februari zijn geleverd, dus nog echt eerste kwartaal batches met de problemen van toen. Een auto met US kabelboom is typisch zo'n ding van toen.
Verder heeft Nextmove geprobeerd afgeprijsde auto's te kopen via de Tesla site, om erachter te komen dat die auto's om goede redenen zijn afgeprijsd (nl. geen incentive mogelijk omdat de auto al op naam heeft gestaan. Auto's verder wel nieuw met 7 tot 12 km op de teller). Vervolgens eist Nextmove dat Tesla wel een auto aflevert zonder dat euvel, maar dan wel voor de afgeprijsde prijs... Nee daar gaat Tesla niet op in, waarom zouden ze?
Waarschijnlijk heeft Nextmove geprobeerd druk op Tesla te zetten om de problemen die ze hadden snel op te lossen door te dreigen de rest van de order te cancelen, wat waarschijnlijk tot een onderhandeling heeft geleid waarin Nextmove de voorkeursbehandeling geëist heeft, waarop Tesla heeft gezegd dat ze onder die voorwaarde geen auto's zullen leveren.
Wat uit het geheel blijkt is dat Tesla ook wanneer je ze het mes op de keel zet, geen mogelijkheid heeft of geeft om de service te versnellen of te verbeteren op dit moment. Dat is eerlijk naar alle klanten, maar ook zorgwekkend.
Hieruit blijkt verder ook dat Tesla absoluut geen moeite heeft om de auto's verkocht te krijgen...