Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Laten we hopen dat dit op het juiste niveau binnen Tesla zorgt voor wat prioriteitsverschuiving richting service en kwaliteit...
Edit: na het beter lezen van het artikel zag ik dat Nextmove mogelijk ook te hoge eisen heeft gesteld en daardoor de deksel op de neus gekregen. Niet perse een kwaliteitsissue dus.
 
Last edited:
Je bent net een order voor 85 auto's kwijt geraakt, vanwege kwaliteit en service, en dan reageer je met "Tesla’s vehicle quality has reached record highs, and our data does not indicate any unusual vehicle quality issues that are specific to Germany or anywhere else in the world. ".

Tijd om "je data" een beetje bij te werken, lijkt me.
 
Idd, ik vrees dat volume maken/verkopen #1 prio heeft en service houdt het niet bij.

Nextmove denkt dat er maar gegokt wordt op de "roze bril" van klanten om toch maar deliveries te accepteren.

Hier de Bloomberg versie: Bloomberg - Are you a robot?
Na het bekijken van de video van Nextmove (de rental company) begrijp ik dat ze de auto's eerst wilden keuren en daarna pas afnemen en betalen.
Ik kan heel goed begrijpen dat Tesla daar niet mee akkoord is gegaan. Tesla levert pas uit nadat er betaald is, en die betaling is aan het VIN van de uit te leveren auto gekoppeld.
Als iemand als Nextmove een voorkeursbehandeling zou krijgen, dan staan er dadelijk een hele rits leasemaatschappijen klaar om ook zo'n voorkeursbehandeling af te dwingen, ten nadele van de rest van de klanten. Geen wonder dat Tesla zich daar niet aan brandt (en wel zo eerlijk naar de rest van zijn klanten).
Wat ik zie is dat Nextmove gewoon hetzelfde type issues heeft die iedereen hier ziet langskomen, lakschades en lange wachttijden bij het SeC na gereden schade.
Hij heeft het over model 3's die in februari zijn geleverd, dus nog echt eerste kwartaal batches met de problemen van toen. Een auto met US kabelboom is typisch zo'n ding van toen.

Verder heeft Nextmove geprobeerd afgeprijsde auto's te kopen via de Tesla site, om erachter te komen dat die auto's om goede redenen zijn afgeprijsd (nl. geen incentive mogelijk omdat de auto al op naam heeft gestaan. Auto's verder wel nieuw met 7 tot 12 km op de teller). Vervolgens eist Nextmove dat Tesla wel een auto aflevert zonder dat euvel, maar dan wel voor de afgeprijsde prijs... Nee daar gaat Tesla niet op in, waarom zouden ze?

Waarschijnlijk heeft Nextmove geprobeerd druk op Tesla te zetten om de problemen die ze hadden snel op te lossen door te dreigen de rest van de order te cancelen, wat waarschijnlijk tot een onderhandeling heeft geleid waarin Nextmove de voorkeursbehandeling geëist heeft, waarop Tesla heeft gezegd dat ze onder die voorwaarde geen auto's zullen leveren.

Wat uit het geheel blijkt is dat Tesla ook wanneer je ze het mes op de keel zet, geen mogelijkheid heeft of geeft om de service te versnellen of te verbeteren op dit moment. Dat is eerlijk naar alle klanten, maar ook zorgwekkend.
Hieruit blijkt verder ook dat Tesla absoluut geen moeite heeft om de auto's verkocht te krijgen...
 
Ook blijkt dat Tesla het niet voor elkaar kreeg om een stoel gedurende 2 jaar te repareren.

Eerst keuren en dan pas afnemen is wel heel erg gebruikelijk voor lease maatschappijen of verhuur bedrijven. Gezien de bovenstaande (en andere) ervaringen van Nextmove snap ik dat ze willen dat hun spullen goed worden afgeleverd. Ze moeten er namelijk hun geld mee verdienen, en dat gaat niet met spullen die niet goed zijn. Big fail van Tesla.
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
Voor zover ik kan zien heeft alleen @basvk het verhaal echt helemaal gelezen en de video afgekeken. Ook de conclusie van Electrek is naar mijn mening ook heel gedegen. Er is gewoon meer aan de hand en dan is het makkelijk om een houding in te nemen dat je het voor de klant doet. Denk dat veel klanten van hen not ammused zijn.. afijn, ik zou zeggen lees het verhaal eerst eens even voordat je gaat posten hier.
 
Als Tesla dit niet snel, in 2019, goed op orde krijgt gaan ze zware tijden tegemoet als in 2020 een hele hoop alternatieven op de markt komen (ID.3, Polestar 2 etc.).
Gelukkig is uiteindelijk bij ons de aflevering van de auto goed verlopen en waren er geen manko's aan de auto. Maar dat was wel een van de punten, samen met de afstand tot een service center, waarom wij niet voor een Tesla zouden kiezen. Oorspronkelijk wilden wij ook tot 2020 wachten, Polestar 2 was een interessante optie, maar wijziging van de bijtellingsregels hebben nu een Model 3 gekocht. Auto zelf is prima. Dat zegt NextMove ook meerdere malen in de video. Je moet er echter geen schade aan krijgen.
 
Laten we hopen dat dit op het juiste niveau binnen Tesla zorgt voor wat prioriteitsverschuiving richting service en kwaliteit...
Edit: na het beter lezen van het artikel zag ik dat Nextmove mogelijk ook te hoge eisen heeft gesteld en daardoor de deksel op de neus gekregen. Niet perse een kwaliteitsissue dus.
Ik heb ook de video bekeken en persoonlijk vind ik niet dat zij te hoge eisen hebben gesteld. Zelfs bood men alternatieven aan om onder andere lakschades zelf te herstellen. En ja ik kan goed begrijpen dat als een groot percentage van de auto's allerlei manko's bij aflevering hebben dat men voorstelt om pas te betalen nadat de auto in orde is...
 
Ik heb ook de video bekeken en persoonlijk vind ik niet dat zij te hoge eisen hebben gesteld. Zelfs bood men alternatieven aan om onder andere lakschades zelf te herstellen. En ja ik kan goed begrijpen dat als een groot percentage van de auto's allerlei manko's bij aflevering hebben dat men voorstelt om pas te betalen nadat de auto in orde is...
Ook het verhaal en de conclusie gelezen?
 
Ik heb ook de video bekeken en persoonlijk vind ik niet dat zij te hoge eisen hebben gesteld. Zelfs bood men alternatieven aan om onder andere lakschades zelf te herstellen. En ja ik kan goed begrijpen dat als een groot percentage van de auto's allerlei manko's bij aflevering hebben dat men voorstelt om pas te betalen nadat de auto in orde is...

Video ook bekeken en hun website bekeken.
Nextmove heeft al 50 Tesla Model S en X rondrijden met een aantal enthousiaste verhalen.

Als B2B afnemer heb je ook aan je eigen klanten te denken.

Vermoed ook dat het het noodsprong is, en een oproep aan Tesla om hun aflever kwaliteit/inspectie op orde te krijgen/zelf te deon.
Dan zijn voorkeuringen niet nodig/die Nextmove na 15 autos wel nodig vond.

Verhaal van Bas is gebalanceerd idd, alleen dit ligt iets anders.

Verrder heeft Nextmove geprobeerd afgeprijsde auto's te kopen via de Tesla site, om erachter te komen dat die auto's om goede redenen zijn afgeprijsd (nl. geen incentive mogelijk omdat de auto al op naam heeft gestaan. Auto's verder wel nieuw met 7 tot 12 km op de teller).

Volgens de TESLA reactie op Electric is dit een TESLA fout:
"Tesla also says that the issue with selling vehicles that were previoulsy registered to other buyers was due to a problem with their VIN matching system that has been corrected."
Dat zou nu gecorrigeerd moeten zijn.
Maar ook nog nu zijn er VIN matching problemen gemeld hier -- wellicht de NL performance M3's met trekhaken...'

Het bloomberg verhaal trekt het ook door naar soortgelijke issues in Noorwegen overigens, en deze quote heeft wel een kern van waarheid:

“Generally, early-adopter customers forgive unconventional newcomers like Tesla a lot of things,” said Stefan Bratzel, a researcher at the Center of Automotive Management near Cologne. “But the more Tesla enters broader customer segments, the more distribution and service have to function.”
 
Last edited:
Ik bedoel maar, @prettig zeer spijtig te horen (Model 3 - Afleveringen)

De door ons volledig betaalde auto is gewoon door een manager van Tesla vrijgegeven en aan een ander verkocht. Dus 56K betaald met afleverdatum en VIN. De naam krijg je natuurlijk niet, te spreken al helemaal niet, alleen sorry....

Nu week later nog steeds NIKS...... niet gebeld, niks geregeld, geen reactie op de email, geen andere VIN. Dit is echt van de zotte.
Foutje kan, maar los het op. Wordt tijd dat mevrouw Kim Leibergts (country manager Tesla Netherlands) eens haar werk gaat doen.
 
tja maar hier nog niks..... Kim Leibergts heeft nog wat op te lossen.

Volgens de TESLA reactie op Electric is dit een TESLA fout:
"Tesla also says that the issue with selling vehicles that were previoulsy registered to other buyers was due to a problem with their VIN matching system that has been corrected."
--> kan, maar los het gelijk op voor de gedupeerden........

 
Ik zie veel overeenkomsten met onze eigen verhalen en doe zelf ook elke dag een schietgebedje dat ie niet defect raakt ondanks dat bij mij...
1 delivery issues na een maand of 1,5 allemaal zijn opgepakt.
2 de eerste storing vlot is verholpen, zij het met een foutje in het afwerken van de checklist maar dat was (allemaal) binnen 48 uur opgelost.

Service-gerelateerd slecht sentiment dus en da’s slecht voor de handel, wat ik in het aandelendraadje al een tijd geleden als mogelijk bommetje onder de bestellingen en dus het aandeel heb vermeld. Ik denk dat ze t (maar dan niet alleen voor LM’en) wel gaan verbeteren als t wat rustiger wordt en dat kon “dus” wel eens snel gaan gebeuren :rolleyes:.
Kortom : voor het aandeel koopmomenten in aantocht en
Tesla: step it up!
(Ja video gezien en artikel gelezen ...:mad:)
Iets dat te paard gaat en te voet zal wederkeren....
 
Ik denk niet dat je dat er "min of meer uit kunt interpreteren". Hooguit kun je het voor jezelf zo uitleggen of invullen.

En die recente test, was dat inderdaad met een Model S uit 2011(2)? Dat lijkt me toch niet?

Ik denk echt wel dat Tesla's geweldige auto's zijn en dat ze hun tijd ver vooruit zijn. Maar we moeten denk ik wel feitelijk blijven als het gaat om wat er in de pers gezegd wordt. En niet mensen worden in de mond leggen.

Dit was de quote uit de test tegen de e Tron en iPace “Allereerst verdient Tesla een zeer groot compliment dat het jaren geleden al een auto heeft neergezet die vandaag de dag nog altijd relevant en concurrerend is. Dat zijn actieradius nog steeds niet wordt overtroffen, zegt veel over hoe vooruitstrevend het merk te werk is gegaan. De E-tron verslaat hem als elektrisch vervoermid- del dan ook niet.”.

Verder zal ik geen eigen woorden toevoegen ;-)
 
Na het bekijken van de video van Nextmove (de rental company) begrijp ik dat ze de auto's eerst wilden keuren en daarna pas afnemen en betalen.
Ik kan heel goed begrijpen dat Tesla daar niet mee akkoord is gegaan. Tesla levert pas uit nadat er betaald is, en die betaling is aan het VIN van de uit te leveren auto gekoppeld.
Als iemand als Nextmove een voorkeursbehandeling zou krijgen, dan staan er dadelijk een hele rits leasemaatschappijen klaar om ook zo'n voorkeursbehandeling af te dwingen, ten nadele van de rest van de klanten. Geen wonder dat Tesla zich daar niet aan brandt (en wel zo eerlijk naar de rest van zijn klanten).
Wat ik zie is dat Nextmove gewoon hetzelfde type issues heeft die iedereen hier ziet langskomen, lakschades en lange wachttijden bij het SeC na gereden schade.
Hij heeft het over model 3's die in februari zijn geleverd, dus nog echt eerste kwartaal batches met de problemen van toen. Een auto met US kabelboom is typisch zo'n ding van toen.

Verder heeft Nextmove geprobeerd afgeprijsde auto's te kopen via de Tesla site, om erachter te komen dat die auto's om goede redenen zijn afgeprijsd (nl. geen incentive mogelijk omdat de auto al op naam heeft gestaan. Auto's verder wel nieuw met 7 tot 12 km op de teller). Vervolgens eist Nextmove dat Tesla wel een auto aflevert zonder dat euvel, maar dan wel voor de afgeprijsde prijs... Nee daar gaat Tesla niet op in, waarom zouden ze?

Waarschijnlijk heeft Nextmove geprobeerd druk op Tesla te zetten om de problemen die ze hadden snel op te lossen door te dreigen de rest van de order te cancelen, wat waarschijnlijk tot een onderhandeling heeft geleid waarin Nextmove de voorkeursbehandeling geëist heeft, waarop Tesla heeft gezegd dat ze onder die voorwaarde geen auto's zullen leveren.

Wat uit het geheel blijkt is dat Tesla ook wanneer je ze het mes op de keel zet, geen mogelijkheid heeft of geeft om de service te versnellen of te verbeteren op dit moment. Dat is eerlijk naar alle klanten, maar ook zorgwekkend.
Hieruit blijkt verder ook dat Tesla absoluut geen moeite heeft om de auto's verkocht te krijgen...
Ook het verhaal en de conclusie gelezen?
Ja.
 
  • Informative
Reactions: pvh
Belangrijke en daarom gecrossposte video.
Hoe en waarom big oil (met big auto) tesla klein probeert te houden met medeweten van SEC (die nooit vragen stelt over het meest (onlogisch) geshorte aandeel van dit moment)
2,75 miljard omzet per dag kun je met een geringe investering van in totaal 10,5miljard dollar veilig stellen. Da’s dus binnen vier dagen terugverdiend en hoe langer je het volhoudt hoe langer je 2,75 miljard aan olie per dag je verkoopt. Een lange video waarin een oude bekende(die gestopt is met converteren van ice’s Naar EV omdat tesla goedkoper, nieuwer en beter bouwt:
 
  • Informative
Reactions: L@urens
Waarschijnlijk heeft Nextmove geprobeerd druk op Tesla te zetten om de problemen die ze hadden snel op te lossen door te dreigen de rest van de order te cancelen, wat waarschijnlijk tot een onderhandeling heeft geleid waarin Nextmove de voorkeursbehandeling geëist heeft, waarop Tesla heeft gezegd dat ze onder die voorwaarde geen auto's zullen leveren.

Idd is Nextmove met Tesla Duitsland aan tafel gegaan en ze kwamen tot een akkoord over de levering en herstel van problemen en slechts enkele uren daarna waren blijkbaar de Tesla onderhandelaars weer teruggefloten en hield Tesla vast aan het standaard leveringsproces. Dat legt Stefan uit in de video 11:33. Tja, als bedrijf maak je een slechte beurt als je afspraken maakt en een paar uur later je afspraken al weer verscheurd en terug valt op het oude proces. Zo kan je geen afspraken maken. En dat fleetowners anders worden behandeld als particulier is zeker niet gek.
 
  • Like
Reactions: Sregor