Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Na aanleiding van de lopende rechtzaak over bereikverlies na software updates.
John Cadogan, een echte Tesla hater die zich uitlaat over het softwarematig terugschroeven van het bereik om zo de batterij te beschermen:

Best grappig om die man zijn haat-kritiek te horen. :p
 
Gezien die kerel beide benen gebroken heeft, in combinatie met de kreukelzone van een M3, denk ik dat ie wellicht wel autopilot aan heeft gehad maar daarnaast zelf op het stroompedaal zat te rossen, jeweetwel met zo'n mooie gele warning op je scherm "LET OP AUTO ZAL NIET REMMEN ALS JE GAS GEEFT TIJDENS TACC".

Of wellicht gewoon ouderwetse paniek toen ie de bergingswagen zag en in de "brace for impact" houding - beide benen gestrekt en klem zetten, met de rechter op het stroompedaal, waardoor de auto niet meer zelf ingrijpt als je "obstakelbewuste accelaratie" uit hebt staan of te hard rijdt.
D'r worden hier even wat aannames gedaan .... De auto heeft, zoals op andere filmpjes te zien is, gewoon geremd hoor. Een beetje laat, maar toch. Plus dat de bestuurder verklaard heeft dat hij de takelwagen pas gezien heeft nadat hij hem al geraakt had.

Over foute 'journalistiek' gesproken ;)
 
Test een Mercedes en een Audi en de conclusie is dat Tesla 7 jaar geleden al de betere EV was.
97E2DF75-E41B-4FB1-86AA-43EC38E20321.jpeg
 
Je kunt het er min of meer uit interpreteren. Maar ook uit het feit dat de Tesla Model S in een andere Autoweek test met direct vergelijk met de Audi betiteld werd als de betere EV (waarbij Audi qua afwerking de betere auto is).
Ik denk niet dat je dat er "min of meer uit kunt interpreteren". Hooguit kun je het voor jezelf zo uitleggen of invullen.

En die recente test, was dat inderdaad met een Model S uit 2011(2)? Dat lijkt me toch niet?

Ik denk echt wel dat Tesla's geweldige auto's zijn en dat ze hun tijd ver vooruit zijn. Maar we moeten denk ik wel feitelijk blijven als het gaat om wat er in de pers gezegd wordt. En niet mensen worden in de mond leggen.
 
Ik denk niet dat je dat er "min of meer uit kunt interpreteren". Hooguit kun je het voor jezelf zo uitleggen of invullen.

En die recente test, was dat inderdaad met een Model S uit 2011(2)? Dat lijkt me toch niet?

Ik denk echt wel dat Tesla's geweldige auto's zijn en dat ze hun tijd ver vooruit zijn. Maar we moeten denk ik wel feitelijk blijven als het gaat om wat er in de pers gezegd wordt. En niet mensen worden in de mond leggen.
Ben benieuwd wat jouw interpretatie dan is van de afsluitende opmerking m.b.t. de Model S in dit artikel. De Audi is beter dan de Mercedes, ookal was de Audi wellicht een haastklus. En dan wordt vervolgens de Model S uit 2011 bizar goed genoemd. Lijkt me duidelijk wat daar mee bedoelt wordt: het ontwerp van de Tesla wint het ondanks z'n leeftijd van de Audi (bizar goed vs. wellicht haastklus), en dus ook van de Merc.
 
Ben benieuwd wat jouw interpretatie dan is van de afsluitende opmerking m.b.t. de Model S in dit artikel. De Audi is beter dan de Mercedes, ookal was de Audi wellicht een haastklus. En dan wordt vervolgens de Model S uit 2011 bizar goed genoemd. Lijkt me duidelijk wat daar mee bedoelt wordt: het ontwerp van de Tesla wint het ondanks z'n leeftijd van de Audi (bizar goed vs. wellicht haastklus), en dus ook van de Merc.
Als een Model S uit 2011 nu 35 punten zou krijgen (een half punt minder dan de Mercedes dus), dan zou ik dat, voor een auto uit 2011, ook bizar goed noemen. Maar daarmee is hij nog niet beter.