Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Over deze "hack". Blijkt dat de hacker gewoon op Google is gaan zoeken naar onbeveiligde TeslaMate installaties.

Ja, ok.... en trouwens, draai je Teslamate niet in een container, eventueel thuis of hebben die ook een echte managed service.
Indien op docker/K8S dan ligt de verantwoordelijkheid sowieso bij jezelf, denk ik dan maar.

(of zo'n gevalletje van installatie met alle standaard paswoorden, zonder eerst de Yaml/config aan te passen)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dat je beslist je autosleutels van je BMW in je brievenbus te leggen is ook niet direct een BMW probleem, maar toch ook niet indirect een BMW probleem?

Hier gebeurt het vergelijkbare, waarbij je een 3rd party app inlogt en dingen laat doen.

Het zou wel beter zijn moest Tesla werk maken van een degelijke API, en werken met verschillende API keys waarbij je verschillende rechten kan bepalen. Ik hoef niet dat mijn TeslaMate of TeslaFi de deuren van mijn auto kunnen openen, laat staan de auto starten en wegrijden.
Het is inderdaad je eigen risico als je via een 3th party app toegang geeft tot de auto. Je kunt je alleen wel afvragen of Tesla dit zou moeten toelaten als je met deze toegang ”alles” kunt. Zoals je zegt zou het better zijn als je alleen lees rechten kunt geven.
 
Het is inderdaad je eigen risico als je via een 3th party app toegang geeft tot de auto. Je kunt je alleen wel afvragen of Tesla dit zou moeten toelaten als je met deze toegang ”alles” kunt. Zoals je zegt zou het better zijn als je alleen lees rechten kunt geven.
3de partij apps toelaten is tegenwoordig heel normaal en Tesla schermt het ook goed af. Zeker met MFA. Wanneer je jij je telefoon achterlaat en het wachtwoord staat er met een briefje bij, komt men er ook in.

Als gebruiker heb je de verplichting om zeker te weten dat je de deur op slot hebt gedaan en de sleutel alleen geeft aan diegene die je vertrouwd.

Zo werkt dat ook met applicaties.
 
Het is inderdaad je eigen risico als je via een 3th party app toegang geeft tot de auto. Je kunt je alleen wel afvragen of Tesla dit zou moeten toelaten als je met deze toegang ”alles” kunt. Zoals je zegt zou het better zijn als je alleen lees rechten kunt geven.
Dat is wat ik bedoelde met de scopes. Oauth2 heeft prima ondersteuning hiervoor en snap dan ook niet waarom Tesla daar geen ondersteuning voor heeft.
 
Tragisch nieuws. Dat al van december bekend was, want december 2021 gaf Tesla al aan dat productie verschoven was naar eind 2022 met leveringen in 2023.

Maar wel ideaal om dat nieuws nog eens aan te halen alsof het nieuw is, zodat de prijs van het aandeel nog wat meer zakt.
 
Twitter trollen zijn geen pers.
En toch, het is afkomstig van Reuters.... Man wat maak ik mij al een tijdje druk om de belangenverstrengeling in de pers. In Nederland hebben we oa het NRC en het Financieel dagblad wanneer het om 'kwaliteitsmedia' gaat. Maar wanneer er Tesla of Bitcoin in de kop staat weet ik dat het stuk minimaal 33% (conservatieve schatting) hearsay, een anonieme bron, suggestie, doemdenken, fouten, het woord 'mogelijk' en dan in negatieve zin gebruikt of pure fabricatie bevat. Naïef misschien, maar ik schrik daar serieus van.
 
En toch, het is afkomstig van Reuters.... Man wat maak ik mij al een tijdje druk om de belangenverstrengeling in de pers. In Nederland hebben we oa het NRC en het Financieel dagblad wanneer het om 'kwaliteitsmedia' gaat. Maar wanneer er Tesla of Bitcoin in de kop staat weet ik dat het stuk minimaal 33% (conservatieve schatting) hearsay, een anonieme bron, suggestie, doemdenken, fouten, het woord 'mogelijk' en dan in negatieve zin gebruikt of pure fabricatie bevat. Naïef misschien, maar ik schrik daar serieus van.
Reuters is geen twitter trol, maar vervolgens een twitter trol aanhalen ter ondersteuning van het Reuters bericht begrijp ik niet, want die tweet van die twittertrol staat inderdaad vol fouten.

Reuters zegt "uitgesteld tot 2023", twitter trol zegt gecanceld.

Verder, alle media, zelfs Reuters, hebben last van het doorfluisterspel.

Waar jij vervolgens aan lijdt, is het Gell-Mann Amnesia effect, alsof de rest van de niet-Tesla-gerelateerde informatie in het NRC en FD wél getriplecheckt is en volledig de waarheid bevat.

1642233574423.jpeg


In mijn jonge jaren hobbyde ik bij als 112-fotograaf. Dat was de dag later ook altijd lachen wat de redacteur er bij de foto verzonnen had.
 
  • Like
Reactions: job-lek


Computer review web sites suggest that some models of AMD Ryzen use up to 200W when fully loaded during benchmark testing (but idle power consumption is more like 20-60W). But AMD's web site lists the models intended for embedded use as 54W or less.

Current Tesla software that presumably has to run on the older Intel Atom probably is nowhere close to fully loading the AMD Ryzen in normal use. But even a fully loaded AMD Ryzen (of the model that could use up to 200W) would need 5 hours to consume 1kWh of energy, or about 4 or so miles of EPA range. The embedded models would take 18 hours fully loaded to use up 1kWh.

Perhaps Tesla's earlier range estimate in Europe was a little too aggressive, so the AMD Ryzen increased power consumption may be mostly a cover story for resetting the estimate to a slightly more realistic number.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Iemand last van roestvorming?
Nee maar de auto is dan ook pas 2 jaar…..