Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop dat ie ook in de shop komt want ik ben soms over de plas en LHD gaat goed, behalve bij parkeergarages 😅
Bij de dikke meneer al jaren in de shop! :cool:

 
  • Like
Reactions: OttoR and job-lek
Oei, het vingerwijzen is al weer begonnen:


Bij het gelinkte facebook bericht staat:
De Brandweer Biddinghuizen
🚒
had de brand snel onder controle. Maar omdat beschadigde accupakketten
🔋
van elektrische auto's brandgevaarlijk blijven, moesten ze watergekoeld worden opgeslagen.


Dan zegt mij dat bij geen een van die auto's de accu pack in de brand is gegaan 😇

1688892356436.png


De Model X is behoorlijk weggebrand aan de achterzijde, maar als dat de pack zou zijn geweest zou die volgens mij voor een groter deel gesmolten moeten zijn geweest.
 
Oei, het vingerwijzen is al weer begonnen:


Bij het gelinkte facebook bericht staat:
De Brandweer Biddinghuizen
🚒
had de brand snel onder controle. Maar omdat beschadigde accupakketten
🔋
van elektrische auto's brandgevaarlijk blijven, moesten ze watergekoeld worden opgeslagen.


Dan zegt mij dat bij geen een van die auto's de accu pack in de brand is gegaan 😇

View attachment 954589

De Model X is behoorlijk weggebrand aan de achterzijde, maar als dat de pack zou zijn geweest zou die volgens mij voor een groter deel gesmolten moeten zijn geweest.

Jouw Top Gear link leidt naar een webshop.

Boefjes hoor, daar bij TG
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Oei, het vingerwijzen is al weer begonnen:


Bij het gelinkte facebook bericht staat:
De Brandweer Biddinghuizen
🚒
had de brand snel onder controle. Maar omdat beschadigde accupakketten
🔋
van elektrische auto's brandgevaarlijk blijven, moesten ze watergekoeld worden opgeslagen.


Dan zegt mij dat bij geen een van die auto's de accu pack in de brand is gegaan 😇

View attachment 954589

De Model X is behoorlijk weggebrand aan de achterzijde, maar als dat de pack zou zijn geweest zou die volgens mij voor een groter deel gesmolten moeten zijn geweest.
Klopt. Zojuist hoorde ik de berger op BNR. Hij vertelde dat er geen enkel accupakket in brand is gevlogen. Er was één auto die via kortsluiting in de laadpaal in brand vloog. Die brand sloeg over op andere auto’s. Maar de accupakketten bleven in tact.
 
Even los van het activisme van Ton is elke crash achterop een (stilstaand) voertuig er een te veel. Het is m.i. gewoon goed dat daar onderzoek naar wordt gedaan, zowel door de Europese als Amerikaanse instituten. Feit is dat je voorlopig zelf moet blijven opletten, ook met AP geactiveerd.
 
Even los van het activisme van Ton is elke crash achterop een (stilstaand) voertuig er een te veel. Het is m.i. gewoon goed dat daar onderzoek naar wordt gedaan, zowel door de Europese als Amerikaanse instituten. Feit is dat je voorlopig zelf moet blijven opletten, ook met AP geactiveerd.
Dan moeten ze ook gelijk onderzoek doen naar Volvo, want een XC40 rijdt zich ook gewoon te pletter op een stilstaande file met ACC.

Maar die Ton gaat er vanuit dat deze bestuurder Autopilot aan had staan? Waar leidt ie dat uit af ?
 
  • Like
Reactions: Hbrink and job-lek
Dan moeten ze ook gelijk onderzoek doen naar Volvo, want een XC40 rijdt zich ook gewoon te pletter op een stilstaande file met ACC.

Maar die Ton gaat er vanuit dat deze bestuurder Autopilot aan had staan? Waar leidt ie dat uit af ?
Of de auto op AP reed is inderdaad maar de vraag, al moet ik wel zeggen dat de auto soms erg hard op een stilstaande file in rijd. Soms remt de auto tijdig af, maar soms naar mijn idee ook veel te laat.
Onlangs reed ik al in de file en de auto voor mij remde plotseling wat abrupt en op dat moment begon AP luid te piepen dat ik de besturing zelf moest overnemen omdat de afstand tot de voorganger ineens wel heel klein werd…..
 
NHTSA gaat blijkbaar het onderzoek naar spontane acceleratie van Tesla’s heropenen.



Jason Hughes aka WK057 heeft die paper over die voltage Spike al gedebunked.

NHTSA is verplicht dit soort dingen te onderzoeken maar ik verwacht niet dat daar iets uit gaat komen.