Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
eens een nazi-krant, nog altijd fout. Dezelfde krant die het flikte om overlevende 9-jarig jongetje bij een vliegramp te interviewen door zich voor te doen als naaste familie. Die krant is nog niet eens waard om bedorven vis in te verpakken....
Een nog groter bezwaar is dat de Telegraaf inmiddels eigenaar is van veel regionale kranten waaronder het Noord-Hollands Dagblad. De redactie riep ten tijde van de overname dat zij journalistiek onafhankelijk zouden blijven. Nou, vergeet 't maar.

Een journalist van het NHD schreef een heel verhaal over het maken met windenergie van waterstof in Zuid Amerika. Dit zou dan met tankers naar Europa moeten worden gebracht. 'Groene energie' zogenaamd.
Ik schreef een reactie daarop en ... deze werd niet geplaatst. De journalist in kwestie 'herkende zich niet in mijn kritiek'.
Krant onmiddellijk opgezegd.
 
Kranten hebben helemaal het geld niet meer om te betalen voor goede, gedegen journalistiek. Die kost nl. tijd en dat kost geld. Maar journalisten vinden zichzelf nog steeds onafhankelijk en echte journalisten terwijl ze feitelijk gewoon moeten zorgen voor zoveel mogelijk clicks.... dat leidt tot dit soort en vergelijkbare reacties... Journalisten kunnen heel slecht omgaan met kritiek op de kwaliteit en diepgang van hun eigen werk. The Guardian is - voor zover mijn beeld reikt - een van de weinige uitzonderingen.
 
  • Love
Reactions: NicoV
Als er een ongeval met een Tesla gebeurd , staat het in de commentaren altijd vol over hoe gevaarlijk die zelfrijdende auto's wel zijn, en dat dit verboden moet worden.

Ik heb daarom bij ieder ander ongeval een tijd lang commentaar gepost waarbij ik hun argumenten overneem. Maar om één of andere reden worden die nooit gepubliceerd. :mad:
 
0E3963F4-4FC8-4697-A7FB-24F699207E9B.jpeg
oproep : niet op klikken. wij geven hen wat ze willen...;):)

Goed punt! Ik had het bericht nog open staan, dus zonder een extra klik, alsnog het bericht.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Tesla en de media is tot nu toe niet echt een fijne combinatie. Natuurlijk zijn er bronnen die echt hun best doen juiste informatie te verschaffen (zoals electrek en natuurlijk dit forum), maar het lijstje van negatieve "buzzwords" begint al aardig bekend te raken:

- Subsidieslurpers
- Rijdt op kolen
- Accu is milieuschade
- Accu is brandgevaarlijk
- Accu is onbekend en gevaarlijk voor hulpverleners
- Lithium is een groot probleem (kosten, milieuschade, beschikbaarheid)
- Cobalt is een groot probleem (kosten, milieuschade, beschikbaarheid, kinderarbeid/slavernij)
- Tesla maakt verlies per auto
- Tesla gaat op zeker failliet
- Tesla brandt door zijn geld
- Management verlaat zinkend schip
- 35000 dollar Model 3 komt niet
- Model 3 wordt amper gemaakt, zeer grote problemen
- Reserveerders zijn boos door vertraging
- Investeerders zijn boos/ongeduldig; geen winst
- Kwaliteit Tesla beneden alle peil
- Tesla wordt onder de voet gelopen wanneer ervaren bedrijven gaan produceren tussen nu en 2020/2022
- AutoPilot is gevaarlijke naam
- AutoPilot is gevaarlijk
- Autonoom rijden van Tesla loopt hopeloos achter op concurrentie
- Idioot snelle acceleratie is gevaarlijk voor doorsnee auto
- Waterstof is de toekomst (blijkbaar een oprisping door media offensief(je) van Toyota)

Ontbreken er nog bekende punten?

Deze lijst wordt gepushed door diverse media, politici, belangengroepen, (financieel) experts, etc. Als bescheiden forumleden is het soms best lastig hier tegen in te gaan. Aardige bierkaai als je het mij vraagt.
 
Tesla en de media is tot nu toe niet echt een fijne combinatie. Natuurlijk zijn er bronnen die echt hun best doen juiste informatie te verschaffen (zoals electrek en natuurlijk dit forum), maar het lijstje van negatieve "buzzwords" begint al aardig bekend te raken: ...
Deze lijst wordt gepushed door diverse media, politici, belangengroepen, (financieel) experts, etc. Als bescheiden forumleden is het soms best lastig hier tegen in te gaan. Aardige bierkaai als je het mij vraagt.

In mijn kennissenkring beginnen er gelukkig steeds meer mensen blijk van te geven dat ze snappen dat er grote belangen op het spel staan en dat er (na de berichtgeving over hoe het is gegaan bij de Amerikaanse verkiezingen) verschrikkelijk gemanipuleerd wordt om deze bestaande belangen te verdedigen.
Maar je hebt natuurlijk gelijk, de overgrote massa wordt denk ik constant gemanipuleerd zonder dat ze het beseffen en neemt alle negatieve berichtgeving over Tesla voor zoete koek aan.
 
  • Like
Reactions: Xfrank and is3
Tesla en de media zijn tot nu toe niet echt een fijne combinatie. <...>
Deze lijst wordt gepusht door diverse media, politici, belangengroepen, (financieel) experts, etc. Als bescheiden forumleden is het soms best lastig hier tegen in te gaan. Aardige bierkaai, als je het mij vraagt.
In mijn kennissenkring beginnen er gelukkig steeds meer mensen blijk van te geven dat ze snappen dat er grote belangen op het spel staan en dat er (na de berichtgeving over hoe het is gegaan bij de Amerikaanse verkiezingen) verschrikkelijk gemanipuleerd wordt om deze bestaande belangen te verdedigen.
Maar je hebt natuurlijk gelijk, de overgrote massa wordt -denk ik- constant gemanipuleerd zonder dat ze het beseffen en neemt alle negatieve berichtgeving over Tesla voor zoete koek aan.
Natuurlijk kunnen we hier helemaal Calimero over gaan doen, maar vooralsnog verkoopt Tesla moeiteloos en zonder noemenswaardige marketingkosten elke geproduceerde auto. Zelfs door amateurs in elkaar gezette Europese versies zijn desondanks niet aan te slepen. Het orderboek staat vol met mensen en bedrijven die Tesla smeken om zo spoedig mogelijk afstand te mogen doen van hun geld voor nog te produceren voertuigen.
En dan heb ik het nog niet eens over de energietak (batterijen, panelen en netwerkondersteuning) die ondanks exponentiele groei nog jarenlang niet in de buurt kunnen komen van de omvang van de vraag.

Dus waarom interesseert het ons zo bovenmatig dat de pers en (daardoor) de massa het niet snappen? Gun die mensen hun waanideeën en slechte investeringen en profiteer er zelf zoveel mogelijk van. Verkoop je dieselauto of plug-in hybride voor de hoofdprijs aan hen, zolang ze daar nog waarde in zien, bijvoorbeeld. Of je aandelen in de fossiele economie.

Alleen de verspilling van publieke middelen ten gevolge van de voortdurende desinformatie doet me af en toe wat pijn. Maar ja, dat is dan ook de kerncompetentie van de politiek en het ambtenarenapparaat. Dat ontneem je hen niet zo eenvoudig.
 
Natuurlijk kunnen we hier helemaal Calimero over gaan doen, maar vooralsnog verkoopt Tesla moeiteloos en zonder noemenswaardige marketingkosten elke geproduceerde auto. Zelfs door amateurs in elkaar gezette Europese versies zijn desondanks niet aan te slepen. Het orderboek staat vol met mensen en bedrijven die Tesla smeken om zo spoedig mogelijk afstand te mogen doen van hun geld voor nog te produceren voertuigen.
En dan heb ik het nog niet eens over de energietak (batterijen, panelen en netwerkondersteuning) die ondanks exponentiele groei nog jarenlang niet in de buurt kunnen komen van de omvang van de vraag.

Dus waarom interesseert het ons zo bovenmatig dat de pers en (daardoor) de massa het niet snappen? Gun die mensen hun waanideeën en slechte investeringen en profiteer er zelf zoveel mogelijk van. Verkoop je dieselauto of plug-in hybride voor de hoofdprijs aan hen, zolang ze daar nog waarde in zien, bijvoorbeeld. Of je aandelen in de fossiele economie.

Alleen de verspilling van publieke middelen ten gevolge van de voortdurende desinformatie doet me af en toe wat pijn. Maar ja, dat is dan ook de kerncompetentie van de politiek en het ambtenarenapparaat. Dat ontneem je hen niet zo eenvoudig.

Geen eierdop op mijn hoofd hier. En ondanks de lijst van punten heeft Tesla al jaren het "probleem" niet snel genoeg te kunnen produceren. Dus natuurlijk heb je gelijk. Het probleem heeft niets te maken met het niet snappen van de pers, maar met het bewust verkeerd voorlichten...waardoor je continu jezelf moet verdedigen bij interesse in BEVs en/of Tesla's.

En ja, de lange lijst van punten bewijst dat Tesla erg succesvol is en dat men op technisch vlak niet "kan winnen". Ik vind het wel jammer (en soms dus ergerlijk) dat Tesla een dergelijke slechte relatie heeft met "de media".
 
Geen eierdop op mijn hoofd hier. En ondanks de lijst van punten heeft Tesla al jaren het "probleem" niet snel genoeg te kunnen produceren. Dus natuurlijk heb je gelijk. Het probleem heeft niets te maken met het niet snappen van de pers, maar met het bewust verkeerd voorlichten...waardoor je continu jezelf moet verdedigen bij interesse in BEVs en/of Tesla's.

En ja, de lange lijst van punten bewijst dat Tesla erg succesvol is en dat men op technisch vlak niet "kan winnen". Ik vind het wel jammer (en soms dus ergerlijk) dat Tesla een dergelijke slechte relatie heeft met "de media".
In de praktijk blijken media, redacteuren en journalisten wel gevoelig voor de stelling dat ze de grootst mogelijke Tesla-fans zouden zijn, als Tesla maar bij hen zou adverteren. Follow the money, zoals altijd.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Geen eierdop op mijn hoofd hier. En ondanks de lijst van punten heeft Tesla al jaren het "probleem" niet snel genoeg te kunnen produceren. Dus natuurlijk heb je gelijk. Het probleem heeft niets te maken met het niet snappen van de pers, maar met het bewust verkeerd voorlichten...waardoor je continu jezelf moet verdedigen bij interesse in BEVs en/of Tesla's.

En ja, de lange lijst van punten bewijst dat Tesla erg succesvol is en dat men op technisch vlak niet "kan winnen". Ik vind het wel jammer (en soms dus ergerlijk) dat Tesla een dergelijke slechte relatie heeft met "de media".
Ik zou niet in de verdediging schieten, maar gewoon gewoon uitleggen en voorrekenen dat vele miljardenbedrijven failliet gaan door elektrische en autonome auto's binnenkort.
Door elektrische auto's:
Tankstations (en alle belastingen over olieproducten)? Weg. Moeilijke tijden voor Shell, hun talloze schepen en boorplatforms worden plots waardeloos. 80% van de garagehouders? Weg. Alle grote autobedrijven lopen op achterstand op een nieuwkomer en de nieuwkomer zelf kan de aanvragen simpelweg niet eens aan.

Door een goed werkende autopilot:
Autosharing/autopilot taxi? Wordt megabooming en goedkoper dan een eigen auto, want... Verzekeringsmaatschappijen voor auto's? Weg. Parkeerkosten? Weg. Auto in je tuin? Weg. APK? Weg. Rijbewijs afgepakt? Boeie. Flitsboetes? Weg. Parkeerboetes? Weg. Schade door die andere automobilist of pech langs de weg? Niet jouw probleem, breng maar een andere taxi. Taxichauffeurs? Weg. Vrachtwagenchauffeurs? Grotendeels weg (wordt een lader/losser). Aso in het verkeer? Weg. Gestolen auto? Weg! Nee wacht, juist niet weg, maar, nou ja, je weet wat ik bedoel.
 
Bas van P in het NRC:
Jaguar ‘die het opneemt tegen de met Autopilot-crashes en productiesores worstelende club van Elon Musk’.
Natuurlijk wint de Jaguar het vergelijk met de Tesla ‘op afwerking, design en rijgedrag moeiteloos’.
Ligt het aan de voornaam of zo?
Bas vdW van BNR zou het hem zo nazeggen...
 
Bas van P in het NRC:
Jaguar ‘die het opneemt tegen de met Autopilot-crashes en productiesores worstelende club van Elon Musk’.
Natuurlijk wint de Jaguar het vergelijk met de Tesla ‘op afwerking, design en rijgedrag moeiteloos’.
Ligt het aan de voornaam of zo?
Bas vdW van BNR zou het hem zo nazeggen...
Misselijkmakend.........