Wat jij schrijft is zijn argument helemaal niet en hij maakt duidelijk hoe de knop op de hendel werkt. Dit is wat hij zegt:
op 12:17
“And a German judge recently ruled that the method of manually adjusting the wipers on the touchscreen is classified as distracted driving”
op 12:35
“Tesla insists to do every damn thing with the touchscreen. They even have a wiper controls on the stock but only for cleaning or a single wipe. Not for actually setting the wiper speed. Dinking around with my wipers in the dark in the rain on a touchscreen is not safe, I should never have to do that, period.
Het gaat dus duidelijk over het aanpassen van de ruitenwisserstand als de automatische stand niet naar behoren werkt.
En ik vind dat argument gewoon onzin.
Ik heb 2 van die dingen. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik
a) dringend de wiper instellingen moest aanpassen
b) het gevaarlijk vond dat ik moest kijken op een scherm waar die instellingen stonden.
Als je onverhoopt dringend moet wissen, is er de knop aan de stuurkolom. Ik zou het absoluut gevaarlijk vinden als die er niet was, maar hij is er, dus dat acute gevaar is geweken: als je moet wissen, kan je blindelings wissen. En als 1 keer niet genoeg is, duw je een 2e keer, of een 3e keer. Zit er modder op je voorruit, dan duw je dieper en komt er zelfs ruitenwisservloeistof uit je ruitenwissers om het vuil af te spoelen. Zelfde knop.
Als je je acute nood hebt voldaan, kan ik begrijpen dat je dan misschien de instelling wil aanpassen (maar het is een Tesla, dus ofwel werkt de automatische wiper overdag goed genoeg, ofwel is het 's nachts en kan je zelf ook probleemloos doorheen de regendruppels kijken).
Maar raad eens wat? Als op aan die fysieke knop duwt, komt onmiddellijk ook de interface van de ruitenwissers op het scherm. Dus met 1 blik kan je direct de ruitenwissers op maximum zetten! En de softwareknoppen zijn dan ook nog eens nabij de rand van het scherm, dus je kan perfect met je andere vingers steun zoeken op de schermrand om doeltreffend op de correcte softwareknop te duwen.
Het excuus en de argumenten zijn gewoon zwak, en daarom vind ik ze vals.
Het is namelijk niet dat ik in mijn BMW of Audi niet al rijdend moest kijken naar de hendel op het stuur om te achterhalen in welke intervalstand de ruitenwisser stond.