Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Allen, er is iets mis met het AD! Ze zijn zowaar bezig met een verbeterde aanpak van EV's in het AD. Ze schrijven over de betrouwbaarheid:eek::eek::eek:
Komt het toch nog goed?:D

DPG Media Privacy Gate
Goed dat ze dit schrijven, maar daar waar het om problemen gaat zetten ze meestal wel Tesla in de kop maar nu staat er niet in de kop dat Tesla de meest betrouwbare is.

Wel goed om te lezen dat:
“De Model 3, de meest betaalbare Tesla uit het gamma, kende nauwelijks problemen. ,,Slechts 5 procent van de Model 3’s moest onverwachts langs bij de garage, allemaal door problemen met het interieur. Ze werden stuk voor stuk in minder dan een dag hersteld en rijden nog allemaal rond”, lezen we op WhatCar.”

Dit geeft toch weer een iets genuanceerder beeld op de klachten die je hier tegenkomt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dit geeft toch weer een iets genuanceerder beeld op de klachten die je hier tegenkomt.
Misschien toch eens eerst nakijken hoe de resultaten tot stand komen.

Het gaat over wagens in het VK, en men bekijkt het aantal defecten op alle wagens gedurende vorig jaar.
Model 3 is pas sinds begin vorig jaar leverbaar in het VK, het gaat dus over nieuwe wagens, enkele andere wagens in die lijst zijn al langer in het VK beschikbaar , en daar gaat het dus ook over wat oudere wagens (waar alleen de defecten van vorig jaar worden bekeken).
Bovendien gaat het over 175 verschillende modellen, in totaal 13000 voertuigen, sommige steekproeven gaan dus erg klein zijn. Onder meer die van de Model 3.

Verder klopt de vertaling van AD niet helemaal, MG ZS is de tweede minst betrouwbare EV, en scoort helemaal niet goed. Bovendien vermelden ze ook de Model S niet, want die staat helemaal onderaan bij de EV's.

Tesla staat in de ranking 28ste op 30 merken qua betrouwbaarheid (alleen Renault en Land Rover doen nog minder goed). Dat geeft dus ook aan dat er van de model 3 erg weinig voertuigen opgenomen zijn in de test, want de model 3 is overall het 5de meest betrouwbare model.

Model S is ook niet de allerslechtste, onder meer de VW Golf, Seat Leon , Audi A6 en alles wat Land Rover proudceert scoren nog veel slechter. Vooral Land Rover maakt er blijkbaar een punt van op tijd en stond de klanten op te wachten in de garage. Afhankelijk van model tot model hadden 30-40% van alle eigenaars vorig jaar een defect.

Kleinste wagens zijn het eenvoudigst en het betrouwbaarst. Van alle Toyota Aygo en Skoda Citigo heeft er geen enkele vorig jaar een defect gemeld.
En wat opvallend is: hybride voertuigen mogen dan ingewikkeld zijn, ze scoren allemaal vrij goed in de test.

Dus een goed resultaat voor de model 3, op een kleine sample. Maar we weten al van de veel grotere Consumer reports statistieken dat de model 3 gemiddeld betrouwbaarder is dan de gemiddelde Mercedes, Audi, Volvo en BMW, en het ook daar de Tesla Model S en X zijn die de betrouwbaarheidsscore van het merk in zijn geheel fors naar onderen trekken.
 
Misschien toch eens eerst nakijken hoe de resultaten tot stand komen.

Het gaat over wagens in het VK, en men bekijkt het aantal defecten op alle wagens gedurende vorig jaar.
Model 3 is pas sinds begin vorig jaar leverbaar in het VK, het gaat dus over nieuwe wagens, enkele andere wagens in die lijst zijn al langer in het VK beschikbaar , en daar gaat het dus ook over wat oudere wagens (waar alleen de defecten van vorig jaar worden bekeken).
Bovendien gaat het over 175 verschillende modellen, in totaal 13000 voertuigen, sommige steekproeven gaan dus erg klein zijn. Onder meer die van de Model 3.

Verder klopt de vertaling van AD niet helemaal, MG ZS is de tweede minst betrouwbare EV, en scoort helemaal niet goed. Bovendien vermelden ze ook de Model S niet, want die staat helemaal onderaan bij de EV's.

Tesla staat in de ranking 28ste op 30 merken qua betrouwbaarheid (alleen Renault en Land Rover doen nog minder goed). Dat geeft dus ook aan dat er van de model 3 erg weinig voertuigen opgenomen zijn in de test, want de model 3 is overall het 5de meest betrouwbare model.

Model S is ook niet de allerslechtste, onder meer de VW Golf, Seat Leon , Audi A6 en alles wat Land Rover proudceert scoren nog veel slechter. Vooral Land Rover maakt er blijkbaar een punt van op tijd en stond de klanten op te wachten in de garage. Afhankelijk van model tot model hadden 30-40% van alle eigenaars vorig jaar een defect.

Kleinste wagens zijn het eenvoudigst en het betrouwbaarst. Van alle Toyota Aygo en Skoda Citigo heeft er geen enkele vorig jaar een defect gemeld.
En wat opvallend is: hybride voertuigen mogen dan ingewikkeld zijn, ze scoren allemaal vrij goed in de test.

Dus een goed resultaat voor de model 3, op een kleine sample. Maar we weten al van de veel grotere Consumer reports statistieken dat de model 3 gemiddeld betrouwbaarder is dan de gemiddelde Mercedes, Audi, Volvo en BMW, en het ook daar de Tesla Model S en X zijn die de betrouwbaarheidsscore van het merk in zijn geheel fors naar onderen trekken.
Goed nieuws voor de Model 3. Wat betreft de Model S zou ik het willen tegenspreken, maar ik ken de onderzoeken niet en de waarden waarop geranked wordt. Persoonlijk heb ik een top Model S met weinig reparatiekosten, zeker vergeleken de ICE's die ik hiervoor reed. De Model S is een blijvertje :)
 
Ik wacht nog even tot andere media dit verhaal oppikken...

Verder staat er ook niks wereldschokkends in... M'n vader heeft in een autofabriek gewerkt in West-Europa en hij nam zelf zijn boterhammen van thuis mee, dus ik weet niet hoe relevant het is om te rapporteren dat de kantine van dumplings naar instant noodles en brood is gegaan. Of dat veel mensen die niet tevreden zouden zijn met de verloning en het werk, de fabriek verlaten en bij de concurrentie gaan werken.

Denk je dat het er bij VDL Nedcar in Born er anders aan toe gaat?
 
Ik wacht nog even tot andere media dit verhaal oppikken...

Verder staat er ook niks wereldschokkends in... M'n vader heeft in een autofabriek gewerkt in West-Europa en hij nam zelf zijn boterhammen van thuis mee, dus ik weet niet hoe relevant het is om te rapporteren dat de kantine van dumplings naar instant noodles en brood is gegaan. Of dat veel mensen die niet tevreden zouden zijn met de verloning en het werk, de fabriek verlaten en bij de concurrentie gaan werken.

Denk je dat het er bij VDL Nedcar in Born er anders aan toe gaat?
Bij Nedcar hebben ze in ieder geval niet meegemaakt:
Rumor of canceling the overtime allowance resulted in many at and near the assembly lines quitting their jobs. At some weeks, around 100 people queued to quit. The rest were moving to an even more exhaustive 2-shift pattern.
Als dit in China wel gebeurt, is er toch echt wel wat aan de hand.
 
Als er mensen in de rij staan om ontslag te nemen, wilt het zeggen dat er danig wat concurrentie is voor die profielen. Niemand die de eindjes met moeite aan mekaar knoopt neemt ontslag.

Het lijkt me er nl. eerder op dat bij de concurrentie overuren wel/beter betaald wordt. Niet bij alle werkgevers kan je overuren doen, net omwille van de onvoorzienbare extra kosten dat dat voor de werkgever met zich meebrengt. Als het management omwille van kostenbesparing wat strakker de teugels trekt qua overuren en het vullen van de koelkasten in de kantine, is dat een logische zakelijke keuze. Een geluk voor de werknemers dat ze in een regio wonen waar voldoende economische activiteit is dat ze bij de concurrentie aan de slag kunnen onder betere voorwaarden.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Zou Tesla in de toekomst dan toch voor liDAR gaan ipv volledig vertrouwen op de weg die ze nu hebben ingezet met camera’s. Zelf denk ik dat het wel een waardevolle toevoeging kan zijn.
Tesla Model Y Spotted Driving With Strange Sensor Rack Up Top

Gaan we weer....

Nee, Tesla gebruikt Lidar alleen voor calibratie van testvoertiigen.

Zie ook:
https://twitter.com/on_tesla/status/1343928364466364417?s=19


En SpaceX gebruikt Lidar voor het dokken aan het ISS. Maar daar regent het nooit, staan geen verkeersborden en is de prijs niet zo'n obstakel.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Weer eens een ander "pers-kanaal":
:p
Het jammere aan zo een zaken:
  • Je kent die YouTuber als iemand die z'n zaakjes wel lijkt te kennen
  • YouTuber haalt een hoop onzin erbij, kritisch over Tesla (wipers kan je wel bedienen aan het stuur, beweert dat autopilot verboden is in Europa omwille van veiligheidsredenen, nogal vooringenomen dat ie Tesla niet kan steunen owv principes maar wel een GM koopt, en blijkbaar de principes van Big Auto ondersteunt?)
  • Wat kent die YouTuber dan over de dingen waarvan je dacht dat ie z'n zaakjes wel lijkt te kennen?
Op het einde gaat het altijd maar weer om clicks.
 
  • Like
Reactions: P51D
YouTuber haalt een hoop onzin erbij, kritisch over Tesla (wipers kan je wel bedienen aan het stuur, beweert dat autopilot verboden is in Europa omwille van veiligheidsredenen, nogal vooringenomen dat ie Tesla niet kan steunen owv principes maar wel een GM koopt, en blijkbaar de principes van Big Auto ondersteunt?)
Ben het deels wel met je eens maar dat je de ruitenwissers alleen via het touchscreen kan aanpassen (adjust) klopt wel
Ik hoop dat er een verbetering komt bijvoorbeeld een dubbelklik op de knop voor een single wipe om hem een standje sneller of gevoeliger te zetten.
 
Ben het deels wel met je eens maar dat je de ruitenwissers alleen via het touchscreen kan aanpassen (adjust) klopt wel
Ik hoop dat er een verbetering komt bijvoorbeeld een dubbelklik op de knop voor een single wipe om hem een standje sneller of gevoeliger te zetten.
Op zich is er niets mis met het instellen via het touchscreen? De basis functie via de knop werkt op zich goed.
Steeds meer merken schakelen over op bediening via het scherm. In mijn vorige auto moest ik ook al veel via het scherm instellen. Apple werd destijds ook raar aangekeken toen ze overstapte naar een touchscreen en nu zou niemand iets anders willen. Kwestie van wennen.
 
  • Like
Reactions: P51D