RobsEV
Active Member
Heel simpel: Je hebt met one-pedal driving eigenlijk drie opties, gas geven, remmen of doorrollen. De BMW snapt (op basis van voorligger en verkeerssituatie) in welke gevallen doorrollen handig is en in welke gevallen remmen gewenst is.
In de Tesla moet je -als je wilt doorrollen- het gas halverwege houden tussen remmen en gas geven. Ik ervaar dat het adaptieve remmen deze handeling overbodig maakt.
Na ruim 4 jaar Tesla rijden ervaar ik de oude manier van het moeten wisselen van pedaal als iets wat idioot achterhaald is.
Het is immers niet een optie van 3 dingen, gas, doorrollen of remmen.
Het is ook een optie van alles wat er tussen zit. Gas, minder gas (op heel veel niveaus), doorrollen, iets afremmen of afremmen (op heel veel niveaus) en dat alles doe je met één pedaal.
Terug in een auto die dat niet heeft geeft het gevoel of je van een automaat terug stapt in een schakelbak.
Leuk voor de nostalgische gevoelens maar het geeft nu niet echt een gevoel van vooruitgang.