Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Recent ook naar de keuring geweest. Op hun scherm wordt aangegeven waar het chassisnummer terug te vinden is. Staat ook bij dat de ‘klant’ de bekleding zelf moet verwijderen. Ik hield mij eerst van krommen haas (Nederlanders mogen weer wat opzoeken 😁), waarop ze me het lieten lezen. “Da moet Elon Musk toch is aanpassen hè” was hun antwoord. Overigens wel vriendelijk behandeld, dat mag ook is gezegd worden.
 
Op hun scherm wordt aangegeven waar het chassisnummer terug te vinden is.
Dat scheelt dan weer. Ik herinner me dat toen ik met onze Model 3 ging, mijn achterligger inderdaad wat werk nodig had om het chassisnummer te vinden in hun ICE.

Zover ik begrijp zitten de chassisnummers net om moelijker te bereiken plaatsen om het voor fraudeurs moeilijker te maken om een chassisnummer te vervalsen.
 
Eigenlijk toch kafkatoestanden. Bij elke nieuwe wagen zit dit toch in de voorruit? (Waarschijnlijk nog verplicht ook)
Naast het eigenlijke chassisnummer in het chassis, heb je inderdaad nog een venstertje achter de voorruit en een sticker in de B stijl aan bestuurderskant waar je een kopie van het chassisnummer kan aflezen. En natuurlijk op het scherm van je auto.
 
Dat scheelt dan weer. Ik herinner me dat toen ik met onze Model 3 ging, mijn achterligger inderdaad wat werk nodig had om het chassisnummer te vinden in hun ICE.

Zover ik begrijp zitten de chassisnummers net om moelijker te bereiken plaatsen om het voor fraudeurs moeilijker te maken om een chassisnummer te vervalsen.

Bij model Y zit die onder de passagiersstoel.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Zelfs de M3 LFP is zuinig. Niet helemaal NL/BE, maar wel even als aanvulling op Bas zijn ervaring.

Leuke test die ze daar doen, kijken hoever je komt met een lading van 15 minuten.

En de M3 komt maar liefst 2,5 keer zo ver als een Toyota BZ4X, combi van sneller laden en betere efficiency.

 
  • Like
Reactions: Phil V
Gelukkig wint de MY, maar wel wat onjuistheden, zoals 18 inch op de MY en nog een paar dingen die niet klopten, zoals dat je moet remmen om tot stilstand te komen.

Maar ook bij een test tussen EV's moet je het ook altijd over de app hebben dunkt me, maar die slaan ze voor het gemak over.