You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het aantal meldingen dat de auto onnodig remde liep in de honderden! Driehonderd!
Als je net een Tesla hebt dan herken je veel situaties nog niet waar de auto mogelijk kan ingrijpen en dat is juist het gevaarlijke aan een Tesla
2400 gevallen van ongewenste, automatische acceleratie
Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.Phantom brakes zijn niet Tesla-specifiek. Onterecht ingrijpen van ADAS systemen komt bij alle merken voor, net als onterecht niet ingrijpen.
Een recent onderzoek van de NHTSA liet wederom zien dat in 100% van de gevallen dit draait om ‘Pedal Misapplication’, ook meerdere onderzoeken door Tesla hacker WK057 aka Jason Hughes komen tot die conclusie: driver error.
Tesla Vision ADAS heeft van EuroNCAP de hoogste score ooit gekregen, 98%.
Helaas dus nog steeds niet perfect.
Dat hele Handelsblatt artikel is een Hit-piece en nog niet eens een bijzonder originele. ‘Sudden Unintended Acceleration’ en ‘Phantom Braking’ zijn al zo oud als TeslaQ.
Daarnaast kan de auto ook automatisch afremmen voor verkeer of een verkeerssituatie, en daarna op de cruise control of autopilot weer vlot optrekken naar de ingestelde snelheid. Dat kan dan verrassend zijn voor de bestuurder en tot gevaarlijke situaties leiden. Geen Tesla specifiek probleem, maar vooral dat van adaptieve cruise control.Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.
He? Mijn Tesla laat wel de max snelheid zien maar verandert niet de ingestelde (rij)snelheid; één uitzondering, als je bebouwde kom met meer dan 50 inrijdt, schakelt hij naar 50 terug.Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.
Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.
Grappig, zo'n stukje ken ik ook. Is een autoweg waar je tijdelijk 70 moet, maar tijdens die 70-zone geeft ie ineens gas richting de 100.Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.
Ik heb volgens mij ontdekt hoe en wanneer dit gebeurt. Ik heb het op deze manier:Ik heb ook wel eens een ongewenste automatische acceleratie. Momenteel zelfs regelmatig. ALs ik naar mijn werkplek rij dan is er een stukje weg waar het 70 km/hr is na een stukje denkt mijn Tesla dat ik 100 mag. Dus gaat hij automatsch de nieuwe snelheid aanhouden. Wat in dit geval dus ongewenst is.
Dat klopt helemaal. Mijn ervaring is dat snelheidsborden (en combi met live data?) worden gelezen waardoor de snelheid automatisch wordt aangepast. Ik heb mijn cruise ingesteld op toegestane snelheid +3 km/h. Van mij mag deze functie eruit, omdat het in bijna alle gevallen niet terecht is. De auto remt abrupt af of versnelt plotseling.Ik heb volgens mij ontdekt hoe en wanneer dit gebeurt. Ik heb het op deze manier:
- De maximale snelheid is 100 km/h.
- Je stelt je snelheid in op bijvoorbeeld 105 km/h.
- Je gaat 105 km/h rijden.
- Er komt een stuk waar (om wat voor reden dan ook) je Tesla de snelheid aanpast naar 100 km/h.
- Dat stuk is voorbij en je Tesla versnelt weer naar de eerder ingestelde snelheid van 105 km/h.
Ik zit nu in Duitsland daar is een stuk 70 km. Dat geeft mijn Tesla ook aan en ik rij op ap. Het stuk blijft qua borden 70 km/uur maar na een kruispunt denk de Tesla dat hij 100 mag. En gaat hij dat ook doen. Echt grote snelheidsverschil verschillen als je op AP de maximale snelheid accepteert. Zet je hem iets lager dan blijft hij bijvoorbeeld netjes 69 rijden. Dit heb ik nog niet ervaren op snelwegen. Wat jij noemt merk ik ook bijvoorbeeld bij den Bosch als je daar op en van de parallelbaan gaat.Ik heb volgens mij ontdekt hoe en wanneer dit gebeurt. Ik heb het op deze manier:
- De maximale snelheid is 100 km/h.
- Je stelt je snelheid in op bijvoorbeeld 105 km/h.
- Je gaat 105 km/h rijden.
- Er komt een stuk waar (om wat voor reden dan ook) je Tesla de snelheid aanpast naar 100 km/h.
- Dat stuk is voorbij en je Tesla versnelt weer naar de eerder ingestelde snelheid van 105 km/h.
Typische HLN uitvergroting. Beetje wegtrekken is voldoende. Best thuis eens oefenen.Iemand met een 2019 US build die al naar de autokeuring geweest is en dit kan bevestigen?Met je Tesla naar de autokeuring? Dan moet je misschien eerst dit onderdeel laten verwijderen
Wie met zijn Tesla naar de autokeuring gaat, staat misschien wel voor een onaangename verrassing. Bij sommige auto’s moet de binnenbekleding van de B-pilaar (dat is de verticale stijl tussen de voor- en achterdeuren) namelijk eerst verwijderd worden. Anders wordt de auto afgekeurd. Wat is er aan...www.hln.be
In september moet ik een eerste keer naar de autokeuring.
Ja hoor, en nul issues.Iemand met een 2019 US build die al naar de autokeuring geweest is en dit kan bevestigen?Met je Tesla naar de autokeuring? Dan moet je misschien eerst dit onderdeel laten verwijderen
Wie met zijn Tesla naar de autokeuring gaat, staat misschien wel voor een onaangename verrassing. Bij sommige auto’s moet de binnenbekleding van de B-pilaar (dat is de verticale stijl tussen de voor- en achterdeuren) namelijk eerst verwijderd worden. Anders wordt de auto afgekeurd. Wat is er aan...www.hln.be
In september moet ik een eerste keer naar de autokeuring.
Die in de voorruit geldt niet. Is niet in het chassis.Eigenlijk toch kafkatoestanden. Bij elke nieuwe wagen zit dit toch in de voorruit? (Waarschijnlijk nog verplicht ook)