Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet exact over Tesla: Maar wie Tesla kent, herkent op veel plaatsen de Tesla in mijn verhaaltje over "de onbekende voordeeltjes van elektrisch rijden".
Het begint zo:
Het is nu 10 jaar geleden dat de eerste serieuze elektrische auto, de Model S van Tesla, op de markt kwam. Maar als het over de elektrische auto gaat, komen de meeste benzine/diesel autorijders, zelfs na 10 jaar, niet veel verder dan het opnoemen van de nadelen. Een hoge prijs en een lange laadtijd, dat is wat de mensen als eerste zeggen. Dat zo’n auto snel optrekt, weten ze wel, maar noemen ze niet. Dat er nog veel meer voordelen zijn, dat weten ze niet. Tijd om daar iets aan te doen!
Het hele verhaal: Over-de-onbekende-voordeeltjes-van-elektrisch-rijden

Ik ben trouwens een voordeeltje vergeten:
One-Pedal-Driving: dat je gewoon even een beetje kan afremmen door de voet omhoog te bewegen. Veel fijner dan het gaspedaal los te laten, je voet op het rempedaal te zetten en in te drukken en daarna weer op het gaspedaal te zetten en die in te drukken.
Dan heb ik het niet eens over dat je bij Tesla altijd minstens adaptive-autopilot en keep-your-lane hebt (optie namen bij ''niet-Tesla merken'').
 
Niet exact over Tesla: Maar wie Tesla kent, herkent op veel plaatsen de Tesla in mijn verhaaltje over "de onbekende voordeeltjes van elektrisch rijden".
Het begint zo:
Het is nu 10 jaar geleden dat de eerste serieuze elektrische auto, de Model S van Tesla, op de markt kwam. Maar als het over de elektrische auto gaat, komen de meeste benzine/diesel autorijders, zelfs na 10 jaar, niet veel verder dan het opnoemen van de nadelen. Een hoge prijs en een lange laadtijd, dat is wat de mensen als eerste zeggen. Dat zo’n auto snel optrekt, weten ze wel, maar noemen ze niet. Dat er nog veel meer voordelen zijn, dat weten ze niet. Tijd om daar iets aan te doen!
Het hele verhaal: Over-de-onbekende-voordeeltjes-van-elektrisch-rijden

Ik ben trouwens een voordeeltje vergeten:
One-Pedal-Driving: dat je gewoon even een beetje kan afremmen door de voet omhoog te bewegen. Veel fijner dan het gaspedaal los te laten, je voet op het rempedaal te zetten en in te drukken en daarna weer op het gaspedaal te zetten en die in te drukken.
Dan heb ik het niet eens over dat je bij Tesla altijd minstens adaptive-autopilot en keep-your-lane hebt (optie namen bij ''niet-Tesla merken'').
Kleine correctie, fout die je overal ziet terugkomen, het is je vergeven.
Een EV heeft geen automaat. Heeft hij ook niet nodig, want er is maar 1 versnelling. Schakelen hoeft niet, zelfs niet automatisch. Er is dus geen versnellingsapparaat.
 
Kleine correctie, fout die je overal ziet terugkomen, het is je vergeven.
Een EV heeft geen automaat. Heeft hij ook niet nodig, want er is maar 1 versnelling. Schakelen hoeft niet, zelfs niet automatisch. Er is dus geen versnellingsapparaat.
Correctie op correctie. Niet iedere EV heeft een automaat, er zijn er echter wel: Porsche. ;)
 
Niet iemand van hier hoop ik?


Ik hoop het niet.

Overigens. Is Tesla weer eens geen auto? Ze noemen wel ook de andere merken die geraakt zijn maar dan nog. Of zou de schrijver/schrijfster per woord betaald worden ( Dronken bestuurder crasht tegen geparkeerde auto's Prinsengracht in Den Haag. <-- was ook voldoende geweest, of nog beter: Dronken eikel crasht op Prinsengracht in Den Haag. De prinsengracht erin gelaten omdat veel mensen geo info wel leuk vinden)
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Bij de meeste allang bekend, maar nu eindelijk ook in NL in het nieuws:

 
Bij de meeste allang bekend, maar nu eindelijk ook in NL in het nieuws:

En terwijl de "concurrentie" ze probeert na te doen is Tesla al lang bezig met de volgende innovatie. Zo wordt inhalen voor de rest een ondoenlijke opgave natuurlijk ;)