Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Algemeen artikel over impact prijsverlagingen maar met wat interessante Tesla quotes:


Angst voor een ‘Elektro-kater’ door prijzenoorlog elektrische voertuigen (betaalmuur)
Nu al merk je dat de prijzen flink onder druk staan. Maar dat is niet alleen het gevolg van extra aanbod, maar ook deels vanwege de prijsverlagingen van Tesla en daar bovenop de overheid die geen duidelijkheid geeft over de wegenbelasting, waardoor de consument afhaakt. Weer zo'n geweldige zet, want dat zal wellicht betekenen dat export van Tesla's ineens weer interessant wordt en die hele bulk gewoon naar het buitenland vertrekt. Laat het maar aan de politiek over om zoiets voor elkaar te krijgen...
 
Algemeen artikel over impact prijsverlagingen maar met wat interessante Tesla quotes:


Angst voor een ‘Elektro-kater’ door prijzenoorlog elektrische voertuigen (betaalmuur)

Mjah artikel baseert zich op het Duitse Handelsblatt en lijkt vooral nogal omfloerst het falen van de Duitse autoindustrie in de schoenen van Tesla en de prijsverlagingen te willen schuiven.

Lijkt mij dat de Duitse autoindustrie niemand nodig heeft om te falen.

Onbenoemd blijft ook dat de transitie garen spint bij de onvermijdelijke prijsverlagingen en grappig is dat het blijkbaar nooit goed is: eerst zijn EV’s te duur, en nu zijn ze weer te goedkoop.
 
Ik zag het ook. Ik vraag mij echt af waarom je 2 nieuwe Tesla’s in Nederland zou aankopen.
Komt er nog bij dat er een SEC vlak naast de deur is. Je gaat me ook niet vertellen dat er in BE geen partij zit die de wagens kon ombouwen. Incompetentie of speelt er iets anders?
 
Omdat je ook dergelijke firma's in België hebt, en een andere zwarte Model X met net dezelfde uitrusting wel in Zaventem rijdt.
Verder vraag ik mij serieus af of het Nederlandse bedrijf de documenten vergeten is of dat men in België vergeten is dat men die in België nodig heeft.
Om welke documenten het gaat staat niet in het media stuk.
Waarschijnlijk iets van een Belgische goedkeuring gok ik.
 
  • Like
Reactions: horta
Waarschijnlijk iets van een Belgische goedkeuring gok ik.
Er zijn verschillende procedures voor invoer uit een ander EU-land, dus het is koffiedik kijken of het een tweedehands of nieuw voertuig was. Misschien een kentekenbewijs dat ontbreekt. Misschien loopt het bij de invoer mis waardoor de koper geen aanvraagformulier voor inschrijving krijgt, en dan zit je vast.
 
Verder vraag ik mij serieus af of het Nederlandse bedrijf de documenten vergeten is of dat men in België vergeten is dat men die in België nodig heeft.
Om welke documenten het gaat staat niet in het media stuk.
Waarschijnlijk iets van een Belgische goedkeuring gok ik.
Een deel van het inschrijvingsbewijs ontbreekt, (2 delen maar kregen enkel 1)
en de MX staat nog steeds op Nederlandse nummerplaten en staat ook nog ingeschreven op naam van een failliete Nederlandse leasingfirma.
 
Een deel van het inschrijvingsbewijs ontbreekt, (2 delen maar kregen enkel 1)
en de MX staat nog steeds op Nederlandse nummerplaten en staat ook nog ingeschreven op naam van een failliete Nederlandse leasingfirma.

Even hoe het werkt in NL.
Als je eigenaar bent (dus de leasemij in dit geval) dan heb één deel van het kentekenbewijs als ultiem bewijs van eigenaarschap.

Dat deel zal nu bij de curator van de failliete leasemij zijn.
Hierna gaat waarschijnlijk de schoen wringen. Ik weet niet of de auto's reeds gekocht en betaald waren van deze leasemij.
Curator wil waarschijnlijk gewoon de auto's terug maar die worden kennelijk achter gehouden in BE.

Ik word nu wel nieuwsgierig naar de details.