Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Al richting 2 miljoen km. 4de batterij en 13de electromotor (die verbaast mij):


Niet om het een of het ander, maar wat doet die knakker met zijn auto om iedere 50k een nieuwe motor nodig te hebben? Ik had in het begin er 1 nodig (onbalans in de as geloof ik, te lang geleden), maar daarna was het ook prima.
 
  • Like
Reactions: jordy5 and NielsA
Niet om het een of het ander, maar wat doet die knakker met zijn auto om iedere 50k een nieuwe motor nodig te hebben? Ik had in het begin er 1 nodig (onbalans in de as geloof ik, te lang geleden), maar daarna was het ook prima.
Hij kan ook slecht rekenen. 13 x 50.000km is 650.000km dus de heeft er ook nog een motor 1.250.000km gelopen. 🤡
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Maurice1 and EddieW
In dezelfde serie ook niet om te lachen maar gelukkig ook ongedeerd.

1701798024775.png


Het commentaar op nu.nl is weer klassiek nu.nl.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Serieus nieuws van een serieus medium?

Gaat het over Tesla dan is de media een serieuse waarschuwingspartij.
Gevalletje Cruise van GM waar onderwater iemand meekijkt met jou rit en gemiddeld 1x per zoveel km, ik dacht minder dan 10, ingrijpt is nauwelijks in het nieuws.
 
Ook Denemarken heeft moeite met Tesla vanwege het sociaal conflict in Zweden en elders.
Dit zou nog verder kunnen uitdeinen:
De vakbonden in Denemarken en Noorwegen steunen hun Zweedse collega's. Zo wordt ermee gedreigd om geen Tesla's meer te verschepen richting Zweden. Ook de Finse vakbonden beraden zich over steun aan hun Zweedse collega's.
Tsja, als het werk besmet wordt verklaard, dan wordt er zelfs in Duitsland niet meer meegewerkt aan transport naar Zweden.
 
Tsja, als het werk besmet wordt verklaard, dan wordt er zelfs in Duitsland niet meer meegewerkt aan transport naar Zweden.
En hoe realistisch is dat scenario? Werknemers van een Zweedse toeleverancier weigerden ook nog onderdelen te maken, en Tesla haalt nu gewoon onderdelen bij een concurrent van de leverancier.

De discussie is dat in Zweden er nauwelijks wettelijke werknemersbescherming is, maar er een gewapende vrede is tussen werkgevers en vakbonden. Tesla doet niet aan vakbonden en de vakbond krijgt geen voet aan de grond bij Tesla in Zweden. Sympathiserende vakbonden probeerden ook de post en andere functies plat te leggen, maar via rechterlijke weg heeft Tesla bedwongen dat ze bijvoorbeeld wel toegang horen te krijgen tot kentekenplaten.

En nu breidt dit uit naar Denemarken.

Maar vergis je niet, IG Metall had ook heel wat aandelen in Tesla, en zelfs de advocaat die de vakbond verdedigt, kreeg zijn vrouw niet zover om haar Model Y af te staan.

In het lang: dit is allemaal show vanuit fossiele hoek om de transitie te vertragen.

Voor mijn part gaan ze in Zweden allemaal in aftandse Saabs rijden, als ze vinden dat GM hun nationale merk beter behandeld heeft.
 
Ook Denemarken heeft moeite met Tesla vanwege het sociaal conflict in Zweden en elders.
Dit zou nog verder kunnen uitdeinen:
De vakbonden in Denemarken en Noorwegen steunen hun Zweedse collega's. Zo wordt ermee gedreigd om geen Tesla's meer te verschepen richting Zweden. Ook de Finse vakbonden beraden zich over steun aan hun Zweedse collega's.
Welke Zweedse collega's? In ieder geval niet de Tesla collega's. >90% wil geen collectieve arbeidsovereenkomst.
Het zijn door de vakbonden in de greep gehouden bedrijven waarvan de medewerkers Tesla willen uitsluiten omdat hun medewerkers weigeren mee te doen aan een verplichte afdracht aan de vakbonden. Volgens het voorgestelde standaard contract zouden de medewerkers 23.000 SEK per maand gaan verdienen maar Tesla betaald ze nu al 35.000 SEK. Bijv. NordPost weigert de post af te leveren omdat te weinig Tesla medewerkers meedoen met de staking.

Het gaat de vakbonden dan ook in het geheel niet om de medewerkers van Tesla het gaat erom dat de vakbonden zelf inkomsten willen vergaren.
De verplichtte vakbondsbijdrages als je een collectieve arbeidsovereenkomst hebt schijnen volgens berichten voor de medewerkers niet misselijk te zijn.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Welke Zweedse collega's? In ieder geval niet de Tesla collega's. >90% wil geen collectieve arbeidsovereenkomst.
Het zijn door de vakbonden in de greep gehouden bedrijven waarvan de medewerkers Tesla willen uitsluiten omdat hun medewerkers weigeren mee te doen aan een verplichte afdracht aan de vakbonden. Volgens het voorgestelde standaard contract zouden de medewerkers 23.000 SEK per maand gaan verdienen maar Tesla betaald ze nu al 35.000 SEK. Bijv. NordPost weigert de post af te leveren omdat te weinig Tesla medewerkers meedoen met de staking.

Het gaat de vakbonden dan ook in het geheel niet om de medewerkers van Tesla het gaat erom dat de vakbonden zelf inkomsten willen vergaren.
De verplichtte vakbondsbijdrages als je een collectieve arbeidsovereenkomst hebt schijnen volgens berichten voor de medewerkers niet misselijk te zijn.


Volgens een Zweedse twitteraarster/X gebruiker de laatste status omtrent het aantal Tesla medewerkers dat staakt (stakers vallen onder de vakbond van 'mechanica')

Conversation​





Nicklas
@NicklasNilsso14

12 Striking in total!!Tesla Sweden has ~ 350 emplyees12 of them are striking140 of them are mechanics and 12 of them is 8.5% That is pure fact!The actual truth is that there were a few more a week ago, but 2-3 have gone back to work the last days!One came back and his words were: ”I’m sorry” All this fuzz for 12 striking workers, are this fair, for a kollective agreement who is voluntarily! Because the collective agreement would hurt the other 128 workers with worse salaries and benefits, that’s the truth!