Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nee niks gemist. Wat je ziet, althans dat is mijn ervaring, is dat NHTSA zich veel met Tesla bezig houdt en wat minder met andere fabrikanten. GM is hier alleen als voorbeeld gebruikt. De reden voor het gebruiken is omdat het bij GM eerst goed fout moest gaan voordat de cruise is suspended.
Bij Tesla is het er is zijn ongelukken gebeurd we zien dat AP aan stond en hoewel aantoonbaar veiliger is met AP, willen we er toch iets aan doen.
Ik denk meer dat de bias in deze bij jou zit. Er rijden heel veel meer Tesla's rond dan andere level 2 auto's, althans Tesla probeert iedereen wijs te maken dat AP over een jaar level 5 is. Dat geeft automatisch meer druk, nog benevens de benaming die mijns inziens een vlag is die de lading echt niet dekt.
 
Ik denk meer dat de bias in deze bij jou zit. Er rijden heel veel meer Tesla's rond dan andere level 2 auto's, althans Tesla probeert iedereen wijs te maken dat AP over een jaar level 5 is. Dat geeft automatisch meer druk, nog benevens de benaming die mijns inziens een vlag is die de lading echt niet dekt.
Zou goed kunnen, ben wel Teslafan, maar dan zie ik graag bias bevestigd met tegen informatie. Ten slotte was Cruise al level 3 en Tesla AP nog niet.
Daarnaast is het apart dat een week lang "strafbankje" wel bij Tesla speelt maar niet bij bijvoorbeeld GM. Kan zijn dat deze door Tesla is voorgesteld.

 
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij zijn die ‘disengagements’ er regelmatig en altijd omdat autopilot iets raar doet en daarna zelf in paniek raakt.
Dit zijn geen ‘forced’ disengagements denk ik. De regel gaat om disengagements omdat je niet op tijd gevolg geeft aan de nags. Die heb ik nooit. Hooguit een blauwe rand op het scherm.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and job-lek
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij zijn die ‘disengagements’ er regelmatig en altijd omdat autopilot iets raar doet en daarna zelf in paniek raakt. Maar super logisch dat ik dan als bestuurder daarvoor gestraft ga worden en het mij onmogelijk wordt gemaakt om een functie van de auto te gebruiken waar ik veel geld voor heb betaald.
Let wel, er is de disengagement omdat autopilot faalt (en gezien je klachten dat dat ding zelfs niet werkt bij open hemel denk ik dat er iets scheelt aan sensoren/camera's of de kabels of je hardware board) en disengagement omdat je achter het stuur zit te pitten. Enkel die laatste worden opgeteld om je een week straf te geven, in de VS.
 
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij zijn die ‘disengagements’ er regelmatig en altijd omdat autopilot iets raar doet en daarna zelf in paniek raakt. Maar super logisch dat ik dan als bestuurder daarvoor gestraft ga worden en het mij onmogelijk wordt gemaakt om een functie van de auto te gebruiken waar ik veel geld voor heb betaald.
Helemaal eens. Maar indien ik het goed heb begrepen is dit alleen voor de VS (voorlopig).

Als dit naar Europa gaat komen kan dit ervoor gaan zorgen dat mijn huidige Tesla de laatste is voor mij.
 
Nee niks gemist. Wat je ziet, althans dat is mijn ervaring, is dat NHTSA zich veel met Tesla bezig houdt en wat minder met andere fabrikanten. GM is hier alleen als voorbeeld gebruikt. De reden voor het gebruiken is omdat het bij GM eerst goed fout moest gaan voordat de cruise is suspended.
Bij Tesla is het er is zijn ongelukken gebeurd we zien dat AP aan stond en hoewel aantoonbaar veiliger is met AP, willen we er toch iets aan doen.
Het heeft er alle schijn van dat alles van Musk onder een vergrootglas ligt omdat de Democraten een probleem hebben met het kwijtraken van hun progressieve bubble ‘the platform formally known as twitter’.
 
Let wel, er is de disengagement omdat autopilot faalt (en gezien je klachten dat dat ding zelfs niet werkt bij open hemel denk ik dat er iets scheelt aan sensoren/camera's of de kabels of je hardware board) en disengagement omdat je achter het stuur zit te pitten. Enkel die laatste worden opgeteld om je een week straf te geven, in de VS.
Een week straf... En niemand die dat zot vind klinken?
 
  • Like
Reactions: OttoR and Maurice1
Als dat er voor zorgt dat je daarna wel attent blijft zal het resultaat op de lange termijn positief zijn voor de veiligheid.
Als ik zelf moet rijden rij ik altijd te hard. Ik scoor mijn bonnen op de binnenwegen, niet op de wegen waar autopilot het doet.

Zeker in de nieuwe Model X zonder pook heb je geen mogelijkheid om eenvoudig de nieuwe snelheidslimiet over te nemen op TACC, dus is me al een paar keren overkomen dat ik onbewust 50 rij waar je 30 mag omdat er geen middellijn is en autosteer dus niet te activeren valt.
 
Reuters en Ton Aarts volgen hetzelfde frame. Tesla is slecht, Musk is een oplichter en alle informatie die dat kan onderbouwen wordt versterkt met eigen commentaar doorgegeven. Enige vorm van objectiviteit of relativering kan je niet verwachten.

Het zou mooi zijn als we de hand kunnen leggen op de klachtendatabase van VAG of Pon. Hoe vaak wordt daar iets afgedaan als produkteigenschap, binnen de specificaties of als schuld van de klant? Volgens mij hoef ik niet heel diep te spitten om verhalen van gefrustreerde klanten te vinden. Bij andere merken zal dat niet veel beter zijn, maar Ton slaagde er zelfs in om dieselgate goed te praten omdat de ingenieurs van VW eigenlijk het beste met ons voor hadden.

Maar goed, dat is mijn whataboutism. Hier een beschouwing van Rob Mauer in Tesla Daily over dit artikel.
 
Laat het maar aan de NOS over om een compleet eenzijdig verhaal te maken wat de lading van wat daar echt speelt compleet niet afdekt en waar de feiten onjuist worden weergegeven.
Dat merk ik overal wel rond die hele staking in Zweden. Heeft er iemand een genuanceerde bron als startpunt en huidige stand van zaken rond die hele staking? Want de reguliere media nemen internationale artikels over van mediahuizen gefund en gerund door shorters, waardoor het altijd gekleurd is. En dat wilt niet zeggen dat er niet kritisch naar Musk en Tesla gekeken mag worden, maar als ik reguliere artikels lees met weinig diepgang in de materie en een eenzijdige conclusie, heb ik al snel door dat het een slechte copy-pasta is.