Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla interessant als lease auto

This site may earn commission on affiliate links.
ik krijg het voordeel echt niet uitgerekend. We betalen voor onze bijtellingsvriendelijke MB 350 PHEVs met brandstof ongeveer € 950 per maand full operational lease. Dat scheelt met een MS instapper toch minstens € 200 per maand oftewel € 4800 over 4 jaar looptijd. Vaak wordt er op het forum vergeleken met financial lease met de operationele componenten erbij opgeteld van Tesla wat beslist niet hetzelfde is, zeker als je geen auto's op je balans wilt hebben.

Het imagoprobleem werkt ook de andere kant uit. In Duitsland vind men dat we boven onze (Vor)stand rijden, de RvB rijdt daar in (op het eerste gezicht) goedkopere 7-series.
 
De issue in Nederland is helaas dat als je klant je in een auto ziet van 130K+ dat niet goed valt. Tot mijn grote ergernis krijg je - op zijn minst - te horen dan als een sub-contractor een dergelijke auto kan rijden, de tarieven te hoog zijn....
Waarop jij hem uitlegt dat die auto niet meer kost dan een A4 in de lease, en daardoor kom je slim, modern en bij de pinken over. (Dat (ver)pinken woord blijft maar terugkomen op dit forum :))
Ergo de klant krijgt het idee dat je de juiste persoon bent voor de job :cool:
 
Volgens mij is dat ook een beetje Nederlands, of misschien wek Calvinistisch. Doe maar gewoon. Niet te duur. In Belgie speelt dat denk ik een stuk minder.
Tja, maar is de (oud) Nederlandse wijze niet gewoon een verkapte manier om te zeggen: 'maak de ander niet jaloers'?
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je tegenover je klant staat. Moet je klant het je 'gunnen' omdat je een arme sloeber bent die geen fatsoenlijke auto kan betalen, of moet je het vertrouwen van de klant winnen door te laten zien dat je slim, duurzaam en bij de tijd bent?
 
Tja, maar is de (oud) Nederlandse wijze niet gewoon een verkapte manier om te zeggen: 'maak de ander niet jaloers'?
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je tegenover je klant staat. Moet je klant het je 'gunnen' omdat je een arme sloeber bent die geen fatsoenlijke auto kan betalen, of moet je het vertrouwen van de klant winnen door te laten zien dat je slim, duurzaam en bij de tijd bent?

Je kunt ze ook de commercial van de Amro Bank laten zien. Die is wonderlijk goed in elkaar gezet en de aanwezigheid van de Model S daarin is zo vanzelfsprekend dat de link tussen de boodschap en de Tesla elke keer weer wordt aangestipt.