het is op zich wel raar om in de media met je eigen verhalen uit te pakken. stel dat elke journalist dit zou doen... kan ie ook elke keer een artikels schrijven als hij meer dan een half uur moest wachten op zijn eten in een restaurant bij wijze van spreken. niemand zou nog een journalist als klant willen .
Maar misschien heeft het wel zin om dit naar buiten te brengen als verschillende anderen een gelijkaardige ervaring hadden, en dan kan journalist toevoegen dat 'a propos' hij zelf ook iets gelijkaardig heeft meegemaakt.
Je slaat de spijker precies op zijn kop. Als Journalist moet je altijd onpartijdig blijven en door over je eigen auto te gaan schrijven doe je dat juist niet. Daarom ben ik eerst met Tesla gaan praten. Heb ze 3 maal toegezegd ( staat ook in de bevindingen op de factuur ) de koopovereenkomst te ontbinden als de auto niet gemaakt gaat worden. Dus ik heb ze 3 maal de mogelijkheid gegeven om de zaak op te lossen. Na de ontbinding heb ik ze medegedeeld volledig schadeloos te willem worden gezet vlgs het consumenten recht. De auto is niet zakelijk gekocht. Ik heb ze ook gevraagd om met een voorstel te komen, maar dat is na 4 maanden nog steeds niet gedaan. De ontbinding was gedaan mede doordat de temperatuur verkeerde temperaturen doorgaf ( meer als 20 graden verschil ) ook toen de auto bij het Sec stond kreeg ik 2 maal de auto niet mee omdat ze het probleem niet konden verhelpen. Nou zou je zeggen zeur niet zo ontbinding om de temperatuur. Maar als je in de zomer in Zuid Frankrijk gaat rijden. Temperatuur 29 graden. De Temperatuur geeft aan 2 graden. Onder de 4 gr gaat de airco uit om bevriezing te voorkomen. Een regenbui en het is net of je een mistbank in gaat rijden. Het zicht is 0. Echt een veiligheid risico. Omdat de problemen al vanaf km 1 ontstonden is dit voor mij een reden om het contract te ontbinden. Nog steeds zag ik geen noodzaak om de publiciteit op te zoeken. Maar als dan de auto vanuit stilstaand in een parkeerplaats naar de 60 km per uur weg gaat rijden en mijn vrouw naast mij begint te gillen dan is het ook in het belang van andere dat Tesla dit probleem moet oplossen. Als Tesla dan als verklaring geeft, je hebt zelf gas gegeven als autojournalist dan denk ik, je neemt het niet serieus. Ik ben geen oud vrouwtje. Wat er wel is gebeurd is dat de auto niet in zijn versnelling wilde, ik meerdere keren aan de stack zat. Dat de auto toch in de AP stand is gegaan en ondanks dat ik stil stond op de P+R plaats bij Best NS station de AP 100 km per uur aangaf en zo wegsnelde. Door een snelle stuurcorrectie stond ik met 52 km per uur stil tussen de geparkeerde auto’s. Met deze uitleg kon ik mij niet vinden. Als de auto dan ook in de R vooruit gaat rijden en in de D stand achteruit gaat rijden en als de hoofdmonteur zegt in het bijzijn van getuige, het is een software probleem, Tesla weet dat bepaalde auto’s dit probleem hebben, maar er is voorlopig geen oplossing voor, tja dan is het een groot issue. Ik heb vervolgens een aantal collega’s de beelden laten zien en een ieder was van mening dat in het belang van andere dit wel gepubliceerd moet worden. Ik hoop nog steeds dat Tesla met een voorstel komt dus hoop als ik mijn auto op ga halen bij het SEC dat ze toch zeggen Andy laten wij eens praten.