Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
het is op zich wel raar om in de media met je eigen verhalen uit te pakken. stel dat elke journalist dit zou doen... kan ie ook elke keer een artikels schrijven als hij meer dan een half uur moest wachten op zijn eten in een restaurant bij wijze van spreken. niemand zou nog een journalist als klant willen 😁.

Maar misschien heeft het wel zin om dit naar buiten te brengen als verschillende anderen een gelijkaardige ervaring hadden, en dan kan journalist toevoegen dat 'a propos' hij zelf ook iets gelijkaardig heeft meegemaakt.

Je slaat de spijker precies op zijn kop. Als Journalist moet je altijd onpartijdig blijven en door over je eigen auto te gaan schrijven doe je dat juist niet. Daarom ben ik eerst met Tesla gaan praten. Heb ze 3 maal toegezegd ( staat ook in de bevindingen op de factuur ) de koopovereenkomst te ontbinden als de auto niet gemaakt gaat worden. Dus ik heb ze 3 maal de mogelijkheid gegeven om de zaak op te lossen. Na de ontbinding heb ik ze medegedeeld volledig schadeloos te willem worden gezet vlgs het consumenten recht. De auto is niet zakelijk gekocht. Ik heb ze ook gevraagd om met een voorstel te komen, maar dat is na 4 maanden nog steeds niet gedaan. De ontbinding was gedaan mede doordat de temperatuur verkeerde temperaturen doorgaf ( meer als 20 graden verschil ) ook toen de auto bij het Sec stond kreeg ik 2 maal de auto niet mee omdat ze het probleem niet konden verhelpen. Nou zou je zeggen zeur niet zo ontbinding om de temperatuur. Maar als je in de zomer in Zuid Frankrijk gaat rijden. Temperatuur 29 graden. De Temperatuur geeft aan 2 graden. Onder de 4 gr gaat de airco uit om bevriezing te voorkomen. Een regenbui en het is net of je een mistbank in gaat rijden. Het zicht is 0. Echt een veiligheid risico. Omdat de problemen al vanaf km 1 ontstonden is dit voor mij een reden om het contract te ontbinden. Nog steeds zag ik geen noodzaak om de publiciteit op te zoeken. Maar als dan de auto vanuit stilstaand in een parkeerplaats naar de 60 km per uur weg gaat rijden en mijn vrouw naast mij begint te gillen dan is het ook in het belang van andere dat Tesla dit probleem moet oplossen. Als Tesla dan als verklaring geeft, je hebt zelf gas gegeven als autojournalist dan denk ik, je neemt het niet serieus. Ik ben geen oud vrouwtje. Wat er wel is gebeurd is dat de auto niet in zijn versnelling wilde, ik meerdere keren aan de stack zat. Dat de auto toch in de AP stand is gegaan en ondanks dat ik stil stond op de P+R plaats bij Best NS station de AP 100 km per uur aangaf en zo wegsnelde. Door een snelle stuurcorrectie stond ik met 52 km per uur stil tussen de geparkeerde auto’s. Met deze uitleg kon ik mij niet vinden. Als de auto dan ook in de R vooruit gaat rijden en in de D stand achteruit gaat rijden en als de hoofdmonteur zegt in het bijzijn van getuige, het is een software probleem, Tesla weet dat bepaalde auto’s dit probleem hebben, maar er is voorlopig geen oplossing voor, tja dan is het een groot issue. Ik heb vervolgens een aantal collega’s de beelden laten zien en een ieder was van mening dat in het belang van andere dit wel gepubliceerd moet worden. Ik hoop nog steeds dat Tesla met een voorstel komt dus hoop als ik mijn auto op ga halen bij het SEC dat ze toch zeggen Andy laten wij eens praten.
 
Ik zou m'n eigen nest ook niet gaan bevuilen.
1) Constructieve oplossing Tesla is snel verdwenen als de vuile was buiten hangt
2) Kan gevolgen hebben voor toekomstige opdracht van de (auto)journalist zelf

Je kan veel meer geld verdienen met negatieve publiciteit over Tesla als positief. Als het om het geld of opdrachten gaat doe ik het niet goed om altijd positief over Tesla te hebben geschreven als Tesla Fan / Rijder
 
Ik ben overigens niet mee hoe je kan beslissen om eenzijdig te ontbinden, maar wel met de auto te blijven rijden.

You can't have your cake and eat it too.
Kan even niets anders. Ruil ik de auto in dan is dat einde oefening. Nu heb ik nog de keuze om juridisch ook de zaak op te pakken. En als ik de auto inruil dan heeft een ander deze problemen. Tesla heeft ook geen voorstel gedaan en het is nog steeds mijn auto. Ik kan hem moeilijk in de garage laten staan.
 
Ik kan hem moeilijk in de garage laten staan.

Ik wou helemaal niet reageren, maar hier klopt het verhaal niet of klopt het niet in je hoofd. Mijn excuses voor mijn botheid, maar dit maakt me boos.

Volgens je eigen woorden is deze auto een gevaar voor jezelf, de inzittenden en alle andere deelnemers aan het verkeer in de nabijheid van uw voertuig. En van wat ik lees, is dat ook zo.
Maar toch beslis jij om je dagelijks met dit "moordwapen" in het verkeer te begeven. Hier heb ik geen woorden voor.

Ik hoop dat je snel beslist om deze "ellende" naar een schroothoop te brengen, of hem tenminste te immobiliseren voor verder onderzoek als je er ooit eens een echte zaak wil van maken.

My 2 cents....
 
Kan even niets anders. Ruil ik de auto in dan is dat einde oefening. Nu heb ik nog de keuze om juridisch ook de zaak op te pakken. En als ik de auto inruil dan heeft een ander deze problemen. Tesla heeft ook geen voorstel gedaan en het is nog steeds mijn auto. Ik kan hem moeilijk in de garage laten staan.
Wil je nu zeggen dat Tesla akkoord is/was om de auto in te ruilen voor een nieuwe? Dat is dan toch meteen de oplossing voor iedereen?
 
Wil je nu zeggen dat Tesla akkoord is/was om de auto in te ruilen voor een nieuwe? Dat is dan toch meteen de oplossing voor iedereen?
Tesla heeft geen enkel voorstel gedaan.

Ik wou helemaal niet reageren, maar hier klopt het verhaal niet of klopt het niet in je hoofd. Mijn excuses voor mijn botheid, maar dit maakt me boos.

Volgens je eigen woorden is deze auto een gevaar voor jezelf, de inzittenden en alle andere deelnemers aan het verkeer in de nabijheid van uw voertuig. En van wat ik lees, is dat ook zo.
Maar toch beslis jij om je dagelijks met dit "moordwapen" in het verkeer te begeven. Hier heb ik geen woorden voor.

Ik hoop dat je snel beslist om deze "ellende" naar een schroothoop te brengen, of hem tenminste te immobiliseren voor verder onderzoek als je er ooit eens een echte zaak wil van maken.

My 2 cents....
Dus Tesla heeft een ondeugdelijk product gemaakt en ik moet daarvoor de kosten dragen ? De RDW is al bezig met deze zaak. Als deze zeggen dat de auto ondeugdelijk is, dan zullen ze er een WOK melding op zetten. Dan gaat de auto terug naar Tesla onder garantie en mag Tesla het met de RDW oplossen. En als de RDW het nodig vind om het type goedkeuring van de auto in te trekken dan staan er een heleboel Tesla’s stil.
 
Advocaat van Tesla: klager beweert dat de auto levensgevaarlijk is, maar blijft ermee rijden en heeft nog geen ongevallen veroorzaakt, noch in ongevallen betrokken geweest.

Case closed.

Ruil ik de auto in dan is dat einde oefening.
He kijk een oplossing.
En als ik de auto inruil dan heeft een ander deze problemen
Beweert wie? Lijkt me dan dat de auto het probleem van Tesla is, en ze heel wat moeite moeten doen om een auto met dergelijke defecten en foutmeldingen te verkopen.
Tesla heeft ook geen voorstel gedaan en het is nog steeds mijn auto.
Hoe, ik dacht dat je eenzijdig de overeenkomst had opgezegd? Als de overeenkomst is opgezegd, is de auto toch niet meer van jou? Dat geef je toch aan met het opzeggen van de overeenkomst.
Ik kan hem moeilijk in de garage laten staan.
Tuurlijk kan dat. Maar als je de verkoopovereenkomst hebt opgezegd, is de wagen niet meer van jou, en moet die terug naar Tesla.

Ik kan begrijpen dat je er met Tesla nog niet uit bent over de mate van vergoeding, maar als ik straks met het bonnetje van de Action terug naar de Action ga en zeg dat die USB kabels niet deugen, komen we er ofwel snel over uit dat de verkoop niet kan opgezegd worden en ik de kabels hou, of dat ik de kabels terug moet geven en ik m'n geld terug krijg. Ik kan niet de USB kabels thuis gebruiken om mijn tablet op te laden, terwijl ik met mijn bonnetje bij de Action sta te beweren dat ze niet deugen.

TL;DR: ruil 'm in. Niemand heeft jou aangewezen om voor 5 jaar te gaan procederen bij Tesla voor een defect waar niemand nationaal en internationaal van gehoord heeft. Je gaat 5 jaar procederen, en gaat nooit 100% van je investering terug zien omdat je al kilometers op het ding hebt gezet. Neem de korte pijn, ruil 'm in naar Tesla en hou je op z'n maximum bezig met een goeie inruilprijs te krijgen voor een auto die onder garantie dergelijke defecten vertoont. Gewoon voor je eigen gezondheid.
 
Ook ik dacht ik laat reageren hier links liggen.

Waarom neem je niet een advocaat in de hand? Je hebt een ondeugdelijk product, denk dat dit vrij makkelijk te bepalen is. Dan hoef je ook niks vanwege een “incidentele” miskleun auto zo verbolgen te doen. Het gaat ook om flink geld.

Krijg toch als ik alles zo lees een wat vreemd gevoel over de gang van zaken.

Ik snap dat het K is dat je een pech auto hebt, maar om nu over intrekken type goedkeuringen e.d. te praten heeft bij mij, samen met je andere opmerkingen me flink doen fronzen. Alsof Tesla dagelijks dit soort autos levert.

Mijn conclusie.. denk dat je beter je Tesla kan inleveren en gaan schrijven over andere automerken en je collega pers de Tesla’s voor hun rekening laat nemen.

Objectiviteit is nu zeer ver te zoeken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dus Tesla heeft een ondeugdelijk product gemaakt en ik moet daarvoor de kosten dragen ?

Neen, maar jij moet je wel verantwoordelijk gedragen in het verkeer. Dat doe je niet door je met een wagen , die niet betrouwbaar is, in het verkeer te begeven.
Waar denk je dat je staat als er een (dodelijk) ongeval gebeurt en men erachter komt dat jij wist dat de wagen in "D" achteruit rijdt en in "R" vooruit, plots begint te versnellen naar 60km/u zonder dat jij zoals een oud vrouwtje aan het rechterpedaal bent gekomen (om je eigen stigma te gebruiken)

De RDW is al bezig met deze zaak.

En die hebben de wagen niet opgevraagd ter controle?

Als deze zeggen dat de auto ondeugdelijk is, dan zullen ze er een WOK melding op zetten. Dan gaat de auto terug naar Tesla onder garantie en mag Tesla het met de RDW oplossen. En als de RDW het nodig vind om het type goedkeuring van de auto in te trekken dan staan er een heleboel Tesla’s stil.

En dan sta je waarschijnlijk verder van huis dan je nu al staat.

P.S.: Ik zeg niet dat ik je niet geloof wat betreft de fouten die zich voordoen, maar zeg wel dat je handelen (met een moordwapen) volledig verkeerd is.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ja dus, ben heel benieuwd wat de RDW dan heeft gevonden, of, als de auto echt zo slecht is, gaat vinden en dan natuurlijk direct een WOK melding er aan hangt.
Ik zou ook eens naar een ander service centre gaan, als alles altijd fout loopt in Tilburg, ga naar Rotterdam of Utrecht.
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Advocaat van Tesla: klager beweert dat de auto levensgevaarlijk is, maar blijft ermee rijden en heeft nog geen ongevallen veroorzaakt, noch in ongevallen betrokken geweest.

Case closed.


He kijk een oplossing.

Beweert wie? Lijkt me dan dat de auto het probleem van Tesla is, en ze heel wat moeite moeten doen om een auto met dergelijke defecten en foutmeldingen te verkopen.

Hoe, ik dacht dat je eenzijdig de overeenkomst had opgezegd? Als de overeenkomst is opgezegd, is de auto toch niet meer van jou? Dat geef je toch aan met het opzeggen van de overeenkomst.

Tuurlijk kan dat. Maar als je de verkoopovereenkomst hebt opgezegd, is de wagen niet meer van jou, en moet die terug naar Tesla.

Ik kan begrijpen dat je er met Tesla nog niet uit bent over de mate van vergoeding, maar als ik straks met het bonnetje van de Action terug naar de Action ga en zeg dat die USB kabels niet deugen, komen we er ofwel snel over uit dat de verkoop niet kan opgezegd worden en ik de kabels hou, of dat ik de kabels terug moet geven en ik m'n geld terug krijg. Ik kan niet de USB kabels thuis gebruiken om mijn tablet op te laden, terwijl ik met mijn bonnetje bij de Action sta te beweren dat ze niet deugen.

TL;DR: ruil 'm in. Niemand heeft jou aangewezen om voor 5 jaar te gaan procederen bij Tesla voor een defect waar niemand nationaal en internationaal van gehoord heeft. Je gaat 5 jaar procederen, en gaat nooit 100% van je investering terug zien omdat je al kilometers op het ding hebt gezet. Neem de korte pijn, ruil 'm in naar Tesla en hou je op z'n maximum bezig met een goeie inruilprijs te krijgen voor een auto die onder garantie dergelijke defecten vertoont. Gewoon voor je eigen gezondheid.

Je bent nu toch dingen aan het zeggen die niet met de waarheid stroken.
Bovenstaand artikel (en gerelateerde, en het zijn er veel) geven aan dat die wagen al 4 jaar oud was, 30.000 KM had, en volledig terugbetaald werd.
Waarom zou TS Tesla moeten sponsoren en een verlies op zich nemen?
TS heeft recht op een degelijke wagen, conform de beloftes die gemaakt zijn en worden op de website…
Toch?
 
Ik ben aan het kijken naar een collectieve zaak. Ik zal in een TV interview ook een oproep doen zodat mensen zich kunnen melden bij mij. Ik heb nu al 3 andere mensen welke mij benaderd hebben. En ja ik ben ook bezig met een advocaat. De zaak uit Belgie kan daarbij helpen. Ik heb de logs van mijn auto opgevraagd bij Tesla. Deze zijn volgens de autoriteit Persoons gegevens mijn eigendom als Tesla eigenaar.
 
Ik ben aan het kijken naar een collectieve zaak. Ik zal in een TV interview ook een oproep doen zodat mensen zich kunnen melden bij mij. Ik heb nu al 3 andere mensen welke mij benaderd hebben. En ja ik ben ook bezig met een advocaat. De zaak uit Belgie kan daarbij helpen. Ik heb de logs van mijn auto opgevraagd bij Tesla. Deze zijn volgens de autoriteit Persoons gegevens mijn eigendom als Tesla eigenaar.
Dat zal de AP niet gezegd hebben. Je hebt recht op inzage van persoonsgegevens die Tesla over jou verzameld. Dat is wat anders. En geeft je dus recht recht op inzage in alles.