Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Mij lijkt dit inderdaad ook een hardware probleem. De auto is gebouwd in een periode dat er leveringsproblemen waren. Zou inderdaad zomaar eens kunnen dat er een andere leverancier is geweest. Rond diezelfde tijd waren er geloof ik ook wat accu's met problemen.

Wat ik overigens niet snap is dat je niet gewoon een advocaat bij de hand hebt genomen. Dat Tesla dreigt tot het einde te procederen zal wel. Maar in eerste aanleg kun je al, gelet op het feit dat de problemen kennelijk onoplosbaar zijn en ernstig genoeg een uitspraak krijgen, waarbij Tesla gedwongen wordt om de auto terug te nemen (wel met een afschrijving natuurlijk). Dan moet ik nog zien dat Tesla vervolgens nog gaat doorprocederen om dat weer in HB teruggedraaid te krijgen.

En ja, zo blijkt ook maar weer eens dat een rechtsbijstandsverzekering standaard moet zijn. Voor zo'n klein bedragje per jaar ben je voorzien van goede rechtsbijstand.
 
Tesla confirms MAJOR Software problem, moet zijn An Tesla employee in the service center confirms MAJOR problem.

Want laten we eerlijk zijn, zelfs die topper in Tilburg weet weinig van de software stack.

Verder.. zoals al eerder in dit topic.. zoveel minuten voor dit verhaaltje.. man man man.. je zou maar zo’n klant hebben…

Waarok niet gewoon een oproep voor mensen en dit gewoon achter de schermen met advocaten oplossen. Daarna mooi stuk schrijven en klaar..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb je video ook bekeken. Met aandacht. Van begin tot eind.

De problemen die je in het begin benoemt, zijn duidelijk. Wat een pech en een gedoe. Waarschijnlijk hoopte je dat dat ene probleem echt het laatste zou zijn. Als je vooraf alle problemen zou weten, dan had je Tesla de auto laten terugnemen. Veronderstel ik.

Later in de video heb je het over het probleem dat je de auto in D zet, maar dat hij dán achteruit rijdt. Of andersom: je zet de auto in R en dán gaat ‘ie vooruit rijden.

Gelukkig laat je vervolgens dat specifieke probleem zien in een video. Inclusief de video van die Belgische eigenaar.

Die video maakt voor mij duidelijk dat het probleem niet is zoals jij het eerst beschrijft. Wat ik zie is dat de “gear stalk” gewoon precies doet wat hij moet doen. Je zet de auto in D en hij rijdt vooruit. Je zet de auto in R en je rijdt achteruit.

Het échte probleem is dat je touchscreen niet laat zien dát je de auto in D of R zet. Het ziet er uit alsof het scherm half of helemaal vastgelopen is. Dat is bij die Belg ook goed te zien.

Er is dus op dat moment een probleem met het scherm (i.c. de software / de computer). En niet met de gear selector en je auto zelf, die tegenovergesteld gedrag laat zien. Je ziet dus niet dat je in D of R staat. En dat is iets anders dan dat de auto vooruit rijdt terwijl je de R inschakelt of andersom.

De “fysieke auto-rijd-functies” zoals je gear selector, gas geven, remmen, sturen, richting aangeven en zelfs de cruisecontrol zijn aparte systemen die los staan én los werken van het touchscreen.

Je kunt dit “testen” door tijdens het rijden je touchscreen te resetten door de beide scrollwieltjes ingedrukt te houden. Je scherm gaat dan op zwart en start opnieuw op. Je ziet dan dus niet hoe hard je rijdt en of je in D of R staat. Maar je kunt de auto wel in D of R zetten. En hij gaat dan ook in die richting rijden.

Jouw “major software problem” is dus niet dat je auto vooruit rijdt als je hem in R zet en andersom. Je probleem is dat je touchscreen niet goed werkt en niet laat zien wat de rest van de systemen doen.

Ik hoop dat je hier uit gaat komen met Tesla en met jezelf. Afscheid nemen van deze auto is de enige oplossing. Succes en sterkte!
 
Tesla’s Confirmed Software problem Bewijs staat nu online. Ik verwacht binnen 3 weken met een artikel te komen waarin nog meer spraakmakende bewijzen in te lezen zijn. We wachten nog even op wat testen en bevestigingen bji o.a de Politie en het Ministerie.
Je mag niet filmen met een telefoon in de hand tijdens het rijden...voor- of achteruit maakt niet uit. (+/- 17:00) 🤣

Verder vind ik 12 minuten inleiding voordat je tot jouw/de kern komt nou niet journalistiek sterk overkomen.
Neemt niet weg dat alle problemen die je met de m3p meegemaakt hebt vervelend zijn, succes ermee iig.
 
Het is mij medegedeeld door de hoogste persoon in rang bii het SEC. Dus deze persoon vertegenwoordigd Tesla en geeft mij informatie. Deze moet juist zijn. Ik wil dat Tesla net als een ieder ander automerk een veilige auto op de markt zet. Bij meer als 2700 auto’s is dit probleem bekend bij Tesla. Ik ben alleen diegene die het nieuws brengt. En in het schriftelijk artikel ga ik nog veel verder en zal ik ook beschrijven hoe officiële instanties denken over Tesla. Als Tesla geen veilige auto kan maken ( en dit vooruit / achteruit rijden is gevaarlijk ) dan ben ik pas tevreden dat alle Tesla’s pas weer de weg op kunnen totdat dit probleem is opgelost. Te denken valt dan aan het stoppen van het type goedkeuring van Tesla in Europa. Ik zou niet willen dat er ongelukken gebeuren waarbij gewonden of doden vallen door het rijden in een Tesla. En totdat er een rijverbod is blijf ik rijden in mijn Tesla. Ik als ervaren rijder kan de problemen met de Tesla beter begrijpen en anticiperen als de buurvrouw op de hoek. Iedere dag kom ik nieuwe problemen tegen met mijn auto. Ik breng het in kaart en bericht erover in het nieuws. Als het onderzoek is afgerond kom ik op TV met mijn verhaal en mag Tesla aanschuiven in de praat show. Tesla had mijn auto moeten terug nemen, mijn auto moeten gebruiken om het probleem op te lossen en te zorgen dat de andere Tesla’s veiliger worden. Maar ja Tesla wilde dominant zijn, dat mag maar dan moet je ook niet boos zijn als dit alles in het nieuws komt. Maar als er al 2700 zelfde gevallen bekend zijn dan doet die ene van mij er ook niet toe en begrijp ik Tesla. Daaruit blijkt maar weer dat Tesla nog veel moet leren wat betreft het bouwen van auto’s. Ik kan je wel een tip geven. FSD in Nederland komt er voorlopig niet 😉 die goedkeuring komt er vanuit de overheid niet. Tesla heeft nog steeds de mogelijkheid om mijn auto om te ruilen voor een andere. Wat ik wil is dat ook andere verkeersdeelnemers veilig zijn. Daar ga ik voor, maar kennelijk Tesla niet.
 
Het probleem is niet of de gear stick kapot is, het lcd scherm vastloopt of de software een probleem heeft. Het probleem is dat het gebeurd en dat mag niet. Het is dan onmogelijk om de auto juist te bedienen. Het zelfde als er bijvoorbeeld bij een lift plotseling de deur open gaat als deze nog niet op een verdieping is. Of als er bij een magnetron de deur open kan terwijl hij nog bezig is met zijn straling. Dan is een product niet conform de regels
 
Het probleem is niet of de gear stick kapot is, het lcd scherm vastloopt of de software een probleem heeft. Het probleem is dat het gebeurd en dat mag niet. Het is dan onmogelijk om de auto juist te bedienen. Het zelfde als er bijvoorbeeld bij een lift plotseling de deur open gaat als deze nog niet op een verdieping is. Of als er bij een magnetron de deur open kan terwijl hij nog bezig is met zijn straling. Dan is een product niet conform de regels

En dan ga ik er mee terug en word het niet goed opgelost dan schakel ik mijn rechtsbijstand in, zo doen we dat.

Als dit nu schering en inslag is, geef ik je gelijk, maar het voelt nu alsof Tesla je probleem niet serieus neemt. Nu is de service van Tesla niet optimaal, maar je laten rijden met zo’n issue lijkt me gewoon heel vreemd en de meeste service medewerkers zouden je niet laten wegrijden.

Ik ben erg benieuwd naar de kant van Tesla als we die ooit horen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het is mij medegedeeld door de hoogste persoon in rang bii het SEC. Dus deze persoon vertegenwoordigd Tesla en geeft mij informatie. Deze moet juist zijn. Ik wil dat Tesla net als een ieder ander automerk een veilige auto op de markt zet. Bij meer als 2700 auto’s is dit probleem bekend bij Tesla. Ik ben alleen diegene die het nieuws brengt. En in het schriftelijk artikel ga ik nog veel verder en zal ik ook beschrijven hoe officiële instanties denken over Tesla. Als Tesla geen veilige auto kan maken ( en dit vooruit / achteruit rijden is gevaarlijk ) dan ben ik pas tevreden dat alle Tesla’s pas weer de weg op kunnen totdat dit probleem is opgelost. Te denken valt dan aan het stoppen van het type goedkeuring van Tesla in Europa. Ik zou niet willen dat er ongelukken gebeuren waarbij gewonden of doden vallen door het rijden in een Tesla. En totdat er een rijverbod is blijf ik rijden in mijn Tesla. Ik als ervaren rijder kan de problemen met de Tesla beter begrijpen en anticiperen als de buurvrouw op de hoek. Iedere dag kom ik nieuwe problemen tegen met mijn auto. Ik breng het in kaart en bericht erover in het nieuws. Als het onderzoek is afgerond kom ik op TV met mijn verhaal en mag Tesla aanschuiven in de praat show. Tesla had mijn auto moeten terug nemen, mijn auto moeten gebruiken om het probleem op te lossen en te zorgen dat de andere Tesla’s veiliger worden. Maar ja Tesla wilde dominant zijn, dat mag maar dan moet je ook niet boos zijn als dit alles in het nieuws komt. Maar als er al 2700 zelfde gevallen bekend zijn dan doet die ene van mij er ook niet toe en begrijp ik Tesla. Daaruit blijkt maar weer dat Tesla nog veel moet leren wat betreft het bouwen van auto’s. Ik kan je wel een tip geven. FSD in Nederland komt er voorlopig niet 😉 die goedkeuring komt er vanuit de overheid niet. Tesla heeft nog steeds de mogelijkheid om mijn auto om te ruilen voor een andere. Wat ik wil is dat ook andere verkeersdeelnemers veilig zijn. Daar ga ik voor, maar kennelijk Tesla niet.
Ook de video gezien en heb daarbij wel wat vragen:
- Heb je fysiek bewijs van die 2700 auto's?
- Wat is er nu eigenlijk echt onveilig aan die 2700 auto's? Alleen dat er "D" staat terwijl je reverse gaat en de achteruit camera is geactiveerd? Hoeveel signalen wil je dat je R of D staat. Dat lettertje kijk ik nagenoeg nooit naar. Ga je dan "Full throttle" ="vol gas" 😉 moet worden "Full electron"
- De veiligheidsrating is van een officiële instantie NCAP. Hoe kunnen ze het ene publiceren en het andere denken?
- Tesla zijn statistisch aantoonbaar minder betrokken in ongelukken dankzij AP/ EAP/ FSD. Op Wham bam Teslacam is ook aangetoond hoe Tesla´s ongelukken voorkomen. Dat strookt niet met de opmerking `alle Tesla pas weer de weg op op kunnen totdat dit probleem is opgelost`. Dat vind ik een hele beroerde missie. Dat lijkt op een persoonlijke vendetta waarbij ik mijn auto moet missen en dus niet kan werken, omdat jij een lettertje heel belangrijk vindt.

Als Journalist ben je betrokken en gedreven. Mooie eigenschappen! Echter zoals andere reageerders al aangeven: De auto doet wat ie moet doen alleen het scherm is niet refreshed. Wat is eigenlijk echt het probleem?

Het plots versnellen is echt gevaarlijk, maar daarvan zie ik (nog) geen bewijs.
Dit euvel ken ik alleen op de snelweg bij wegonderbreking in DE. Dan mag je bijvoorbeeld maar 80 en activeer je AP waarna de auto wilt versnellen naar 150. Maar eenvoudig de rem indrukken of AP activeren met de pook naar beneden (dan pakt de auto de huidige snelheid) is een goede remedie.
AP is beta software

Afsluitend: Als goede car reviewer weet je maar al te goed dat je ook mens bent en dus ook fouten maakt net als iedereen. Het excuus "driver fault" kan je niet zo makkelijk wegwuiven door te zeggen: "ik weet wat ik doe en je moet mij maar geloven". Dat is eenvoudig geen bewijs.

ps. Kijkende naar je youtube film hoop ik dat je de praatshow goed voorbereidt en beslagen ten ijs gaat. Verwijten is 1 ding zorgen dat je keihard bewijs hebt en daar naar kan verwijzen is veel belangrijker. De praatshow is mooi voor de publiekopinie. Het echte werk komt daarna.
 
Last edited:
Als ik dit allemaal zo lees wordt er van een mug een olifant gemaakt. In mijn bijna 10 jaar oude MS met MCU1 heb ik ook regelmatig dat het kleine scherm nog een tijdje op zwart staat na opstarten, maar ik wel via de gear stalk op 'D' kan en wegrijden. Of dat ik na een stukje op 'R' op 'D' ga en in het middenscherm nog steeds de achteruit camera actief is. Nooit gecheckt of er ergens op het scherm 'D' of 'R' staat, wat boeit mij dat nou?
 
Daaruit blijkt maar weer dat Tesla nog veel moet leren wat betreft het bouwen van auto’s. Ik kan je wel een tip geven. FSD in Nederland komt er voorlopig niet 😉 die goedkeuring komt er vanuit de overheid niet. Tesla heeft nog steeds de mogelijkheid om mijn auto om te ruilen voor een andere. Wat ik wil is dat ook andere verkeersdeelnemers veilig zijn. Daar ga ik voor, maar kennelijk Tesla niet.

Tesla gaat wel degelijk voor veiligheid van verkeersdeelnemers, zie officiële NCAP rating hieronder.
Je zou bij mij sterker overkomen als je zou zeggen: "Ik wil Tesla helpen nog veiliger te maken voor andere verkeersdeelnemers".
Nu is het meer "Tesla is slecht, van de weg af die wagens"


1692949226755.png

1692949106576.png
 
Tesla heeft geen enkel voorstel gedaan.


Dus Tesla heeft een ondeugdelijk product gemaakt en ik moet daarvoor de kosten dragen ? De RDW is al bezig met deze zaak. Als deze zeggen dat de auto ondeugdelijk is, dan zullen ze er een WOK melding op zetten. Dan gaat de auto terug naar Tesla onder garantie en mag Tesla het met de RDW oplossen. En als de RDW het nodig vind om het type goedkeuring van de auto in te trekken dan staan er een heleboel Tesla’s stil.
Dacht bij het lezen gelijk aan de datum 25 aug 23. Je WOK mogelijkheid vanaf 6 juli mogelijk eerder. Voor een levensgevaarlijke auto is de RDW heel lang bezig?

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zoveel problemen meemaakt met je auto. Tesla heeft wel alles (geprobeerd) onder garante op te lossen. Ik zie ook geen echte lijst van je met de concrete issues en wat Tesla eraan gedaan heeft met bijvoorbeeld de volgende kolommen: issue nr , omschrijving, opgelost datum, Aantal keren terug, klant tevreden met oplossing (of niet met reden).

We zullen het artikel moeten scannen op concrete zaken en wat wel of niet is opgelost.
 
Het is mij medegedeeld door de hoogste persoon in rang bii het SEC. Dus deze persoon vertegenwoordigd Tesla en geeft mij informatie. Deze moet juist zijn. Ik wil dat Tesla net als een ieder ander automerk een veilige auto op de markt zet. Bij meer als 2700 auto’s is dit probleem bekend bij Tesla. Ik ben alleen diegene die het nieuws brengt. En in het schriftelijk artikel ga ik nog veel verder en zal ik ook beschrijven hoe officiële instanties denken over Tesla. Als Tesla geen veilige auto kan maken ( en dit vooruit / achteruit rijden is gevaarlijk ) dan ben ik pas tevreden dat alle Tesla’s pas weer de weg op kunnen totdat dit probleem is opgelost. Te denken valt dan aan het stoppen van het type goedkeuring van Tesla in Europa. Ik zou niet willen dat er ongelukken gebeuren waarbij gewonden of doden vallen door het rijden in een Tesla. En totdat er een rijverbod is blijf ik rijden in mijn Tesla. Ik als ervaren rijder kan de problemen met de Tesla beter begrijpen en anticiperen als de buurvrouw op de hoek. Iedere dag kom ik nieuwe problemen tegen met mijn auto. Ik breng het in kaart en bericht erover in het nieuws. Als het onderzoek is afgerond kom ik op TV met mijn verhaal en mag Tesla aanschuiven in de praat show. Tesla had mijn auto moeten terug nemen, mijn auto moeten gebruiken om het probleem op te lossen en te zorgen dat de andere Tesla’s veiliger worden. Maar ja Tesla wilde dominant zijn, dat mag maar dan moet je ook niet boos zijn als dit alles in het nieuws komt. Maar als er al 2700 zelfde gevallen bekend zijn dan doet die ene van mij er ook niet toe en begrijp ik Tesla. Daaruit blijkt maar weer dat Tesla nog veel moet leren wat betreft het bouwen van auto’s. Ik kan je wel een tip geven. FSD in Nederland komt er voorlopig niet 😉 die goedkeuring komt er vanuit de overheid niet. Tesla heeft nog steeds de mogelijkheid om mijn auto om te ruilen voor een andere. Wat ik wil is dat ook andere verkeersdeelnemers veilig zijn. Daar ga ik voor, maar kennelijk Tesla niet.
Ik raad je echt aan om eens na te gaan denken over de vraag 'am I the asshole?'.

Want wat ik zie is iemand die rotsvast overtuigt is van zichzelf, maar waar ik als buitenstaander enorm over twijfel. Jouw verhaal is absoluut niet waterdicht. Sterker nog: een 'frozen screen' lost >99,999% op met een reset en gevaarlijk is het al helemaal niet. De auto gaat gewoon de geselecteerde kant op, alleen kun je op het scherm niet meer aflezen welke kant dat is. Wie daarnaar zit te turen weet ik niet... jij wellicht, maar hou daar mee op zou ik zeggen.

En zo lang als jij een 'frozen screen' probleem presenteert zoals je dat nu doet ben je wat mij betreft ofwel niet zo goed in het testen van auto's als je zelf denkt, ofwel je zit opzettelijk het probleem op te blazen, wat nog een aansprakelijkheidskwestie met zich mee kan brengen. Mijn advies is dan ook om een jurist mee te laten kijken voordat je een artikel gaat publiceren. Ik zou in ieder geval door de video vanuit juridisch oogpunt van linksonder naar rechtsboven een rode streep hebben getekend als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf zou ik de video dan ook maar weer verwijderen. Sowieso kan de boodschap beter worden overgebracht.

Het is buitengewoon vervelend wat je hebt meegemaakt, maar ik denk echt dat het in jouw eigen belang is om even een stap terug te doen en te reflecteren. Want je lijkt er een principezaak van te hebben gemaakt. En principezaken kennen per definitie twee verliezers. Om maar te zwijgen over de partij die achteraf toch niet zo het heilige gelijk te pakken bleek te hebben.
 
Mijn auto ging ook zomaar rijden zonder dat ik gas gaf. Tesla gaf als antwoord dat ik zelf gas gegeven heb. Ik weet zeker dat ik geen gas gegeven heb, maar Tesla heeft altijd gelijk ( zeggen ze ) bij mij is de AP stilstaand ingeschakeld geweest. Snelheid schoot naar 100 km per uur. Maar nee waarom zouden wij Tesla moeten geloven !!!!!! Volgens gelekte data zou het probleem al meer als 2400 maal bekend zijn binnen Tesla. Ik dacht dat Tesla altijd zo trots was op de veiligheid van de auto ! Zijn ze dat ook voor de mensen rondom de auto als deze uit het niets gaat versnellen in of zijn vooruit of achteruit als de versnelling in het scherm anders aangeeft ? En ja de advocaat van Tesla zit hier ook op het forum. Ik kreeg al een bericht dat ik onder een alias hier op zou zitten, maar mijn login naam zegt al voldoende

Hoe kan bij AP bij stilstand de snelheid ineens omhoog schieten? Stond er een bord 100km per uur langs de weg?
Ik wil je wel geloven maar het verhaal is nogal dubieus en het blijft een verwijt zonder bewijs. Probeer dan de situatie te reproduceren en vast te leggen. Dat moet dan toch ook mogelijk zijn?
 
In plaats van begrip te tonen voor meneer persfoto zitten jullie m alleen maar af te branden. Walgelijk.

En ja, ook ik ben Tesla fan, maar niet blind voor de tekortkomingen.
En wat persfoto meemaakt, is een gigantische tekortkoming. En voor iedereen die het verdedigt, ik hoop van harte dat jullie hetzelfde mogen meemaken.
Meneer Persfoto wordt niet afgebrand maar gevraagd om bewijzen te leveren van z'n aantijgingen zoals een goed journalist betaamd.
Ja het is ontzettend vervelend als je meer dan 30x terug naar de SEC moet voor issues. 3 keer vind ik al te veel.
Maar ik zie alleen de afspraken en niet de issues.
Ik zie zijn verwijten over een levensgevaarlijke auto maar geen bewijzen.

Als je dan een dergelijke serieuze verwijt maakt, dan moet je die ook aantonen wat hij m.b.v. RDW wil bereiken. Echter we zijn inmiddels 2 maanden verder en al die 2700 levensgevaarlijke auto's rijden nog steeds.... zonder ongeluk te hebben.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Hoe kan bij AP bij stilstand de snelheid ineens omhoog schieten?
Heel eenvoudig. Als meneer zijn scherm weer eens bevriest en hij drukt de stalk twee keer naar beneden (zoals je hem bijv. in zijn filmpje ziet doen) activeer je AP. Als je daarvoor al hebt gereden schiet de auto inderdaad naar de ingestelde snelheid. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt bij een verkeerslicht.

Eerlijk is eerlijk; ik zou ook niet happy zijn als ik Persfoto was. De auto is niet goed en moet gewoon zsm gerepareerd worden. Hoewel de auto feitelijk nog wel kan rijden als het scherm bevriest, moet je dat toch wel echt als een veiligheids issue beschouwen. Zonder scherm zou die auto ook niet de weg op mogen. Het vervelende van de situatie is (en of dat meneer daar ook een aandeel in heeft laat ik maar even in het midden) is dat de aandacht verschuift van deze specifieke auto naar het merk/bedrijf Tesla. Natuurlijk zijn niet alle Tesla's onveilig. Helaas alleen maar verliezers in dit geval.
 
Daar zit je naast 👍
Ik wil niks van Tesla alleen dat ze eerlijk en oprecht zijn naar alle Tesla rijders.
Iedereen is er bij gebaat dat het veilig is op de weg.
Waarom zou ik Tesla onder druk willen zetten ?
De publicatie gaat er toch komen al bieden ze 38 Tesla model S en X in alle kleuren.
Iedereen die hier zo negatief zijn op mij of werken bij Tesla of staan niet open voor kritische en goed onderzochte berichtgeving.
En als ik gewoon een foto plaats van een zwaar gecrashte Tesla en zeg zo zie je de Tesla niet bij een Tesla crash test blijven ze hameren op het feit dat het een oude foto is.

Wacht gewoon de publicatie af en oordeel dan als ik je alle feiten geef.

Je schrijft :
staan niet open voor kritische en goed onderzochte berichtgeving.

Kritisch ben je zeker. Alleen het goed onderzochte en ONDERBOUWDE is bewijs berichtgeving vind ik ontbreken.
De crashfoto is echt. Alleen crashtesten zijn gemaakt door de NCAP om de meest voorkomende crahes te simuleren. Daar komt Tesla heel veilig uit.
Die test is voor iedere auto gelijk.