Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y SR voor netto 35k in België

This site may earn commission on affiliate links.

jr_gn

Member
Supporting Member
Feb 1, 2023
238
326
Bruges, Belgium
Voor het geval dit nog niet gepost werd... dit is toch wel erg veel waarde voor uw geld...

PWDUlKZ.png
 
Publicatie in staatsblad is nog niet gebeurd + Binnen 90 dagen na ondertekening bestelling moet je de aanvraag indienen. Zou toch nog even opletten voor je jezelf al 5000€ rijker rekent door nu al te bestellen. Maar een knaldeal wordt het zeker!
 
  • Helpful
Reactions: jr_gn
Kan ik als een Nederlander een Tesla kopen van Tesla BE en dan importeeren naar Nederland? Als ja, wat kost het proces van importeren naar Nederland?
Ik begreep dat Tesla zelf daar niet aan mee werkt.
Je zal via een handelaar moeten werken of via een heel goede kennis of familielid.

Een auto importeren is nadien mogelijk, maar wel wat werk.
Misschien kan je aan Nikola Brussels (onafhankelijke Tesla werkplaats en handelaar) eens vragen of ze zoiets willen doen.
 
  • Like
Reactions: ERvee and SandeepT
De mijne komt uit Frankrijk. Voorgesteld en geregeld (om sneller te kunnen leveren) door Tesla Hasselt.
Ik herinner me wel dat het papierwerk en de douaneformaliteiten niet van een leien dakje liepen...
Een ex collega van mij deed dat met al zijn auto's. Die kocht telkens nieuw, maar keek in heel West Europa waar de auto het goedkoopste stond.

Zo is die al in Zuid Frankrijk of Spanje zijn wagen gaan halen en naar hier gereden met transit platen.
Daar komt wel idd wat bij kijken, en ik snap dat Tesla er niet in meewerkt. Maar dat hoeft ook niet, kun je perfect regelen zonder medewerking van Tesla.

Denk eraan dat nummerplaten in Belgie persoonsgebonden zijn en niet wagen-gebonden, dus Tesla zal de wagen dan afleveren zonder nummerplaten en als documenten enkel het gelijkvormigheidsattest en de "aanvraag tot inschrijving".

Je zal dan zelf tijdelijke platen en verzekering moeten in orde brengen om naar Nederland te rijden.
 
Een ex collega van mij deed dat met al zijn auto's. Die kocht telkens nieuw, maar keek in heel West Europa waar de auto het goedkoopste stond.

Zo is die al in Zuid Frankrijk of Spanje zijn wagen gaan halen en naar hier gereden met transit platen.
Daar komt wel idd wat bij kijken, en ik snap dat Tesla er niet in meewerkt. Maar dat hoeft ook niet, kun je perfect regelen zonder medewerking van Tesla.

Denk eraan dat nummerplaten in Belgie persoonsgebonden zijn en niet wagen-gebonden, dus Tesla zal de wagen dan afleveren zonder nummerplaten en als documenten enkel het gelijkvormigheidsattest en de "aanvraag tot inschrijving".

Je zal dan zelf tijdelijke platen en verzekering moeten in orde brengen om naar Nederland te rijden.
Alleen werkt Tesla daar niet aan mee. Ze verkopen gewoon niet aan buitenlanders en verwijzen naar de sites van het eigen land.
Je zal iemand in België moeten vinden die de auto voor jou bestelt, en dan de rest zal je zelf moeten regelen.
 
Ik denk dat de kans groot is dat je nu al te laat bent voor die Vlaamse premie. Er is immers maar een budget voor 4000 wagens (ik weet niet of de premie van €3000 voor tweedehands EV's hier bij inbegrepen zit.
Ze gaan het "eerst komt, eerst maalt" principe hanteren. Maar sowieso heb je dan wel al de korting van Tesla. Daar bovenop nog eens €250 korting als je mijn referral gebruikt ;)
 
Ik denk dat de kans groot is dat je nu al te laat bent voor die Vlaamse premie. Er is immers maar een budget voor 4000 wagens (ik weet niet of de premie van €3000 voor tweedehands EV's hier bij inbegrepen zit.
Ze gaan het "eerst komt, eerst maalt" principe hanteren. Maar sowieso heb je dan wel al de korting van Tesla. Daar bovenop nog eens €250 korting als je mijn referral gebruikt ;)
Maar je kan de premie pas vanaf februari aanvragen, dus is het kwestie van er snel bij te zijn zodra je kan aanvragen.
 
Maar je kan de premie pas vanaf februari aanvragen, dus is het kwestie van er snel bij te zijn zodra je kan aanvragen.
ha, ok.
Ik doe toch niet mee deze keer. Wel is gisteren een aankoop gedaan door vrienden van een collega met mijn referral code. Ze hadden gisterochtend een testrit bij BYD gedaan maar waren niet onder de indruk. Daarna zijn ze naar Tesla gegaan en ze waren al "verkocht " nog voor ze ermee gereden hadden. Na de testrit hebben ze onmiddellijk besteld.
 
Alleen werkt Tesla daar niet aan mee. Ze verkopen gewoon niet aan buitenlanders en verwijzen naar de sites van het eigen land.
Je zal iemand in België moeten vinden die de auto voor jou bestelt, en dan de rest zal je zelf moeten regelen.
Straf, ik vraag me af in hoeverre dat in lijn is met Europese regels. 🤔

Maar ben geen jurist en zij zullen er wel in dienst hebben dus zal wel in orde zijn.
 
Naast het financieel voordeel is het ook strategisch slim, voor elke verkochte wagen kan je er waarschijnlijk vanuit gaan dat die klant de komende 4 à 5 jaar geen wagen van de concurrentie zal kopen.
dat geeft de andere automerken wat meer tijd om aan hun gamma te werken. 😁

naast het adopteren van Nacs zijn er al verschillende die Elon Time aan het invoeren zijn.
 
Volgens Europese regels is het toch gewoon mogelijk om als Nederlander van Tesla BE een wagen te kopen?

Straf, ik vraag me af in hoeverre dat in lijn is met Europese regels. 🤔
Er zal wel een achrerpoortje gevonden zijn.
Vb: 4000€ extra om hem aan te passen voor Nederland (administratie, NL-(e-)sim-kaart, verkeersregeldatabase voor NL, aangepaste nr-plaathouder…).
Drogredens, ik weet het, maar ga er maar eens tegenin.