Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
  • Funny
Reactions: S-19910
Inderdaad, in de winter kan dat leuk zijn, maar in de zomer is het er al warm genoeg...

Vraag me af of de nieuwe grote sites zoals in CA van 40 stuks of men daar iets doet met de warmte afgifte van die transformatoren. Die geven toch een hele hoop warmte af. In de zomer is het natuurlijk warm genoeg in CA maar in de winter en voor en najaar kan het soms frisjes worden vooral 's nachts. Dan zou het toch logisch zijn om die ruimtes zoals toiletten en coffee corner te voorzien van warmte uit die laders.
In de zomer zou je hypothetisch de warmte ook kunnen gebruiken om te koelen dmv een absorbtiekoeling.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
@S-19910 zal me wel weer corrigeren of disagreeën maar ik sta toch wel een beetje versteld van het schijnbare gemak waarmee de netbeheerders dit ectra vermogen op het net er bij kunnen nemen (al kennen we natuurlijk de situatie in shanghai niet in detail).

50x 135kw= 6,75MW !

En de stroomafname alles behalve constant is.
Hoe meer stalls / laadsessies, hoe beter voorspelbaar de stroomafname zal zijn.
 
  • Like
Reactions: S-19910
@S-19910 zal me wel weer corrigeren of disagreeën maar ik sta toch wel een beetje versteld van het schijnbare gemak waarmee de netbeheerders dit ectra vermogen op het net er bij kunnen nemen (al kennen we natuurlijk de situatie in shanghai niet in detail).

50x 135kw= 6,75MW !

En de stroomafname alles behalve constant is.

FYI : even opgezocht : geinstalleerd vermogen in China zou vandaag zo'n 1.800 GW zijn.
1.800.000 MW dus

Ik heb een 10tal jaren geleden een project gedaan in Shanghai-regio. We hadden een intake-station van 15 MW.
Ik vond dat veel; maar de lokale contacten lachten daarmee.
 
  • Informative
Reactions: ebullio and FVO
7CFDB147-2803-444B-B906-500F5EF6256C.png

SuC Flachau Oostenrijk in aanbouw. 14 of 18