Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Op Duitse forum dit zojuist gelezen.

Kan betekenen weer een SuC die al in gebruik is voordat hij ontdekt werd. De zesde in het rijtje (zie post eerder vandaag) Edit, ook nummer 7, Van der Valk Moers

View attachment 84473

Van Der Valk Moers is voor mij goed nieuws. Betekent dat ik straks vol 'gas' (250 ) op en neer naar een locatie achter Dusseldorf kan rijden. Lunch plan ik dan voortaan in Moers.
 
Klopt in Kamen (tussen Dortmund en Hamm) staat er een bij Connies Diner (8stalls). Das voor mij echter een uur verder rijden. Ik zit 1 à 2 keer per maand met afspraken voorbij Dusseldorf en moet op en neer kunnen mits ik mijn rechtervoet beheers. Maar ja, een mens wil wel eens wat...
 
Klopt in Kamen (tussen Dortmund en Hamm) staat er een bij Connies Diner (8stalls). Das voor mij echter een uur verder rijden. Ik zit 1 à 2 keer per maand met afspraken voorbij Dusseldorf en moet op en neer kunnen mits ik mijn rechtervoet beheers. Maar ja, een mens wil wel eens wat...

Jawel, die is er al langer maar er zou er nog eentje "onontdekt" zijn. We blijven "gespannt" :)
 
Voor veel nederlandse MS rijders een handige aanvulling, de nieuwe SuC bij Moers (D) in aanbouw:

image.jpg
 
Ik las ergens op dit forum dat Duitsland vanaf een bepaalde datum dit jaar het niet meer toestaat dat Tesla laders installeert die alleen door Teslas kunnen worden gebruikt.
Wellicht dat dit de oorzaak is van de vele nieuwe supercharger locaties in Duitsland.
 
Ik las ergens op dit forum dat Duitsland vanaf een bepaalde datum dit jaar het niet meer toestaat dat Tesla laders installeert die alleen door Teslas kunnen worden gebruikt.
Wellicht dat dit de oorzaak is van de vele nieuwe supercharger locaties in Duitsland.

Gaat dat om de Ladesäulenverordnung (die CCS bij snelladers verplicht)? En zo ja, is deze verordening al aangenomen?
 
Gaat dat om de Ladesäulenverordnung (die CCS bij snelladers verplicht)? En zo ja, is deze verordening al aangenomen?

Hier is nog heel veel over te doen. Er is een draadje voor maar daar is recent niets aan toegevoegd.

De stelling dat de Supercharger geen openbaar laadpunt is, zoals door een Duitse advocaat gesteld (het gaat om een gesloten netwerk waar alleen Model S kan worden geladen en er wordt geen stroom verkocht) is wel een interessante al zal het niet de bedoeling van de Duitse autoindustrie zijn.

Over een datum van invoering is nog niets bekend. Eerder las ik ergens in 2017 maar dat kan ook de, inmiddels verzachte, EU regeling zijn geweest.

Overigens denk ik dat men inderdaad wel haast wil maken om het gezeur zoveel mogelijk voor te zijn. Hoe meer SuC's er zijn, hoe dekkende het netwerk en hoe minder men het kan negeren. En in het uiterste geval zet men er toch ook een CSS en Chademo zuiltje bij? Daarvoor kan een lokale aanbieder worden ingeschakeld. Maar hoe meer er in Duitsland komen, hoe beter.
Eigenlijk een beetje van de zotte want Tesla is het enige merk dat iets " klaarmaakt" terwijl de rest nog klungelt.

Edit, hier staat ook het één en ander maar volgens mij weet niemand het.
 
Last edited:
Eigenlijk een beetje van de zotte want Tesla is het enige merk dat iets " klaarmaakt" terwijl de rest nog klungelt.

Dit is niet helemaal waar, ook VW is goed op weg. Die hebben recent, weliswaar achter gesloten deuren, ook laten zien dat ze wat willen doen. Ze gaan 12.000 laadpunten aanleggen. Nu nog vooral op eigen parkeerplaatsen, maar het gebaar is indrukwekkend, zekers als je nagaat dat er in heel Duitsland bijna 5000 laadpunten zijn.

En deze zinsnede geeft me nog de meeste hoop voor een EV doorbraak in ons buurland....

Although Winterkorn reportedly said that it is not the business model of the automobile industry to build charging stations, VW wants to set an example, as e-mobility in Germany has not really budged. “Therefore, in my view, much is to be said for a large investment partnership of government and industry for the best possible public charging infrastructure in Germany,” dpa quoted Winterkorn as saying.

Green Car Congress: Volkswagen to build 12,000 charging points in its parking lots in Germany; 10% of its parking spaces
 
Dit is niet helemaal waar, ook VW is goed op weg. Die hebben recent, weliswaar achter gesloten deuren, ook laten zien dat ze wat willen doen. Ze gaan 12.000 laadpunten aanleggen. Nu nog vooral op eigen parkeerplaatsen, maar het gebaar is indrukwekkend, zekers als je nagaat dat er in heel Duitsland bijna 5000 laadpunten zijn.

En deze zinsnede geeft me nog de meeste hoop voor een EV doorbraak in ons buurland....



Green Car Congress: Volkswagen to build 12,000 charging points in its parking lots in Germany; 10% of its parking spaces

Beetje flauw misschien maar we hebben al zoveel voorbij zien komen van " We zullen..." Voorlopig moet het allemaal nog komen.
En dit zijn overigens geen snelladers maar ik neem aan dat het om type 2 gaat, 11 of 22 kW (wie weet minder want een PHEV kan dat niet laden). Dat is natuurlijk prima. Maar wel jammer dat het gebeurt met de PHEV in het achterhoofd. Kleine range maar thuis en op het werk opladen.

De discussie spitst zich natuurlijk toe op de DC laders langs de Autobahn. Dat is een ander verhaal. De PHEV's zullen niet een half uur gaan laden voor 22 km en dat willen ze zo houden. Ook de EV met een range van max. 100 km (op Autobahnsnelheid) is niet echt bruikbaar op de BAB als hij daarna weer minimaal een half uur moet laden. En auto's met een relevante range zijn nog niet concreet in zicht (en hebben wellicht ook niet zo'n prioriteit voor de industrie).

En vooral in Duitsland geldt Tesla als een P i t a.
 
Last edited: