Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt erop dat de 85 accu veel meer vermogen pakt (sneller laadt). Hoe komt dat?

1) Verschillende firmware
2) Wellicht verschillende buitentemperatuur
3) Wellicht verschillende temperatuur van de cellen bij aanvang
4) Wellicht bij Superchargers die op dat moment niet hetzelfde maximale vermogen hebben

En ongetwijfeld nog andere factoren die ik niet kan verzinnen.
 
Zie dit filmpje:
Het lijkt erop dat de 85 accu veel meer vermogen pakt (sneller laadt). Hoe komt dat?

In het begin is dat waar maar op langere termijn niet. Kijk bijvoorbeeld na 40 minuten (2:10 in het filmpje), dan heeft de 75D 51 kWh bijgeladen, de 85D 54 kWh, de 90D 60 kWh en de 100D zelfs 64 kWh. De 100D staat op dat moment nog altijd met 78 kW te stampen en laadt dus echt het snelst.
 
Interessant filmpje. In ons geval wel leuk om te zien dat in het filmpje de 100D accu iets meer dan een kleine driekwartier nodig heeft om van 20kWh naar 80kWh te komen. Afhankelijk van de drukte bij de SuC komt het wel aardig in de richting met wat wij halen qua laadtijden.
 
Kom net van de SuC Amsterdam. Totaal stonden er 3 auto's (inclusief die van ons), eentje aan de eerste, wij hadden de middelste, en eentje op de allerlaatste laadpaal. Echt lekker vlot ging het niet (zondagstroom?:cool:). Ter info: we kwamen binnen met 33%
IMG_3956.JPG
 
Kom net van de SuC Amsterdam. Totaal stonden er 3 auto's (inclusief die van ons), eentje aan de eerste, wij hadden de middelste, en eentje op de allerlaatste laadpaal. Echt lekker vlot ging het niet (zondagstroom?:cool:). Ter info: we kwamen binnen met 33%
View attachment 251120
De eerste 35% gaan het snelst ;)

(Of 33%, quote is blijkbaar niet gelijk aan originele tekst op dit forum, of heb je een edit tussendoor gedaan?)
 
We hebben weleens sneller geladen met meer auto's aan de SuC.
Inderdaad die 33% is later toegevoegd (scheelde weer een losse post)

Nog gefeliciteerd met je nieuwe X en Ik vermoed dat je nog even gevoel voor de laadsnelheid moet krijgen. 390km/u lijkt relatief langzaam omdat je veel hogere getallen kan zien. Dat getal zegt echter niet zoveel en is het gemiddelde van je laadbeurt. Kijk liever naar KW: 98 op die state of charge is prima! Alles boven de 80kW is snel en het laatste stuk tussen 80 en 50 ook. Pas daarna is het langzaam.

NB met een 70 zoals die van mij heb je helaas eerder lagere laadsnelheid en kan alleen maar dromen van de hoge laadsnelheden van 90 en 100 auto’s.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Gelukkig hebben ze een goeie koffieautomaat in Amsterdam ;)
Vanavond even vol gegooid (90%), vanaf 41%. Dat ging in 43 minuutjes met gemiddelden tussen de 85-95kWh
Wist niet dat die dingen ge-update werden. Hopelijk gaat dat in Amsterdam nog gebeuren.

IMG_3960.JPG
IMG_3961.PNG
 

Attachments

  • IMG_3963.PNG
    IMG_3963.PNG
    60.7 KB · Views: 33
Je bedoelde natuurlijk 85 á 95 kW ?
Tenzij je een uur bent blijven staan...:p
Het scheelde niet veel:p

@S-19910 zie het verschil in km/hr tussen jouw foto en die ik gisteravond heb gepost. Bij staat ie op 512km/hr op 84kW, bij mij 387km/hr op 85kW. Ik vind het verschil van125km/hr best groot als je met nagenoeg dezelfde beschikbare laadcapaciteit staat te laden:confused: