Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_3191.JPG



Had een loaner bij me (classic), blijkbaar hebben die een special language pack :p
 
En toch is het precies zo hoe het met de supercharger werkt. Controle zit volledig in de wagen.

Dan vraag ik mij af, als je nou bij een SuC gaat staan met een GSM jammer, start het laden dan niet? Of een andere situatie, er is een grote landelijke GSM storing op het KPN netwerk (wat Tesla gebruikt), heb je dan ook geen Supercharger toegang?

Het lijkt mij riskant om volledig te vertrouwen op de auto (de client). Dan is het wachten totdat iemand het protocol ontdekt en er een vrachtwagen trailer met bitcoin miners op aansluit of realistischer: een adapter ontwerpt om andere auto's te kunnen laden.
 
Dan vraag ik mij af, als je nou bij een SuC gaat staan met een GSM jammer, start het laden dan niet? Of een andere situatie, er is een grote landelijke GSM storing op het KPN netwerk (wat Tesla gebruikt), heb je dan ook geen Supercharger toegang?
De hardware van de auto komt er ook dan wel uit met de hardware van het laadpunt. GSM heeft geen rol op dat moment.
Het lijkt mij riskant om volledig te vertrouwen op de auto (de client). Dan is het wachten totdat iemand het protocol ontdekt en er een vrachtwagen trailer met bitcoin miners op aansluit of realistischer: een adapter ontwerpt om andere auto's te kunnen laden.
Dat risico zal er theoretisch inderdaad wel zijn. Zelfs wanneer het mijn geld was, dan zou ik daar nu nog geen dag aandacht voor vrij maken.

We'll cross that bridge when we get there.
 
Het lijkt mij riskant om volledig te vertrouwen op de auto (de client). Dan is het wachten totdat iemand het protocol ontdekt en er een vrachtwagen trailer met bitcoin miners op aansluit of realistischer: een adapter ontwerpt om andere auto's te kunnen laden.

Dat is al gebeurd. Maar zoals met kredietkaarten : het systeem volledig waterdicht maken kostte meer moeite en ongemak dan de fraude die er door verholpen wordt. Maar, en vandaar mijn interesse, als het met CCS ook mogelijk is te 'liegen' tegen de supercharger dan wordt de drempel wel een stuk lager om fraude te plegen. Want in plaats van heel wat specifieke kennis en kunde van het speciale Tesla protocol, zou je misschien gewoon met iedere wagen die CSS spreekt kunnen laden.
 
Het is toch logisch dat, als er zeg 20 stalls staan waarvan 8 dual-cable zijn, en er zijn er genoeg vrij, je als S en X rijden bij voorkeur op de niet priority gaat staan (uiteraard zodra de Model 3's er genoeg zijn om een evenredige bezetting van de SuC mogelijk te maken)? Voorlopig is het nog allemaal hypothetisch en gaat het er nu om dat een Model 3 op elke SuC kan laden. De volgende stap zal verder retrofitten zijn, verwacht ik.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and SeBsZ
De model 3 komt er aan. Hopelijk vergeet Tesla niet de model S eigenaren: zie stikker.

Dat verzoek is toch niet nadelig voor Model S en X-eigenaren? Het betekent volgens mij uitsluitend dat als er voldoende laadpalen van beide soorten vrij zijn, je als Model S of X-eigenaar liefst voor eentje kiest die geen CCS-kabel heeft. Maar als er geen andere laadpalen vrij zijn, is het gewoon first come first served. Ongeacht het type laadpaal of type Tesla.
 
Ach, in dat geval kan gewoon de etiquette gelden dat je de auto in het vizier houdt en zodra er een Model 3 komt je hem verplaatst.

Ook als je dan op een reeds bezette pair moet gaan staan en je laadsnelheid daardoor met 80% daalt? mwha...
Zal in de praktijk wel los lopen overigens denk ik. Overigens gaan wij meestal wat eten of naar t'toilet... auto in het vizier houden wordt dan mogelijk wat lastig..
 
  • Like
Reactions: HWS
Het is toch logisch dat, als er zeg 20 stalls staan waarvan 8 dual-cable zijn, en er zijn er genoeg vrij, je als S en X rijden bij voorkeur op de niet priority gaat staan (uiteraard zodra de Model 3's er genoeg zijn om een evenredige bezetting van de SuC mogelijk te maken)? Voorlopig is het nog allemaal hypothetisch en gaat het er nu om dat een Model 3 op elke SuC kan laden. De volgende stap zal verder retrofitten zijn, verwacht ik.

Uiteraard logisch Maar als het met de model 3 net zo hard gaat als in The USA dan wordt het lekker druk. Alleen maar goed, meer Tesla op de Nederlandse wegen