Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verlaagt weer de prijzen??

This site may earn commission on affiliate links.
@pvh je geeft zelf al aan dat een prijsbeleid draadje gerechtvaardigd zou zijn. Daarmee geef je volgens mij aan dat je het wel met me eens bent dat je niet geforceerd allerlei onderwerpen onder bestaande discussies moet hangen. Er moet echt ruimte zijn voor frisse nieuwe onderwerpen. Dat maakt ons als 'oude rotten' niet veel uit, je kunt ze lezen, of niet. Maar voor nieuwe leden wordt het echt overzichtelijker. Niemand gaat voor zijn lol 440(!) pagina's 'Tesla in de pers' doorzoeken voor dat ene stukje informatie dat ze graag willen lezen.

Dus: iemand post in een bestaand draadje: prima. Iemand maakt een nieuw draadje aan: ook prima. Als het goed genoeg is dan blijft het plakken, en anders zakt het langzaam weg in het archief.

Volgens mij is het handiger en makkelijker om te zoeken in 1 draadje van 500 pagina's dan in 100 draadjes van 5 pagina's en dus hou je het overzichtelijker om alles zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Daarnaast zijn er forum etiketten Welkom: Forum etiquette en het moet volgens mij geen enkel probleem zijn om mensen daar op te wijzen zonder meteen op de teentjes getrapt te zijn, zeker zolang het gewoon op een vriendelijke manier gebeurt.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van een bestelling?
Ik heb in mei mijn auto besteld en mag pas in November gaan rijden.
Dan zou je toch best nu de bestelling kunnen aanpassen? Duurt toch nog 4 maanden.........en ze leveren toch niet op bestelling.
Annuleren en opnieuw bestellen... je krijgt hem echt niet later...zijn hele draadjes al vol mee geschreven.... bespaar je de moeite om je bestelling aan te laten passen... serieus
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van een bestelling?
Ik heb in mei mijn auto besteld en mag pas in November gaan rijden.
Dan zou je toch best nu de bestelling kunnen aanpassen? Duurt toch nog 4 maanden.........en ze leveren toch niet op bestelling.
Annuleren en opnieuw bestellen. Toen ze begin maart de prijs met €3.200,- hadden verlaagd heb ik dat niet gedaan. De belofte was dat je dan sneller je auto zou hebben, half jaar gratis superchargen zou behouden en ter compensatie gratis basic AP zou krijgen. Uiteindelijk maakte het niet uit of je hem wel of niet had geannuleerd kwa levertijd. En betreft de basic AP; na 3,5 maanden zit ik er nog steeds op te wachten.

Doe er je voordeel mee :)
 
Het verschil tussen de performance en de LR komt wel heel dicht bij elkaar nu.
Voor 65k bijtelling 440 Pm, netto 220.

Nu kopen met multicoat pearl white. Denk ook dat er binnenkort als standaard kleur basis wit zal komen en dat pearl white weer 2000 gaat kosten oid. Als inderdaad volgend jaar bijtelling naar 8% gaat zou deze configuratie wel eens wat waard kunnen zijn als jonge 2de hands. Nieuwe S dan plannen op november/december....

Keuzes...
 
Het verschil tussen de performance en de LR komt wel heel dicht bij elkaar nu.
Voor 65k bijtelling 440 Pm, netto 220.

Nu kopen met multicoat pearl white. Denk ook dat er binnenkort als standaard kleur basis wit zal komen en dat pearl white weer 2000 gaat kosten oid. Als inderdaad volgend jaar bijtelling naar 8% gaat zou deze configuratie wel eens wat waard kunnen zijn als jonge 2de hands. Nieuwe S dan plannen op november/december....

Keuzes...

In een tweet heeft Elon gezegd dat hij het bij Pearl White houdt als basis.
Maar dat zegt ook weer niet alles natuurlijk ;)
 
Volgens mij is het handiger en makkelijker om te zoeken in 1 draadje van 500 pagina's dan in 100 draadjes van 5 pagina's en dus hou je het overzichtelijker om alles zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Dit klopt niet, je kan kiezen voor zoeken in forumtitels. Als je dan een forum van 4 pagina's gevonden en doorgelezen hebt, heb je zeker alle antwoorden en ben je subject matter expert.
Op de meeste IT forums wordt voor elke vraag een draadje gestart en dat werkt perfect.
Alles in kastjes, schuiven en mappen is zo 20e eeuw. Nu hebben we heel performante zoekmachines.

Al is in het geval van Itali(ë) niet nodig om 2 draadjes te hebben wegens exact hetzelfde onderwerp...
 
In een tweet heeft Elon gezegd dat hij het bij Pearl White houdt als basis.
Maar dat zegt ook weer niet alles natuurlijk ;)
:)
Hè... weer een excuus richting de vrouw minder.... ben heel blij met mijn P85+ En heb ook door eigen private lease constructie de maandkosten zowat gelijk als ik had met 4% bijtelling, maar zeker met de verwachte bijtelling aanpassingen en lange range en sneller laden van de Raven zou een nieuwe S eind dit jaar wel logisch zijn. Een performance 3 nu voor paar maanden en dan die intern doorschuiven naar de M3 zonder AP rijder zou dan ook optie zijn.

M3 zonder AP dan of doorschuiven ook intern (Zoë rijder blij) of verkopen ergens in 2020 met nog 4 jaar 4% bijtelling....

Pfffff...
 
Dit klopt niet, je kan kiezen voor zoeken in forumtitels. Als je dan een forum van 4 pagina's gevonden en doorgelezen hebt, heb je zeker alle antwoorden en ben je subject matter expert.
Op de meeste IT forums wordt voor elke vraag een draadje gestart en dat werkt perfect.
Alles in kastjes, schuiven en mappen is zo 20e eeuw. Nu hebben we heel performante zoekmachines.

Al is in het geval van Itali(ë) niet nodig om 2 draadjes te hebben wegens exact hetzelfde onderwerp...

Ik bedoel uiteraard wel indien het hetzelfde onderwerp betreft.

Bij 2 verschillende onderwerpen horen 2 draadjes.
 
Dit klopt niet, je kan kiezen voor zoeken in forumtitels. Als je dan een forum van 4 pagina's gevonden en doorgelezen hebt, heb je zeker alle antwoorden en ben je subject matter expert.
Op de meeste IT forums wordt voor elke vraag een draadje gestart en dat werkt perfect.
Alles in kastjes, schuiven en mappen is zo 20e eeuw. Nu hebben we heel performante zoekmachines.

Al is in het geval van Itali(ë) niet nodig om 2 draadjes te hebben wegens exact hetzelfde onderwerp...
Dat is precies wat ik bedoel. In het algemeen topic staan teveel discussies over zaken die een eigen draadje verdienen maar er zijn ook erg veel identieke dubbele draadjes waarvan er vaak dan de meeste doodbloeden maar wel relevante info instaan die dan beetje verloren gaat als ze niet in het oorspronkelijke draadje komen... en dit draadje zou gewoon een topic over actuele prijzen moeten zijn. Tesla verandert prijzen continue dat iedere keer een nieuwe draadje starten echt onoverzichtelijk is.
 
mag ik vragen hoe de private lease constructie eruit ziet?
Voordat er allemaal mensen gaan roepen mag niet kan niet, ik heb uiteraard het aan de inspecteur voorgelegd alvorens ik het effectueerde.In grote lijnen:

- De Tesla is in 2013 besteld voor €125.000 incl BTW en de helft is toen betaald in 2013, de ander helft in maart 2014 voor de levering
- Doordat ik in 2013 al de overeenkomst ben aangegaan bleef het MIA/VAMIL regime van 2013 van toepassing in 2014, toen de grens van €50.000 werd ingevoerd.
- Door de betaling in 2013 kon ik deze volledig in de KIA/KIA meenemen, daar ik voor de rest geen investeringen had gedaan in de Holding waar ik de overeenkomst mee was aangegaan
- In 2014 heb ik wederom de volledige KIA/MIA over de andere helft genoten
- In 2015 heb ik pas gebruik gemaakt van de VAMIL

Waarom is dit relevant? Doordat ik aannemelijk hiermee heb kunnen maken dat de boekwaarde en economische waarde erg verschillen. Normaliter moet je een reële prijs aanhouden bij verkoop aan privé etc, maar ik verkoop hem niet, blijft eigendom van de Holding. Dus als ik dan de jaarlijkse kosten (Verzekering, onderhoud) en de boekwaarde gebruik als basis om het lease bedrag te berekenen waarbij ik verbruik, klein onderhoud (Ruitenwissers bijvoorbeeld) en een maximale premie stijging van 10% per jaar contractueel vast leg waarbij alles erboven bij zal moeten worden betaald door privé heb je een goed verklaarbare en onderbouwde €500 per maand lease bedrag. Zeker daar de DGA in privé dit is. Dus, van de €500 moet ik dan wel zo een €1041 per jaar aan BTW afdragen, maar hoef geen €1875 BTW forfait af te dragen conform 1.5% regel. €4958 ex btw zijn dan inkomsten per jaar, waar de verzekeringspremie en onderhoud, banden etc van kan worden afgetrokken waardoor je ongeveer over €3500 zo een €700 in de 20% VBP moet afdragen. Privé declareer ik 19ct onbelast de KM voor woon/werk en zakelijk (heb blackbox) waardoor ik in privé netto ongeveer gelijk ben gebleven bij mijn netto bijtelling van 4%. Dat is voor het bedrijf zo een €2850 bedrijfskosten dus brengt ook weer de VPB netto met zo een €575 omlaag.

Afijn, alles staat in een goede overeenkomst en de betalingen worden ook over en weer netjes gedaan. Zal wel wat dingetjes vergeten zijn maar dan weet je in grote lijnen hoe dat in elkaar steekt...
 
Voordat er allemaal mensen gaan roepen mag niet kan niet, ik heb uiteraard het aan de inspecteur voorgelegd alvorens ik het effectueerde.In grote lijnen:

- De Tesla is in 2013 besteld voor €125.000 incl BTW en de helft is toen betaald in 2013, de ander helft in maart 2014 voor de levering
- Doordat ik in 2013 al de overeenkomst ben aangegaan bleef het MIA/VAMIL regime van 2013 van toepassing in 2014, toen de grens van €50.000 werd ingevoerd.
- Door de betaling in 2013 kon ik deze volledig in de KIA/KIA meenemen, daar ik voor de rest geen investeringen had gedaan in de Holding waar ik de overeenkomst mee was aangegaan
- In 2014 heb ik wederom de volledige KIA/MIA over de andere helft genoten
- In 2015 heb ik pas gebruik gemaakt van de VAMIL

Waarom is dit relevant? Doordat ik aannemelijk hiermee heb kunnen maken dat de boekwaarde en economische waarde erg verschillen. Normaliter moet je een reële prijs aanhouden bij verkoop aan privé etc, maar ik verkoop hem niet, blijft eigendom van de Holding. Dus als ik dan de jaarlijkse kosten (Verzekering, onderhoud) en de boekwaarde gebruik als basis om het lease bedrag te berekenen waarbij ik verbruik, klein onderhoud (Ruitenwissers bijvoorbeeld) en een maximale premie stijging van 10% per jaar contractueel vast leg waarbij alles erboven bij zal moeten worden betaald door privé heb je een goed verklaarbare en onderbouwde €500 per maand lease bedrag. Zeker daar de DGA in privé dit is. Dus, van de €500 moet ik dan wel zo een €1041 per jaar aan BTW afdragen, maar hoef geen €1875 BTW forfait af te dragen conform 1.5% regel. €4958 ex btw zijn dan inkomsten per jaar, waar de verzekeringspremie en onderhoud, banden etc van kan worden afgetrokken waardoor je ongeveer over €3500 zo een €700 in de 20% VBP moet afdragen. Privé declareer ik 19ct onbelast de KM voor woon/werk en zakelijk (heb blackbox) waardoor ik in privé netto ongeveer gelijk ben gebleven bij mijn netto bijtelling van 4%. Dat is voor het bedrijf zo een €2850 bedrijfskosten dus brengt ook weer de VPB netto met zo een €575 omlaag.

Afijn, alles staat in een goede overeenkomst en de betalingen worden ook over en weer netjes gedaan. Zal wel wat dingetjes vergeten zijn maar dan weet je in grote lijnen hoe dat in elkaar steekt...
dank je! had gehoopt dat er nu ook nog een dergelijke constructie mogelijk is, maar volgens mij is dat niet meer interessant met huidige MIA regels
 
dank je! had gehoopt dat er nu ook nog een dergelijke constructie mogelijk is, maar volgens mij is dat niet meer interessant met huidige MIA regels

Op zich valt mee, MIA en vergeet niet de KIA die nu niet meer kan is meer een extra. Het gaat erom dat je Holding (in mijn geval) de eigenaar blijft en het niet meer als bedrijfsmiddel gebruikt maar als verhuurmiddel. Daar de 5 jaar voorbij is heb je ook geen issue met desinvesteringsaftrek in de KIA voor mij. Het gaat erom dat je inzichtelijk moet maken wat al die jaren de auto jouw bedrijf daadwerkelijk netto heeft gekost. Als je hem dan gaat vermarkten door te verhuren als private lease hou je bijvoorbeeld 3 jaar aan als overeenkomst, dan kan je ook nog hard maken dat de duurste onderdelen, drive train en accu, nog onder garantie vallen en je de stroom en kleine zaken zelf betaald. De restwaarde na 3 jaar (dus bij 8 jaar) moet je alleen even inschatten. Gezien de hoge restwaardes die we tegenwoordig zien kan je best stellen dat de kop ervan af is gegaan in de eerste aren en dat een 5 jaar oude Tesla en een 8 jaar oude Tesla geen groot verschil zal zijn over 36 maanden gerekend. Ik heb hier ongeveer €6500 voor aangehouden. Let wel, je krijgt dus gewoon rendement in je Holding. Dus ook dat is gewoon conform de doelstelling van je onderneming. Risico door aan jezelf als persoon te verhuren is ook nihil, dus ook hiervoor hoef je in je berekening van lease bedrag geen rekening mee te houden. Afhankelijk ban hoeveel kilometer je verwacht te rijden per jaar kan je de som redelijk maken dan.
 
:)
Hè... weer een excuus richting de vrouw minder.... ben heel blij met mijn P85+ En heb ook door eigen private lease constructie de maandkosten zowat gelijk als ik had met 4% bijtelling, maar zeker met de verwachte bijtelling aanpassingen en lange range en sneller laden van de Raven zou een nieuwe S eind dit jaar wel logisch zijn. Een performance 3 nu voor paar maanden en dan die intern doorschuiven naar de M3 zonder AP rijder zou dan ook optie zijn.

M3 zonder AP dan of doorschuiven ook intern (Zoë rijder blij) of verkopen ergens in 2020 met nog 4 jaar 4% bijtelling....

Pfffff...


Zat ook al te rekenen...... M3 LR RWD eruit (zat vraag naar) en dan de performance kopen, maar dan heb ik dezelfde auto alleen sneller (hhhmmm .... niet zo spannend).
 
Ik kon dit echt nergens in mijn account vinden, maar weer een uur aan de lijn gehangen voor de aanpassing, is we mooi kosteloos uitgevoerd. Als het goed is (volgens de medewerker) komt de boot met auto eind deze maand binnen en staat de afleverdatum rond de 07-08 gepland. Echt net voordat we op vakantie gaan, hopen dat alles op tijd in orde is.
 
Ik kon dit echt nergens in mijn account vinden, maar weer een uur aan de lijn gehangen voor de aanpassing, is we mooi kosteloos uitgevoerd. Als het goed is (volgens de medewerker) komt de boot met auto eind deze maand binnen en staat de afleverdatum rond de 07-08 gepland. Echt net voordat we op vakantie gaan, hopen dat alles op tijd in orde is.

welke variant en wanneer heb je besteld?
 
We hebben een draadje "Tesla in de Pers" voor dit soort links.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Soms ook echt van die onzinnige draadjes. Maar als je er wat van zegt word je neergesabeld. En niemand die er tegen optreedt. Dus maak ik me er niet meer druk om.

Politie dit, politie dat. Ik zie je wel vaker dit benoemen Paul. Het is gewoon een heel normale, niet agressieve, niet verwijtende vraag. De meeste op dit Forum volgen een aantal draadjes die ze belangrijk vinden en krijgen daar reminders van of zien dit verschijnen in hun scherm. Er zijn uiteindelijk maar een paar draadjes die er toe doen, en wildgroei aan zelfde soort draadjes is echt niet bevorderlijk voor een overzichtelijk forum.

Zie: Losse topics of één groot topic
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Hbrink and Exiteer
Vandaag door een medewerker van Tesla opgebeld. Factuur wordt automatisch aangepast nu. Dus wie al pearl white besteld had moet niets ondernemen en je factuur wordt aangepast. Het lange wachten leverde mij dus 1600 euro op;) maar had toch liever mijn unicorn al gehad.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Eigenlijk best wel gek.

Elon kondigt een prijsverlaging aan.
In us en bv Duitsland is de prijs duidelijk. Verlaagd. In Nederland en vermoed ook België alleen de P. Misschien te maken met de aangekondigde belastingregels voor 2020?

Ge chris