Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaVragen.nl

This site may earn commission on affiliate links.
Een update:

We zijn begonnen met het vermelden/beschrijven van de Superchargers.
Ik heb een formulier toegevoegd waarmee informatie over een bezochte Supercharger kan worden opgestuurd zodat die verwerkt kan worden.
Dit werkt ook prima vanaf een mobiel, dus terwijl je laad kun je de gegevens al invullen en versturen. Hopelijk hebben we dan snel voor alle Superchargers bruikbare bezoekersinformatie. Kijk even of jullie nog iets missen op het formulier?

Het formulier

Verder wat cosmetische verbeteringen en een aanpassing aan het Nieuwsbrief formulier zodat kan worden aangegeven op welke manier meegeholpen kan worden aan het vullen/onderhouden van de site.

Verder zullen jullie zien dat er nog veel lege onderdelen zijn. Aarzel niet om, als je ergens iets over kunt/wilt schrijven om dit te doen.
Bij elke pagina hoort een mooie foto. Ik heb er al aardig wat geplaatst maar er zijn er nog veel meer nodig.
Heb je een mooie foto die de kop van een pagina kan sieren, mail hem gerust aan mij. [email protected]

Alvast bedankt,

Hans
 
Last edited:
in wel formaat wil je de foto's bij voorkeur hebben?

De foto's waar ik hierboven op doelde mogen een hoge resolutie hebben want ze worden als headfoto gebruikt op de pagina's. Daarbij geldt wel een beperking, n.l. dat de foto landscape is en in het middendeel voldoende toont, daar het wordt aangepast aan de beschikbare schermruimte wat er meestal op neekomt dan men ze vanuit het midden toont en boven en onder delen wegvallen.

Overigens worden deze headfoto's op de mobiele versie (smartphone) niet getoond maar dat op zo'n klein telefoonscherm, niet zo'n punt. Op tablets komen ze wel mooi mee.
 
Hans, ik wil een mooie bijdrage schrijven over de fantastische SuC Langres, maar je formulier heeft een blinde vlek voor het mooiste vakantieland van Europa. Frankrijk staat niet in het lijstje met landen.

Is ook wat. Nu wel. gebeurde niet op basis van een hidden agenda. Stuur je ook een foto van jezelf, max vier van je favoriete foto's en drie oneliners voor "Ons team"
Trouwens, het formulier is om het laagdrempelig te maken. In principe kan de bijdrage zo uitgebreid worden als je wilt en als het formulier daar wat onhandig voor lijkt kun je de tekst ook mailen [email protected]
 
Helemaal 100% met je eens Hendrik, ik erger me er ook enorm aan.
Maar ook aan het feit dat de naam van een draadje er nauwelijks meer toe doet wat wel eens anders geweest is.

Ik heb nog niet zo lang geleden gepleit voor een meer gestructureerde opzet waarbij er meer vaste draadjes waren die een goede portaalfunctie zouden kunnen hebben. Vooral ook omdat er dagelijks nieuwe forumlezers bijkomen die, en dat kan niemand ze kwalijk nemen, dezelfde vragen stellen als wij in het verleden ook hebben gedaan. Te gemakkelijk wordt dat dan weer een nieuw draadje dat vervolgens weer afsterft maar in de tussentijd actuele draadjes ook van de bladzij duwt. Mijn idee werd niet overgenomen.

Op dit moment wil ik, vandaar de gewraakte (éénmalige, beloof ik) crosspost, zoveel mogelijk bezoekers bereiken. Maar dat alleen met een verder liggend doel. Ik wil het forum weer terugbrengen tot waar het voor bedoeld is, het inhoudelijk van gedachten wisselen over actuele onderwerpen, via daarvoor aangemaakte draadjes. Dat kunnen we bereiken door voor alle nieuwkomers een extern portaal te maken waar men met praktische vragen terecht kan, gemakkelijk te vinden dus we moeten bovenop de navigatie (van de site) blijven zitten.

Op het forum kunnen we dan verwijzen naar de site en dat al bij een eerste bezoek in een vast draadje helemaal bovenaan. Daar mag dan best uitgelegd worden wat wel en wat niet de bedoeling is. Dat heeft niets met betutteling te maken maar met het optimaliseren van de beleving van de forumbezoeker.

Dus nu zorgen we dat iedereen, actief of passief, op de door mij in beweging gezette trein springt en dan zal het met het forum ook snel beter gaan worden.

Heb je hier iets aan?
Hier ben ik zeker blij mee Hans. Ik ben reuze enthousiast over je initiatief en inzet voor de TeslaVragen.nl website. Ik, en ik ben ervan overtuigd vele andere forumleden, zal er zeker vaak naar doorverwijzen. Als ik een nuttige bijdrage voor je heb zal ik m je doormailen.
 
... niet op basis van een hidden agenda ....
Ik begin ook te twijfelen, wat moeten we met:

Letselvragen.png


Letselvragen..?

:p
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and HWS
Dat niet, maar wel heb ik een hekel aan de Péage :)
Ik vind de Péage geweldig, perfect voor AutoPilot. Goed onderhouden wegen met belijning die wel zichtbaar is. Weinig snelheidsverschillen. Hoe ze het doen weet ik niet maar er zijn nooit wegwerkzaamheden itt Duitsland. Daar zijn ze altijd bezig met de weg en de wegen blijven beroerd, alleen België kan t nog slechter.
Ik ben wel benieuwd naar wat je zo slecht vind aan de Péage. Het enige wat ik zo kan bedenken zouden de kosten en het slechte eten langs de autoroute zijn maar dat is met de SuC's ook grotendeels opgelost. Ik betaal graag die paar tientjes voor de kwaliteit.
 
Hallo iedereen, ik heb alvast een bijdrage geleverd voor Teslavragen over het laden thuis.

TeslaVragen - Thuis opladen

Jullie mogen er steeds een kritisch blik op werpen als het nog wat verbeterd kan worden. Er zijn nog enkele extra onderwerpen die ik voor mijn rekening ga namen en er binnenkort ook aankomen.

Vergeet jullie ook niet aan te melden voor de nieuwsbrief als dat nog niet is gebeurd.
 
Ik begin ook te twijfelen, wat moeten we met:


Letselvragen..?

:p

Net al via Facebook op gewezen. Zal beroepsdeformatie zijn geweest. Met update inmiddels weer hersteld. Gezocht op site, kwam maar èèn keer voor. (Zoekfunctie werkt dus ook).

Overigens heb ik ook het domein letselvragen.nl (zal niemand verwonderen). Zal daar ook eens een site aan hangen maar voorlopig met deze verder. Veel werk, late uurtjes, veel puzzelen maar, om met Hannibal te spreken.....
Schermafdruk 2017-03-30 22.05.32.png
 
Last edited:
Ik vind dat Hans toch iets van payback mag krijgen voor zijn initiatief en effort. Het is nog zijn domein ook.

Fijn, als straks de inbreng en het bijhouden door een grotere groep wordt gedaan dan zien we wel.

Inmiddels weer een paar SuC's toegevoegd en ik heb, als probeersel, een gastblog geplaatst.
De inhoud hebben jullie misschien al op Linkedin gezien.
Gastblogschrijvers zijn dus van harte welkom
Wanneer ze gerelateerd zijn aan één of meer van de items dan komt er een linkje, zoals nu op pagina over Elon Musk

Ik mis nog een aantal inschrijvingen voor de Nieuwsbrief. In de eerste, dit weekend, zal ik alle mogelijkheden van deze site eens op een rij zetten. Dat is best veel. Dan kun je ook "intekenen" op onderdelen. Dus, wie het nog niet heeft gedaan, schrijf alsnog even in. Dat kan hier.
 
Ik vind dat Hans toch iets van payback mag krijgen voor zijn initiatief en effort. Het is nog zijn domein ook.
Het is een legitieme keus... maar ik zie wel twee bezwaren: ik vind de link naar "Tesla" ongelukkig (Tesla, letselschade..??.. is er een risico dan...) en verwarrend voor gebruikers.. Anderzijds, als je graag de community wilt inzetten - wat ik een heel sterke aanpak vind - wordt het misschien een lastige. Ik wil er graag aan bijdragen, maar voel geen behoefte om daarbij onderdeel te worden van het "team iletsel" of welk team van welke bedrijf dan ook..(voor de duidelijkheid, niets persoonlijks dus..). Als meer mensen er zo over denken wordt het dan misschien toch weer lastig om het gewenste resultaat te boeken. Niettemin: respect voor Hans om dit op te zetten, maar doel voor mij zou primair EV/Tesla-rijden promoten zijn. Ik denk dat je zelfs de schijn zou moeten vermijden wat anders - commercieel - te beogen.. Maw - beter niet doen lijkt me.