Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, pure ignorance van veel mensen. Ze hebben vaak geen enkel idee waar ze het over hebben.

Och, de tijd komt nog wel dat ze door gaan hebben dat het volstrekt belachelijk is om een kwartier in de rij te staan op zaterdagochtend bij een pomp waar de benzine die dag 12 cent goedkoper is en nog 'maar' € 1,78 kost - in mijn woonplaats een wekelijks terugkerend verschijnsel. En dat ze door gaan hebben dat er steeds meer mensen zijn die lachend die pomp voorbij rijden en hun EV en EVer gewoon aan het veel goedkopere stroomnet 'voltanken'. Hoeveel kunnen ze nog aan? € 2,50 per liter? Of € 3,00? De rek moet er een keer uit zijn.
 
Last edited:
Och, de tijd komt nog wel dat ze door gaan hebben dat het volstrekt belachelijk is om een kwartier in de rij te staan op zaterdagochtend bij een pomp waar de diesel die dag 12 cent goedkoper is en nog 'maar' € 1,78 kost - in mijn woonplaats een wekelijks terugkerend verschijnsel. En dat ze door gaan hebben dat er steeds meer mensen zijn die lachend die pomp voorbij rijden en hun EV en EVer gewoon aan het veel goedkopere stroomnet 'voltanken'. Hoeveel kunnen ze nog aan? € 2,50 per liter? Of € 3,00? De rek moet er een keer uit zijn.
Voor mij is de grens al een tijdje bereikt. Financieël kan ik het prima dragen, maar ik weiger gewoon principieel om zo veel geld aan een liter benzine uit te geven. Mijn M5 vol tanken doe ik met liefde voor de auto, niet met liefde voor de brandstofprijs. Zelfde geld voor mijn motor.

Overigens kom ik dit net tegen: Levenscyclusanalyse van de elektrische auto | SolarWebsite.nl - information and news about renewable energy, electric transport and the World Solar Challenge

Dit gaat olie op het vuur gooien voor de Anti-EV mensen.

Mijn doel is juist om op langere termijn volledig zelf behoevend te worden in mijn energie behoefte voor mijn auto.
 
Leuk om die commentaren en reviews te zien! Maarreh... ik kocht deze auto niet voor het milieu. Iedereen die zich een beetje informeert, behoudens een enkele ideele stemmer (die partij is gelukkig vakkundig ter ziele geholpen...waar moeten mijn broers nu op stemmen?) weet dat een dergelijke auto lang niet zo groen is als je denkt. Tesla is daar fair in. Tesla geeft aan dat wanneer je in een staat (USA) woont waar schone energie wordt opgewekt de auto ook schoon is, logisch. Hun Superchargers zien er cool uit, als het zo werkt ben ik al een beetje om. Maar nooit helemaal. Energie, dus ook een kWh's die je in een Tesla propt komen uit een groot net. Niet uit een vrolijk molentje.

Schoon houdt niet automatisch bloemetjes, bijtjes, molentjes en biomassaatjes in. Helaas. Dat werkt maar ten dele en moet met hele vieze stroom (sorry!) worden aangevuld aangezien het niet altijd waait, zon schijnt etc. Laat niet onverlet dat de vieze centrales altijd nog minder vies zijn dan veel verbrandingsmotoren want groter en meer groenmaatregelen.

Helaas bedient de milieumaffia zich van sprookjesfeiten (NEE, niet Tesla, die zijn eerlijk) maar wie denkt dat ie echt een bijdrage gaat leveren door elektrisch te rijden?

Laat geen winden meer, hou ze in. Dat helpt meer.

Sleep green!
 
Wiebe, niets weerhoudt je ervan om zonnepanelen op je dak te plaatsen en daarmee je Tesla op te laden (desnoods met een omweggetje via het elektriciteitsnet: overdag stroom terugleveren, 's nachts stroom afnemen). Panelen zijn de afgelopen twee jaar in prijs gehalveerd en zeer betaalbaar. Wie een Tesla kan betalen, kan ook zonnepanelen betalen. Voor ongeveer 1/10 van de prijs van een Tesla krijg je panelen geïnstalleerd die jaarlijks zo'n 3000 kWh leveren, goed voor 15.000 uitstootvrije kilometers.
 
Met wat moeite en investering (of simpelweg de keuze van energieleverancier) kan je toch perfect 100% groen rijden met je Model S :)

Precies. 100% duurzaam is zeer eenvoudig te doen. Ik 'tank' de Model S straks 'vol' met gecertificeerde windstroom, zowel thuis als op kantoor. En ik onderzoek nu of het mogelijk is om een windmolen neer te zetten naast het kantoor om 'm daar rechtstreeks aan te koppelen. Een klant van me verkoopt die dingen - wie weet kan het. En er komen PV panelen op het dak in het voorjaar. Het idee van de totale onafhankelijkheid spreekt me bijzonder aan.

Smartphones zijn leuk en hebben veel veranderd, maar het totaal vernieuwende mobiliteits én energieconcept waarvoor de Model S model staat gaat voor een nog veel grotere omwenteling zorgen. Ik snap echt niet dat het kwartje niet valt bij veel meer mensen. Het is zo simpel. Kijk naar de feiten en gebruik je gezonde verstand. Wij verkondigen straks een soort evangelie en gaan massaal zieltjes winnen. hahaha!
 
PV is perfect, zeker op een kantoor.
Je kan ook hier gebuik maken van fiscaal voordeel (o.a. Energie Investerings Aftrek).

Een windmolen zou ik niet doen, of het moet er een van 50+ meter hoog zijn.
Die urban windmolens kosten vrijwel allemaal per kWh veel meer dan PV (over de gehele levensduur berekend).
zie:
Test resultaten kleine windturbines | OliNo
Provincie Zeeland - De turbines
 
Hallo allemaal , ik ben nieuw op dit forum ik heb continu op engelstalige forums zitten kijken en zag toevallig dit forum , ik heb reserveringsnummer S 279 en ga voor performance , ik ben op dit moment aan het testrijden met Renault Kangoo en kan niet anders zeggen dat het geweldig is om elektrisch te rijden.

Tevens ben ik op dit moment een Carport aan het bouwen met PV panelen 15 Kw om zo te proberen om neutraal uit te komen qua verbruik 7000 Kw prive gebruik en 8000 Kw tbv auto's.

Ik reed voorheen Mercedes G 55AMG [wel nog steeds in bezit maar staat al 3mnd stil ] ik ben van 1:4 benzine naar 1:6 Elektrisch gegaan en kan niet anders zeggen elektrisch rijden geweldig vind .

Kan dan ook niet wachten tot mijn Model S Signature op de stoep staat

JaPa
 
Hallo allemaal , ik ben nieuw op dit forum ik heb continu op engelstalige forums zitten kijken en zag toevallig dit forum , ik heb reserveringsnummer S 279 en ga voor performance , ik ben op dit moment aan het testrijden met Renault Kangoo en kan niet anders zeggen dat het geweldig is om elektrisch te rijden.

Tevens ben ik op dit moment een Carport aan het bouwen met PV panelen 15 Kw om zo te proberen om neutraal uit te komen qua verbruik 7000 Kw prive gebruik en 8000 Kw tbv auto's.

Ik reed voorheen Mercedes G 55AMG [wel nog steeds in bezit maar staat al 3mnd stil ] ik ben van 1:4 benzine naar 1:6 Elektrisch gegaan en kan niet anders zeggen elektrisch rijden geweldig vind .

Kan dan ook niet wachten tot mijn Model S Signature op de stoep staat

JaPa

Van een G55 AMG naar een Model S (op zonnepanelen), dat zet nog eens zoden aan de dijk! Qua uitstoot, maar ook qua kosten (brandstofkosten, wegenbelasting, eventuele bijtelling). Ik denk dat de Model S Performance je absoluut niet zal teleurstellen. Elektrisch rijden is inderdaad een geweldige ervaring. Zo snel maar toch zo rustgevend.

Wat bedoel je overigens met 1:6 elektrisch?
 
Van een G55 AMG naar een Model S (op zonnepanelen), dat zet nog eens zoden aan de dijk! Qua uitstoot, maar ook qua kosten (brandstofkosten, wegenbelasting, eventuele bijtelling). Ik denk dat de Model S Performance je absoluut niet zal teleurstellen. Elektrisch rijden is inderdaad een geweldige ervaring. Zo snel maar toch zo rustgevend.

Wat bedoel je overigens met 1:6 elektrisch?

Verbruik 1 Kw op 6 Km [:wink: 4 eurocent/Km ]
 
Het zal in realiteit wat lager liggen maar nog steeds inderdaad veel voordeliger dan benzine. 338wh/mile = 210Wh/km (forum: actual miles per charge | Forums | Tesla Motors)
Je bent trouwens volgens mij een forse carport aan het bouwen als je er 60 tot 70 panelen op kwijt wilt voor die 15kW :)
Goed bezig!

Inderdaad carport wordt 18 x 7 m1 met 66 panelen a 240 Watt , ik ga het systeem ook monitoren per paneel , dus 1 inverter per paneel en waarschijnlijk ga ik er 3 verschillende merken op leggen om te kijken welke het beste voldoen .

Wat betreft gebruik had ik het over de Renault Kangoo , de Tesla zal inderdaad meer verbruiken maar is dan ook heel wat sneller en het ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet , in het begin zal ik aardig wat meer verbruiken om lekker uit te proberen .

Maar zoals ik met de Kangoo merk ga je veel bewuster rijden en meer anticiperen om zo zuinig mogelijk te rijden .

Japa