Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TomTom op Tesla scherm € 118,-

Wie zou er tegen betaling TomTom in zijn Tesla geintegreerd willen hebben?


  • Total voters
    35
This site may earn commission on affiliate links.
Waze heeft ook zo z'n nadelen: (dit is Waze for Android)
Other data that Waze grants themselves the right to collect on you includes:

Your GPS location and driving routes. Of course, some of this is needed to deliver the services described, however it does not need to be stored indefinitely. Waze’s privacy policy states that this information will be used to “create a detailed location history of all the journeys you have made”. The question, of course, is “for whom, exactly?”.
Your home, work, and favorite destinations (as you assign within the application).
All of your chat messages with other Waze users
All queries you make to Waze
All of your calendar information
All of the phone numbers stored on your device’s phone book; in other words, selling out all of your friends to Google.
Your own phone number
Any personally identifiable information you add in your profile (such as your name, gender, photos). Some fields are specifically made mandatory in order to use Waze.
Information from your other social network accounts (explained later).
Information from_all_ mobile devices you’ve ever linked to your account
Meta-data about you: how long you use Waze, information about your device, web pages that you visit within Waze, everything that you read in Waze, advertisements that you view or click on, your_communications with other users and third parties_, your IP address and domain, and the geolocation of the device you log in from.
Any personal information that comes out of emails you use to contact them; for example, if you sign your emails with a signature line containing your phone number and place of business, Waze gets to use that information.

In elk geval iets om over na te denken. Waze is niet de enige die dit soort zaken doet natuurlijk.
Bij mij draait Waze op een aparte el-cheapo Smartphone van 70 euro die discreet vast in de auto gemonteerd is. Waze is daarop prima bruikbaar en mijn mobieltje blijft fijn in m'n broekzak. Zo ben ik tijdens het rijden ook niet zo snel afgeleid door whatsappjes e.d.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Vreemd dat de kaart updates die Garmin/Navigon zelf gebruikt en/of maakt dan niet doorgeeft aan Tesla.
Of is de samenwerking met Tesla opgezegd en rijden we verder op oude intel tot Tesla zelf met iets nieuws komt?

Heb zelf geen problemen met de nav maar een of twee updates per jaar lijken me toch wel een minimum om de verandering van de wegen te kunnen bijhouden.
 
Iedereen zijn lol. Er zijn op dit forum zelfs mensen die blij zijn met de Tesla-navigatie (en vinden dat anderen onzin uitkramen). Let it be.
Voor mij is de Tesla-navigatie de categorie 'kmp'. Gebruik ik dus niet, ondanks voldoende naproxen en paracetamol aan boord.

Wat dan wel? Offline/online, actualiteit/punctualiteit kaarten, interface, snelheid, ga zo maar door.

Dan kom ik niet uit op TomTom (hebben de ondersteuning net beëindigd en je verplicht naar TomTom Mobile te switchen, daarbij ook onjuiste mapsituaties meegemaakt) en zeker niet bij CoPilot (Beste Getest door de Consumentenbond, alleen hadden die niet door dat CoPilot met oude kaarten werkt).

Zelf ben ik wel tevreden met de combinatie van www.abetterrouteplanner.com op het middenconsole en op de iPhone staan HERE WeGo en... de grote onbekende (?) maar IMO echt een fantastisch kaartsysteem: PocketEarth PRO (met kaartdata van OpenStreetMap contributors). Van die laatste is de interface nogal complex/onhandig door (te) veel instelmogelijkheden. Een keer induiken en versimpelen.
Die laatste is met name erg actueel en goed in details; daarbij kan alles gedownload worden zodat offline gebruik mogelijk is.
Maar goed, zo ervaar ik het.
 
Vreemd dat de kaart updates die Garmin/Navigon zelf gebruikt en/of maakt dan niet doorgeeft aan Tesla.
Of is de samenwerking met Tesla opgezegd en rijden we verder op oude intel tot Tesla zelf met iets nieuws komt?

Tesla heeft volgens mij gewoon geen updates gekocht. Zorgt ook weer voor extra werk vermoed ik. En aangezien ze reeds met een opvolger/vervanger bezig zijn zal dit er ook niet meer van komen.
De navigatie is dan ook het enige waar ik niet tevreden van ben.
 
Tesla heeft volgens mij gewoon geen updates gekocht. Zorgt ook weer voor extra werk vermoed ik. En aangezien ze reeds met een opvolger/vervanger bezig zijn zal dit er ook niet meer van komen.
De navigatie is dan ook het enige waar ik niet tevreden van ben.

Dat de kaarten oud zijn is een maar als je bv. Naar Den Haag rij over de nieuwe A4 met navi aan dan komt er een punt dat hij het weer oppakt maar dan wilt hij je even snel er af sturen om er volgens weer op te gaan! Deze bizarre beslissingen klopt niks van. Ook even snel binnendoor terwijl de snelweg gewoon open is.
 

Attachments

  • F4FF9CE7-7F06-4141-9A9D-FF8049FB8985.jpeg
    F4FF9CE7-7F06-4141-9A9D-FF8049FB8985.jpeg
    297.8 KB · Views: 69
Vandaag was zowat de ganse dag de E313 hier afgesloten .
Gevolg was een infarct op de secundaire wegen.
Gelukkig wist de NAV van Tesla mij netjes via de locale wegen rond de file te leiden.

Let wel : er is zeker ruimte tot verbetering; integratie van Waze lijkt mij de beste oplossing. Met off-line kaarten.
Wat ook irritant is als ik vanuit Rhoon / Barendrecht naar iets boven Rotterdam wil dan wilt hij altijd door de Maastunnel! Dat is echt trager dan de rondweg. Daarbij snapt het systeem ook niet dat de buis van noord naar zuid dicht is en dus ook een route terug via deze weg steeds weer probeer.