Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TomTom op Tesla scherm € 118,-

Wie zou er tegen betaling TomTom in zijn Tesla geintegreerd willen hebben?


  • Total voters
    35
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is iedereen behoorlijk klaar met de navigatie van Tesla.
Er rijden op dit moment volgens mij circa 248.000 Tesla S modellen op de wereld rond.
Als iedere eigenaar € 118,- zou bijdragen hebben we 30 miljoen euro beschikbaar om aan TomTom te geven als die zorgen voor een werkende navigatie op onze Tesla.
Ik stem voor.
 
navigon is een drama, jammer dat Tesla dit op de achtergrond laat draaien.
Bij google maps kun je de data(maps) downloaden, kan dit bij Tesla niet? (mijn Tesla moet nog geleverd worden du sik kan hierop zelf geen antwoord geven)
 
Ons Koreaans-Russisch forumlid (die nog straffer is dan zijn avatar - kan immers zelfs in 't Nederlands posten terwijl ie naar Almere vliegt) zegt het perfect: Waze +1 natuurlijk, maar je moet parallel een navigatie hebben die alleen GPS nodig heeft. Zeker als je level 4 of 5 wil gaan. Ook vandaag nog heb je vele plekken, zelfs in midden Frankrijk bijv., waar je geen voldoende GSM-signaal hebt om Waze of Google Maps hun ding te laten doen. TomTom is daarbij mss een betere oplossing dan Navigon, dat kan zijn. Waze op het centrale scherm, en een algoritme dat Waze altijd gelijk geeft over Navigon (of TomTom) als beide beschikbaar zijn, plus de bijkomende voordelen van Waze, daar zou ik wel 118 EUR voor geven :)
 
  • Like
Reactions: herb_k
Geen TomTom voor mij, heb een TT Go5200 met ingebouwde sim met gratis update systeem in m'n Crafter workvan en ben er minder tevreden van dan de Tesla nav... . 1 letter fout in de straatnaam en hij meldt 'geen adres gevonden' en pas sedert 14 dagen weet hij ( online OTA updates !! ) de 70km/h wegen in Vlaanderen die sinds 1 januari van kracht werden... .
 
  • Like
Reactions: HWS
Navigon is prima, ik gebruik het al jaren op de motor en soms op de telefoon / iPad.
Maar het draait inderdaad offline en dat betekend dat je zo nu en dan moet updaten om de zaak actueel te houden.
Voor een tientje (als ik het goed herinner) krijg ik nu al jaren lang elk kwartaal een perfecte update voor heel Europa.
MAAR ALS JE AL ZOWAT TWEE JAAR NIET MEER UPDATE !! TESLA !! dan wordt het zo langzamerhand onbruikbaar.
Ik begin er persoonlijk niet eens meer aan en gebruik eigenlijk alleen nog maar Waze. Of navigon op mijn telefoon als ik slecht bereik heb. Dat laatste werkt ook perfect.
( los hier van heeft de normale navigon veel meer mogelijkheden zoals kortste of snelste route etc.. alles wat we kennen van echte navigatie)
 
Sowieso moet je je geld niet geven aan TomTom, maar aan Tesla. Die beloofden al jaren geleden dat er een SDK zou komen voor 3rd party software developer om apps te maken voor op het centrale scherm. Maar ja, dat is bij een loze belofte gebleven. Zodra die belofte ooit eens ingewilligd wordt, mag je er zeker van zijn dat een Google zelf wel met Waze voor Tesla komt.
 
Waze heeft ook zo z'n nadelen: (dit is Waze for Android)
Other data that Waze grants themselves the right to collect on you includes:

Your GPS location and driving routes. Of course, some of this is needed to deliver the services described, however it does not need to be stored indefinitely. Waze’s privacy policy states that this information will be used to “create a detailed location history of all the journeys you have made”. The question, of course, is “for whom, exactly?”.
Your home, work, and favorite destinations (as you assign within the application).
All of your chat messages with other Waze users
All queries you make to Waze
All of your calendar information
All of the phone numbers stored on your device’s phone book; in other words, selling out all of your friends to Google.
Your own phone number
Any personally identifiable information you add in your profile (such as your name, gender, photos). Some fields are specifically made mandatory in order to use Waze.
Information from your other social network accounts (explained later).
Information from_all_ mobile devices you’ve ever linked to your account
Meta-data about you: how long you use Waze, information about your device, web pages that you visit within Waze, everything that you read in Waze, advertisements that you view or click on, your_communications with other users and third parties_, your IP address and domain, and the geolocation of the device you log in from.
Any personal information that comes out of emails you use to contact them; for example, if you sign your emails with a signature line containing your phone number and place of business, Waze gets to use that information.

In elk geval iets om over na te denken. Waze is niet de enige die dit soort zaken doet natuurlijk.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Bij Opel is de kaart update eens in de twee jaar of bij de Opel Ampera nooit.

Ik denk dat Tesla niet reageerde op brieven over kaart updates.

Het enige waar ik op kan terugvallen is de belofte van de Tesla verkoper uit Duiven die mij verzekerde dat ook kaartupdates regelmatig blijven plaatsvinden bij Tesla.

Ik ben benieuwd.
 
In vergelijk met de navigatie van die autobouwer die al 101 jaar auto's bouwt, ben ik zeer tevreden. Daar krijg je géén kaartupdates en moest ik het doen met 2-3 jaar oude kaarten. In 32.500 km. was de Tesla 1 keer volledig de weg kwijt, in Kroatië. En ondanks dat ik daar voor het eerst was en dus volledig onbekend, wist ik met gezond verstand de bestemming te bereiken. Dus niet blindelings vertrouwen en logisch nadenken, simpel.
 
  • Like
Reactions: HWS and S-19910
Waze heeft ook zo z'n nadelen: (dit is Waze for Android)
Other data that Waze grants themselves the right to collect on you includes:

Your GPS location and driving routes. Of course, some of this is needed to deliver the services described, however it does not need to be stored indefinitely. Waze’s privacy policy states that this information will be used to “create a detailed location history of all the journeys you have made”. The question, of course, is “for whom, exactly?”.
Your home, work, and favorite destinations (as you assign within the application).
All of your chat messages with other Waze users
All queries you make to Waze
All of your calendar information
All of the phone numbers stored on your device’s phone book; in other words, selling out all of your friends to Google.
Your own phone number
Any personally identifiable information you add in your profile (such as your name, gender, photos). Some fields are specifically made mandatory in order to use Waze.
Information from your other social network accounts (explained later).
Information from_all_ mobile devices you’ve ever linked to your account
Meta-data about you: how long you use Waze, information about your device, web pages that you visit within Waze, everything that you read in Waze, advertisements that you view or click on, your_communications with other users and third parties_, your IP address and domain, and the geolocation of the device you log in from.
Any personal information that comes out of emails you use to contact them; for example, if you sign your emails with a signature line containing your phone number and place of business, Waze gets to use that information.

In elk geval iets om over na te denken. Waze is niet de enige die dit soort zaken doet natuurlijk.
Je zou bijna gaan denken dat Waze door Google is opgekocht ;););)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Riestad and herb_k