Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trauma van de dochter

This site may earn commission on affiliate links.
Als je "camp mode" aan zet, dan sluiten de deuren niet als je de auto verlaat, blijft de airco draaien en gaat het alarm niet aan.

Met "dog mode" sluiten de deuren wel als je de auto verlaat, maar blijft de airco ook draaien en gaat het alarm eveneens niet aan.

Pagina 153 in de handleiding.

upload_2020-4-4_10-43-42.png
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Ik had het terwijl ik zelf in de model 3 zat. Ik parkeerde maar zat nog te bellen. De ander kon mij niet goed verstaan dus ik zet op mijn telefoon bluetooth uit. De ramen nog dicht, auto op slot, gordel om en in de bestuurdersstoel met de telefoon in mijn hand. Even later gaat het alarm af!
Ik schrok me wild, uitstappen hielp ook niet, Bluetooth weer aan, Tesla app opnieuw opstarten, hij bleef afgaan. Uiteindelijk kreeg ik hem uit, maar weet niet meer precies hoe.

Wat ik wel ontnuchterend vond is dat er helemaal niemand op het alarm af kwam op de P+ R zeeburg in Amsterdam...
 
Daarstraks zelf camp mode gebruikt terwijl ik een boodschap ging doen en je in België niet met meer dan 1 persoon per gezin de winkel binnen mag. Fluitje van een cent.

De verschillen worden ook op het scherm weergegeven als je kiest tussen dog mode en camp mode.
 
Daarstraks zelf camp mode gebruikt terwijl ik een boodschap ging doen en je in België niet met meer dan 1 persoon per gezin de winkel binnen mag. Fluitje van een cent.

De verschillen worden ook op het scherm weergegeven als je kiest tussen dog mode en camp mode.

Ik gebruik ook dog mode in deze Corona tijden. Laat de hond boodschappen doen terwijl ik zelf in de auto blijft zitten :rolleyes:
 
Het lijkt me toch heel normaal als je keyless-entree hebt dat je voertuig op slot en op het alarm gaat als de persoon met de sleutel vertrekt. Dat wil je ook. Dus sleutel of mobiele sleutel in de auto laten als je dat niet wilt.

Nee, ik denk dat niemand wil dat het alarm er op gaat als de auto kan detecteren dat er mensen in één va de stoelen zit.

Wel wil ik dat de auto op slot gaat als ik met m'n sleutel weg loop maar niet meer dan dat.
 
Nee, ik denk dat niemand wil dat het alarm er op gaat als de auto kan detecteren dat er mensen in één va de stoelen zit.

Wel wil ik dat de auto op slot gaat als ik met m'n sleutel weg loop maar niet meer dan dat.
Ik begrijp dat je dat zou willen. Maar nu de technische kant van je wens.
Kan jou auto zien of je kind op de achterbank zit of dat dit een doos wijn is? Nee dat kan hij niet. Dus moet hij op slot en op het alarm. Ik begrijp best dat een kind zich ongelukkig schrikt als het alarm af gaat maar als bestuurder zal je hier je gedrag op moeten aanpassen. Er zijn voldoende mogelijkheden om dit te regelen. Laat je deur los staan of schakel dog/camper mode in. Ik heb meerdere auto’s met keyless go gehad en zo werkt het nu eenmaal.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik begrijp dat je dat zou willen. Maar nu de technische kant van je wens.
Kan jou auto zien of je kind op de achterbank zit of dat dit een doos wijn is? Nee dat kan hij niet. Dus moet hij op slot en op het alarm. Ik begrijp best dat een kind zich ongelukkig schrikt als het alarm af gaat maar als bestuurder zal je hier je gedrag op moeten aanpassen. Er zijn voldoende mogelijkheden om dit te regelen. Laat je deur los staan of schakel dog/camper mode in. Ik heb meerdere auto’s met keyless go gehad en zo werkt het nu eenmaal.

Ja dat kan hij detecteren gezien mensen een gordel moeten dragen van de auto.

Ik zeg ook niet dat de auto niet op slot mag. De auto niet alleen niet sentry mode activeren.
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Ik begrijp dat je dat zou willen. Maar nu de technische kant van je wens.
Kan jou auto zien of je kind op de achterbank zit of dat dit een doos wijn is? Nee dat kan hij niet. Dus moet hij op slot en op het alarm. Ik begrijp best dat een kind zich ongelukkig schrikt als het alarm af gaat maar als bestuurder zal je hier je gedrag op moeten aanpassen. Er zijn voldoende mogelijkheden om dit te regelen. Laat je deur los staan of schakel dog/camper mode in. Ik heb meerdere auto’s met keyless go gehad en zo werkt het nu eenmaal.

- De auto kan het wel detecteren, en in de gevallen waar het niet kan kan de auto alsnog Sentry activeren
- De auto kan een melding op het scherm geven waarmee de passagier kan aangeven er nog iemand aanwezig is
- De auto kan een push melding sturen "Sentry mode wordt over 30 seconden geactiveerd"

Hiermee heb je de meeste gevallen opgelost.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
- De auto kan het wel detecteren, en in de gevallen waar het niet kan kan de auto alsnog Sentry activeren
- De auto kan een melding op het scherm geven waarmee de passagier kan aangeven er nog iemand aanwezig is
- De auto kan een push melding sturen "Sentry mode wordt over 30 seconden geactiveerd"

Hiermee heb je de meeste gevallen opgelost.
Dat werkt toch niet met kinderen. Gewoon sleutel achterlaten of dog mode aanzetten. Snap de hele ophef niet. Zou me meer opwinden als het alarm onterecht níet aan zou gaan omdat er zogenaamd een passagier gedetecteerd wordt terwijl je gewoon vergeten bent dat er iets zwaars op je bijrijderstoel lag.

Het is het één of het ander...
 
Raak het scherm aan als de berijder uit de auto stapt de auto zal niet afsluiten nog het alarm activeren.

Dat dus... zodra het scherm op zwart gaat weet m'n dochter nu ook dat ze het scherm moet aanraken :)

Ik zou liever zien dat de auto gewoon een piep geeft omdat deze niet het alarm kan activeren. Duidelijk voor iedereen en volgens mij hoe andere merken dit doen.
 
Want kinderen doen op die momenten van stilstaan nooit hun gordel uit he.

Gordel is losgemaakt maar deur is niet open gemaakt betekent dat er nog iemand op de achterbank zit. En zo zijn er nog zat algoritmes om te herkennen of Sentry aan moet of niet.

De vergelijking met andere auto makers vind ik maf, in tegenstelling tot andere auto makers kan Tesla wél software schrijven.
 
Gordel is losgemaakt maar deur is niet open gemaakt betekent dat er nog iemand op de achterbank zit. En zo zijn er nog zat algoritmes om te herkennen of Sentry aan moet of niet.

De vergelijking met andere auto makers vind ik maf, in tegenstelling tot andere auto makers kan Tesla wél software schrijven.

En dan gaat het alarm er wel op als het kind gewoon besluit om de gordel om te laten want papa of mama zijn toch zo weer terug....
Je kunt gewoon ook besluiten om zelf na te denken.

Goed dat je het een keer vergeet of niet goed doet in het begin snap ik helemaal maar altijd maar overal de auto de schuld van geven vind ik wel erg ver gaan.
 
Dat werkt toch niet met kinderen. Gewoon sleutel achterlaten of dog mode aanzetten. Snap de hele ophef niet. Zou me meer opwinden als het alarm onterecht níet aan zou gaan omdat er zogenaamd een passagier gedetecteerd wordt terwijl je gewoon vergeten bent dat er iets zwaars op je bijrijderstoel lag.

Het is het één of het ander...
Inderdaad.

Mijn S85 en S100D gaan ook gewoon op slot als ik weg loop met de sleutel in mijn broekzak. Zo al een keer per ongeluk gehad dat het alarm af ging met mijn vrouw nog in de auto.

Eigen stomme fout door weg te lopen met sleutel in broekzak. Snel aangeleerd en sleutel sindsdien altijd achter laten als er nog een passagier achter blijft.

We kunnen allemaal technische oplossingen bedenken, maar dan komt later weer de vraag waarom het alarm van die auto toch auto stond toen het raampje werd ingetikt.
 
Inderdaad.

Mijn S85 en S100D gaan ook gewoon op slot als ik weg loop met de sleutel in mijn broekzak. Zo al een keer per ongeluk gehad dat het alarm af ging met mijn vrouw nog in de auto.

Eigen stomme fout door weg te lopen met sleutel in broekzak. Snel aangeleerd en sleutel sindsdien altijd achter laten als er nog een passagier achter blijft.

We kunnen allemaal technische oplossingen bedenken, maar dan komt later weer de vraag waarom het alarm van die auto toch auto stond toen het raampje werd ingetikt.
Hier zoals helemaal bovenaan ook zo ervaren en terstond het beleid aangepast. Gewoon even nadenken. Case closed.
 
Hier zoals helemaal bovenaan ook zo ervaren en terstond het beleid aangepast. Gewoon even nadenken. Case closed.

Dat is jouw oplossing? Eerst moet iedereen 1x de fout maken en dan is het opgelost? Ik vind dat geen oplossing. De auto kan push meldingen sturen als laden stopt/start, waarom niet als Sentry wordt geactiveerd?

Juist als er makkelijke technische oplossingen zijn is het dom om ze niet toe te passen, ik verwacht ook dat het waarschijnlijk in een toekomstige update zal worden aangepakt, zou vreemd zijn als Tesla dat niet doet.