Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ultra High Fidelity 2015 (2700 EUR) vs. Sound Studio 2013 (1050 EUR)

This site may earn commission on affiliate links.
Vele dino's onder ons zullen intertijd in hun Classic de "Sound Studio Package" upgrade hebben besteld. Koste in mijn geval (mei 2013) 1050 EUR. Het resultaat was echt niet om over naar huis te schrijven jammer genoeg, vergeleken met bijv. de Harmon Kardon-upgrades bij Mini of BMW, of het Mark Levinson-systeem bij Lexus.

En dat is des te jammer omdat de beschikbaarheid van Rdio in onze S'jes wel fantastisch is, en road-trips op je eentje zo leuk maakt...

Vandaag heb je de "Ultra High Fidelity" upgrade (@2700 EUR, niet langer 1050 EUR). Het feit dat Tesla die upgrade vandaag "ultra" hi-fi durft noemen, en er bijna driemaal zoveel voor vraagt dan twee jaar terug, schept hoop dat ze er intussen iets aan veranderd hebben :).

Is er een verschil? Heeft iemand van hier dat verschil al eens kunnen testen?
 
Ik heb de Ultra High Fidelity optie, ik moet eerlijk zeggen het is spijtig genoeg zijn geld niet waard.
De Pioneer in mijn 300c geeft een veel beter en voller geluid en die is ondertussen ook al meer dan vijf jaar oud.
 

Het blijft subjectief. Ik heb behoorlijk wat ervaring met het opnemen van cd's en heb tot nu toe vriend en vijand verbaasd met de HIFI in de Tesla. Eerdere systemen kwamen niet in de buurt hoewel ik altijd de premiumversies had.

Wellicht scheelt ook dat er geen storende brandstofmotor is met alle resonanties die daarbij horen.

Wat mij betreft is het (nog steeds) klasse!
 
Ik heb de 'oude' optie van 1050 euro uit 2013 en ik ben er zeer tevreden over. Vooral nadat ik een keer een loaner MS meekreeg die voorzien was van de standaard audio. Een enorm verschil in basweergave en verschil in ruimtelijk effect doordat er in de standaardset een aantal speakers 'ontbreken'...

Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel meningen. Helemaal als het over geluid gaat...
 
Ik heb vandaag de 2 systemen getest: de standaard vs de upgrade. Ik ben geen audiofiel en moet zeggen dat de standaard perfect voldoet voor me, mits wat bijstellen van de bas etc.

+1

Ik heb hetzelfde gedaan alvorens te bestellen en ben zeer tevreden met mijn keuze voor de standaard audio. Voordien Harmon Kardon in mijn BMW en dat ging wel harder (en zuiverder) maar de standaard audio van Tesla is toch al behoorlijk goed.
 
+1

Ik heb hetzelfde gedaan alvorens te bestellen en ben zeer tevreden met mijn keuze voor de standaard audio. Voordien Harmon Kardon in mijn BMW en dat ging wel harder (en zuiverder) maar de standaard audio van Tesla is toch al behoorlijk goed.

Da's precies wat ik vrees: alvast voor wat betreft de 2013 versie geldt naar mijn smaak:

a) Dolby lijkt nergens op; beter uitschakelen;
b) subwoofer is zodanig prominent (en sleutelen aan de equalizer helpt niet) dat je vaak nauwelijks de noot kan ontdekken die een contrabas of zelfs een basgitaar speelt (het is gewoon 'boom')

2015 "Ultra" @2700 EUR moet dan toch beter zijn?
 
Ik heb zowel een Tesla met de standaard audio als eentje met de audio upgrade tot m'n beschikking. Het verschil tussen beide vind ik duidelijk hoorbaar. Ook lijkt het in de loop der tijd met software upgrades beter geworden te zijn. Met name Dolby surroundgeluid, had ik vroeger standaard uit en nu aan.
Moet wel zeggen dat ik het geluid uit mijn X5(2011) met Harman Kardon installatie beter vond.
 
Ik heb zowel een Tesla met de standaard audio als eentje met de audio upgrade tot m'n beschikking. Het verschil tussen beide vind ik duidelijk hoorbaar.

Dat is zonder enige twijfel zo. Je hoort meteen het verschil. Ik dacht initieel ook voor de audio upgrade te gaan maar in vergelijking met veel wagens zit de standaard audio bij Tesla al op een behoorlijk niveau.

Vorige week werd mij ook nog verteld (door Tesla sales mensen) dat de standaard audio vroeger en nu niet gelijk zijn. Wie een nieuwe Model S wil kopen kan dus best eens gaan luisteren in een recente demo wagen.
 
Ik heb de "ultra bla bla" en ben er enorm tevreden van. Zet zowel je equalizer als je fader in de voor jou beste setting en de enige bottleneck die ik heb meegemaakt, zijn oude mp3's van een mindere kwaliteit. Wanneer ik spotify stream kan ik me niet veel verbetering voorstellen.
 
While I can't Translate the above, based on the thread title I can say that the two systems are exactly the same. The only thing they changed was the price hike.

Thanks Yobigd - that was indeed the question, and you answered it fully, in two sentences, after having read only the thread title. Now that's good time management !

PS: actually, you did forget one thing: they also changed the name of the thing for it to sound more expensive :)
 
NVX maakt gebruik van een audiocontrol regelaar, daar heb ik in het verleden prima ervaringen mee. (vooral met de audiocontrol model11 centerkanaal processor)
Maar uiteindelijk is het alleen een toevoeging in het (sub) laag.

Als je even kunt wachten vind ik deze upgrade meer belovend.. http://lightharmonic.com/tesla/
Hiervoor is wel al de premium audio voor nodig!

Dat ziet er zeker wel cool uit! Ik krijg mijn S toch pas eind feb/maart, en heb wel de upgrade, dus ik wacht het nog even af. In mijn huidige auto (BMW) heb ik wel ook de upgrade over de upgrade genomen (hehe) en dat geluid schopt echt aan alle kanten kont, dus ik wil zeker niet achteruit gaan...