Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen de SR+ hebben geen HW3 toch? En je krijgt alleen HW3 voor de SR+ als je FSD gekocht hebt, wat bij ons het geval is. Dus ik denk dat het er dan een stuk minder zijn dan 5k. Denk dat veel lease rijders het niet aan gaan schaffen
Mijn AWD heeft ook 2.5 hoor uit maart 2019. Vziw is in Europa alles tot september/oktober met 2.5 verkocht.

Heb net nog even nagekeken, estimates qua attach rate variëren van 1/5 tot 1/3, maar er is idd wel kans dat de grote hoeveelheid bijtellingsknijpers hier in NL het relatief laag maakt, dus tja ergens tussen de 2000 en 4000 is erg aannemelijk mijns inziens.
 
  • Like
Reactions: Primus
Tesla S eind 2016 met AP2 en MCU1 en FSD. Net gebeld met service centre Den Haag. Geeft aan dat upgraden naar AP3 wel gaat komen maar voor mijn auto nu nog niet, onbekend wanneer. Afwachten dus en binnenkort weer vragen denk ik. Hebben er mensen.et een vergelijkbaar pakket al een upgrade gehad en ervaring of MCU1 voldoende is of hebben ze meteen een MCU2 update gekregen?
 
Die snap ik niet. Het is zo ver ik weet één kastje wat vervangen moet worden. Hoezo nieuwe onderdelen?

Bij het plaatsen van MS naar AP3.0 is de afspraak ook opgeschort omdat er een onderdeel niet op voorraad was, bleek een wiring harness niet op voorraad te zijn om het mogelijk te maken om een AP2.0 naar 3.0 te krijgen (hadden ze ook voor de afspraak kunnen weten overigens).
Afspraak voor upgrade AP3.0 werd telkens vooruit geschoven totdat deze uiteindelijk op 27 augustus j.l. is uitgevoerd.
Erg blij mee, heb nu ook de mogelijkheid tot opnames middels dashcam en knipperlichten in kleur zelfs!
Ook de verkeersbordherkenning is aanwezig en bruikbaar.
 
Bij het plaatsen van MS naar AP3.0 is de afspraak ook opgeschort omdat er een onderdeel niet op voorraad was, bleek een wiring harness niet op voorraad te zijn om het mogelijk te maken om een AP2.0 naar 3.0 te krijgen (hadden ze ook voor de afspraak kunnen weten overigens).
Afspraak voor upgrade AP3.0 werd telkens vooruit geschoven totdat deze uiteindelijk op 27 augustus j.l. is uitgevoerd.
Erg blij mee, heb nu ook de mogelijkheid tot opnames middels dashcam en knipperlichten in kleur zelfs!
Ook de verkeersbordherkenning is aanwezig en bruikbaar.

Zou het kunnen dat jij het hebt over een upgrade van MCU1 naar MCU2 in plaats van AP2/AP2.5 naar AP3? Dat laatste is dit draadje... ;)
 
Ik heb mijn auto vandaag gebracht voor service voor iets anders en kreeg gelijk door dat de FSD upgrade binnenkort mogelijk is voor de Model 3, in Den Haag hebben ze de computers nog niet binnen, in Moordrecht verwachten ze volgende week de computers binnen te krijgen en de eerste installatie's staan daar gepland voor woensdag.
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Kijk, dat klinkt hoopvol... Ben benieuwd, theoretisch neemt Tesla dus zelf contact op begrijp ik. In principe zou het, mits onderdelen voldoende op voorraad zijn, vrij snel moeten kunnen allemaal aangezien het vervangen zelf volgens Tesla maar een uurtje duurt.
 
Ik ben zojuist gebeld door Tesla Amsterdam om een afspraak in te plannen. Morgen krijgt mijn Model 3 SR+ (sept 2019) de HW3 upgrade!

Ook ik zojuist gebeld door Tesla Amsterdam. Morgenochtend 10:00 krijg ik hardware 3.0 en ik krijg een leenauto voor de dag. Ik ga er met mijn oudste zoon een hele leuke dag van maken!

Zo jaloers, maar alvast veel plezier met de nieuwe features straks!
Ik vraag me af of de selectie willekeurig is of op basis van hardware batches of zo. Het is in ieder geval niet zo dat de eerdere auto's eerst aan de beurt zijn.